انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

نویسنده: هنگامه خدابنده 1396/02/01 2144
بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

مدل Gear S3 Frontier با دارا بودن طراحی شیک و بادوام ، قابلیت جی پی اس و LTE اختیاری، تمام نقاط مثبت ساعت های هوشمندی را که تا امروز عرضه شده اند داراست، فقط ای کاش اپ های بیشتری داشت.

بالاخره می توانید گوشی هوشمند خودتان را بگذارید خانه. Gear S3 Frontier  به قیمت $349  دلار با دارا بودن LTE ، مانیتور ضربان قلب، وای فای و جی پی اس – و تازه امکان پرداخت موبایلی و کنترل صدا- اولین ساعت هوشمند است که قول داده تجربه  استفاده از قابلیت های اینترنتی کاملی را برای صاحبان خود فراهم سازد. ساعت یاد شده زیبا و بسیار هم بادوام است. با این حال، از نظر قابلیت هایی مانند 4G و تعداد پایین اپ های طراحی شده آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم.

نقاط مثبت: طراحی زیبا و بادوام
LTE داخلی
سامسونگ پِی
کنترل صدای خوب
نقاط منفی: انتخاب اپ ها بسیار محدود است
سنگینی وزن

طراحی

این موضوع حقیقت دارد که بیشتر ساعت های هوشمندی که طراحی می شوند مناسب کسانی است که مچ دست بزرگی دارند، Gear S3 Frontier  نیز استثنا نیست. صفحه این ساعت 46 x 49  میلی متر (.1.8 x 1.9 اینچ) می باشد، وزنش هم 2.2  اونس (البته بدون بند).

به عبارت دیگر، این ساعت دو برابر سنگین تر از Apple Watch Series 2 با وزن 0.99 اونسی است.

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

هرچند Gear S3 Frontier  به اندازه Fossil Q Founder که به نظر من خوش تیپ ترین ساعت هوشمند است زیبا نیست، اما بدنه فولاد ضد زنگ آن جذاب است. من بخصوص از  دندانه های فرورفتگی چرخشی این ساعت خوشم آمد که نه تنها ظاهر زیبایی دارد بلکه چرخاندنش را راحت تر هم کرده است و باعث شده تا ساعت به نظر بسیار مدرن و شیک برسد، چیزیکه در Apple Watch غیر جذاب و چهارگوش شاهد نیستیم.

با تمام این ها، Gear S3 Frontier بسیار بزرگتر و سنگین تر از Apple Watch  و  Gera S2می باشد که برای افراد دارای مچ دست کوچک حتی قابل استفاده هم نیست.

 بند ساعتی که به ما برای بررسی کردن دادند یک بند مشکی سیلیکونی بود که زیاد زیبا نیست، اما در مقابل اینکه 22 میلی متر قطر دارد بستنش آسان می باشد (سامسونگ به جز این بند، بندهای ساعت دیگر مناسب همین مدل را هم از قیمت 29دلار و 99 سنت به بالا می فروشد).

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

 سمت راست Gear S3 Frontier  دو دکمه وجود دارد: دکمه بالایی به عنوان دکمه جهانی بازگشت عمل کرده و دکمه پایینی هم شما را به صفحه خانگی یا منوی اپ ها برمی گرداند.

 Gear S3 Frontier  ساعت مقاومی است. صفحه آن توسط شیشه Gorilla Glass محافظت می شود و دارای رده بندی MIL-SPEC-810G  می باشد که توانایی تحمل قطرات آب تا عمق حدود 5 فوت را دارد. این ساعت می تواند در مقابل افتادن در آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاومت کند. Apple Watch Series 2 البته تا 50 متر آب را تاب می آورد.

صفحه نمایش

صفحه 1.3 اینچی AMOLED  ساعت Gear S3 Frontier  به اندازه کافی روشن هست که بتوان روز یا شب را مشاهده کرد. با دارا بودن رزولوشن 360 x 360  پیکسل تصاویری که روی آیتم های خبری Flipboard  ظاهر شدند آنقدر شفاف بودند که میتوانستم شماره پیراهن ورزشکاران را در اخبار ورزشی به راحتی بخوانم. رنگ ها هم بسیار جاندار از آب در می آمدند.

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

می توانید از گزینه تنظیم صفحه S3 روی همیشه روشن استفاده کنید؛ تنظیمات "تیره" صفحه هم آنچنان فرقی با حالت تمام مدت روشن صفحه ندارد. به عنوان نمونه صفحه کورونوگراف ساعت در حالت تیره هم مثل روشن به نظر می رسد، با این تفاوت که عقربه ثانیه شمار محو می شود و به جایش تیک سفید رنگی را مشاهده می کنید که لبه صفحه به صورت دایره وار حرکت میکند. همین مسئله در مورد بسیاری دیگر از حالات صفحه هم صدق می کند، یعنی در عین حال که ممکن است تا حدودی جزییات در حالت های مختلف از دست برود، اما بیشتر رنگ ها و جزییات یکسان باقی می مانند.

تنظیم صفحه نمایش به صورتی که همیشه روشن باشد عمر باتری را کم می کند. خوشبختانه به محض اینکه مچ دستم را بالا می آورم صفحه Gear S3 Frontier  بی درنگ روشن می شود.

رابط کاربری

سامسونگ به جای استفاده از Android Wear  تصمیم گرفته تا از سیستم عامل خانگی خودش به نام Tizen برایGear S3 Frontier  استفاده کند. از برخی نظرها، این سیستم عامل چیزی است مشابه سیستم های عامل هیبرید گوگل و اپل برای ساعت. باید بگویم از خیلی از نظرها هم نسبت به Android Wear مفیدتر است، زیرا با آندروید و آیفون هر دو به خوبی سازگاری دارد.  

سیستم عاملGear S3 Frontier  دو لایه دارد. می توانید از روی صفحه خانگی ساعت برای دسترسی به اعلان ها و اپ هایی که به تازگی استفاده شده است، نوشتن یادآوری و چک کردن آب و هوا و آمارهای مربوط به سلامتی و سایر کارها به سمت راست یا چپ انگشت خود را به آرامی بلغزانید. وقتی دکمه پایینی  را که در گوشه صفحه قرار دارد فشار می دهید، صفحه به منوی اپ Gear S3 Frontier  تغییرحالت می دهد، به شکلی که آیکن های مدور اپ دور تا دور لبه صفحه نمایش Gear S3 Frontier  ظاهر می شوند. در هر صفحه تنها 8 اپ را می توان مشاهده نمود، اما وقتی اپ های بیشتری را به مرور زمان نصب کنید، صفحات اضافی هم به این صفحه ها افزوده می شوند.

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

Gear S3 Frontier  هم همانند Gear S2 لبه فرو رفته چرخشی ای دارد که به شما امکان پیمایش سریع و آسان از میان آیتم های منوها، اپ ها و مانند این ها را می دهد. (افزون بر این، می توانید برای انجام همین کار صفحه را نیز پیمایش کنید، اما در اختیار داشتن روش پیشین هم برای این کار خوب است). هر  چرخشِ قسمت فرو رفته به کلیک ظریفی ختم می شود و مقاومت در نظر گرفته شده برای آن کاملا متناسب است؛ به نحوی  که من را یاد شماره گیری روی Nest Learning Thermostat انداخت.

افزون بر این ها، از تنوع روش هایی که می توان برای پاسخگویی به اعلان ها و پیام ها روی Gear S3 Frontier  استفاده کرد هم بسیار خوشم آمد. به عنوان نمونه، هرچند اپ Facebook Messenger  تعبیه نشده است – و به این نکته بعدا خواهیم پرداخت- در صورتی که به هنگام متصل بودن Gear S3 Frontier  به گوشی خودم پیامی را از طریق بلوتوث دریافت می کردم، می توانستم روی ساعت پاسخ آن پیام را بدهم، حال یا با پاسخی فشرده یا با تایپ یا دیکته کردن جواب. از این بهتر توانایی ردیابی حروف روی صفحه برای نوشتن پاسخ بود-که بسیار شبیه قابلیتی است که در the Apple Watch  تعبیه شده است. هرچند که نوشتن ایمیل طولانی به این روش راحت نیست، اما به کار پیامی که متشکل از چند کلمه باشد می آید.

درست است که من مشکلاتی با Android Wear دارم، اما یکی از ویژگی هایی که Gear S3 Frontier فاقد آن بود آگاهی بافتاری می باشد. اگر Gear S3 Frontier  می توانست به صورت اتوماتیک مسیرهای دسترسی به خانه را موقع ترک کردن محل کار نشان بدهد یا آنقدر هوشمند بود که بر اساس یادداشت های وارد شده در تقویم هشدار و مسیرها را برایم ارسال کند عالی می شد. خوشبختانه، سامسونگ دستیار هوشمندی را که بنا به شایعات جهت Galaxy S8 خود آماده کرده است در این وسیله ادغام خواهد کرد، اما اگر بخواهم Gear S3 Frontier  را خریداری کنم به امید اضافه شدن این ویژگی در آینده نخواهد بود.  

 اپ ها کجا هستند؟

بزرگترین مشکلی که به واسطه استفاده سامسونگ از سیستم عامل Tizen  پیش آمده آنست که باید سایرین را قانع کند تا اپ هایی متناسب با پلت فورم این ساعت را تولید کنند و علیرغم تلاشی که سامسونگ انجام داده است وزنی مشابه اپل یا گوگل را ندارد.

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

متاسفانه از زمان رونمایی سامسونگ از Gear S2 این مسئله چندان تغییری نداشته است. در دسته بندی سلامتی و تناسب اندام برای اپ هایGear ، هیچ کدام از نقش آفرینان عمده – از قبیل MapMyFitness, MyFitnessPal, Strava, –حضور نداشتند. باید به جای این ها از S Health  استفاده کنید که هر چند فی النفسه بد نیست باعث محدودیت شما می شود.  

هنگامی که از Gear S3 Frontier  رونمایی شد سامسونگ ادعا کرد اپ های مخصوص توییتر، ای بی و Groupon  هم در راه هستند. اما یک سال گذشته و تنها اپeBay  ارائه شده است. اپی برای کنترل کردن ترموستات Nest  وجود دارد، اما قیمتش 1.99  دلار بوده و از سوی طرف ثالث نیز ارائه می شود. علیرغم اینکه لوگوی Spotify  به صورت برجسته روی پکیج محصولات سامسونگ برای S3 ظاهر شده است، اما این اپ هم موجود نیست. (البته اپی برای iHeartRadio تعبیه شده است).   

سایر دسته بندی ها نیز وضعیت بهتری ندارد: هرچند اپ هایی برای Yelp, Uber, the Wall Street Journal, the Weather Channel و NPR عرضه شده است اما خبری از Facebook Messenger ،توییتر و گوگل نیست. الان که مطلب حاضر را می نویسم، ESPN Companion   برای Gear تنها روی S2 جواب می دهد.

البته وقتی که ساعت را از طریق بلوتوث به Samsung Galaxy S7  متصل کردم، امکان دریافت و پاسخ دهی به اعلان های Facebook Messenge فراهم شد. اما وقتی تلفن به لحاظ فیزیکی دورتر باشد، دسترسی به این شبکه اجتماعی هم قطع می شود.

با در نظر گرفتن صفحه  Gear S3  باید گفت جزئیات Maps  برای Gear را به خوبی نشان می دهد؛ می توانید با استفاده از لبه فرو رفته چرخان دست به زوم کردن و کوچک کردن زده و همه چیز را از ایستگاه های مترو تا خیابان ها را به صورت تک تک مشاهده کنید. با این وجود، امکان جهت یابی را با استفاده از آن نخواهید داشت مگر اینکه ساعت با تلفنی جفت سازی شود. به نظر می رسد همین از دیگر فرصت سوزی های سامسونگ باشد، بخصوص که ساعت هم امکان اتصال داده و جی پی اس دارد.

یکی از مزیت های بالقوه Gear S3 Frontier  نسبت به سایر ساعت های هوشمند آنست که می توانید اپ ها را به جای اینکه ابتدا از طریق گوشی هوشمندی دانلود نمایید، مستقیم روی Get More Apps  نصب کنید. با این حال، اگر اپی را دیدید سلام من را هم برسانید، زیرا روی صفحه Gear S3 Frontier  تنها 15 اپ نمایش داده می شود و ترتیب نمایششان هم تصادفی است و اپ هایی از Korean Air  تا Fruit Ninja Plus  و حتی اپی که صفحه ساعت را سفید می کند به چشم می خورد.

فیتنس

درحالیکه سنسورهای زیادی در Gear S3 Frontier  به کار رفته است – و دارای بارومتر و آلتی متر می باشد، افزون بر جی پی اس و مانیتور ضربان قلب-فقدان اپ های عمده فیتنس برای Gear S3 Frontier  واقعا مایوس کننده است. می توانید برای استفاده از Pear  اپ ثبت نام کنید که آموزش را در اختیارتان قرار می دهد، اما به جز این فقط Gear Fit  برایتان باقی می ماند. البته مطمئنا S3  می تواند انواع متنوعی از فعالیت ها را دنبال کند- از جمله فعالیت های مربوط به دستگاه قایق،حرکات چرخشی، اسکوات، پلانک و رکاب زنی- و دارای بارومتر و آلتی متری برای اندازه گیری آب و هوا و ارتفاع است.

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

هرچند Gear S3 Frontier  دو دکمه فیزیکی دارد، اما برای شروع و توقف ورزش باید صفحه اش را لمس کنید. انجام دادن این کار به هنگام مرطوب بودن انگشت ها واقعا کار مشکلی بود، زیرا صفحه نمی تواند تشخیص لمس را بدرستی بدهد. خوشبختانه، Gear S3 Frontier  این نوع تعاملات را محدود به استفاده از تقه زنی کرده است و نیازی به لغزاندن انگشت روی صفحه نیست. البته میتوانید برای سوییچ کردن بین فواصل، کالری ها، سرعت ، شتاب، ریتم، ضربان قلب و حتی کنترل های موسیقی  فرورفتگی را بچرخانید.  

در Gear S3 Frontier  هم همانند Gear Fit2 (و Apple Watch Series 2) نیازی نیست که ساعت موقع دویدن، ابتدا سیگنال جی پی اسی را دریافت کند  تا شما دویدن را شروع کنید. این خود فقدانی بزرگ است و سامسونگ باید چاره ای برایش بیاندیشد. هر کدام از ساعت های مخصوص دویدنی که من تست کرده ام –افزون بر ساعت هوشمند Moto 360 Sport –منتظر می شوند تا سیگنال ثابتی را دریافت دارند و سپس شما راهی شوید. در نتیجه، Gear S3 Frontier به اندازه حدود یک دهم مایل یا این حدود مسافتی که من طی کرده بودم را حساب نکرد. لازم به ذکر است Apple Watch Series 2 هم میزان مسافتی را که من طی کرده بودم حدود یک دهم مایل بیشتر حساب کرده بود.

خوشبختانه، مانیتور ضربان قلب Gear S3 Frontier  دقیق تر است، هرچند که باید برای خواندن ضربان قلبم به صورت صحیح ساعت را محکم تر به مچ دست خودم می بستم. بعد از اینکه دویدنم تمام شد، بند ساعت را شل کردم تا راحت تر باشم.  

همانطور که در مورد Gear IconX  صدق می کند، می توانید موسیقی را که داونلود کرده اید با استفاده از Gear S3 به تلفن سامسونگ خود منتقل سازید (ظرفیت ذخیره .ساعت 4GB می باشد)، به این ترتیب درحالیکه می دوید به آهنگ های مورد علاقه تان هم گوش می دهید بدون اینکه احتیاجی به حمل تلفن همراهتان داشته باشید. ویژگی یاد شده بسیار مطلوب است و من شخصا خوشحالم که شاهد کاربرد آن در ابزارهای بیشتری هستم.

صدای S

اسپیکر داخلی که در S2 حذف شده بود و مجددا در Gear S3 Frontier  به کار گرفته شده است صدای بسیار بالایی دارد، به این ترتیب Gear S3 Frontier  نه تنها به فرامین شما گوش می دهد بلکه پاسخ هم می دهد. کافی است بگویید "سلام Gear"، و سپس با ساعت صحبت کنید تا برایتان کارهایی را از قبیل ارسال ایمیل، تماس تلفنی یا چک کردن آب و هوا انجام بدهد.

با این وجود، دستیار صدای سامسونگ از هیچ لحاظ به پای آلکسای آمازون، سیری اپل یا اسیستانت گوگل نمی رسد. به عنوان نمونه، نمی تواند به سوالاتی از قبیل "نایک ها امشب بازی دارند؟" و یا اظهارنظرهایی همانند "مسیرهای رو به خانه را نشان بده" جواب بدهد. البته جوک های بی مزه برایتان تعریف می کند.

 Gear S3 Frontier  در زمینه ترجمه کردن صدای من به نوشته تا حد زیادی دقیق پیاده سازی انجام دادو چند اشتباه کوچک داشت  که بیشتر مربوط به کلمات هم آوا می شد.

امکاناتی که در اختیار دارید (و ندارید)

رادیوی 4G LTE  ساعت Gear S3 Frontier  پتانسیل یک ساعت هوشمند   untether واقعی را به نمایش می گذارد، به این معنا که میتوانید گوشی هوشمند خودتان را در منزل بگذارید و همچنان تماس های تلفنی تان را بگیرید، ایمیل ها و متن ها را مشاهده کرده و به آنها جواب بدهید، اخبار و بروزرسانی های مربوط به آب و هوا را بگیرید و حتی به دانلود اپلیکیشن ها بپردازید. با این وجود، همانطور که گفته شد، اگر اپ خاص ساعت نباشد (مثلا اپ مخصوص فیسبوک یا توییتر) اعلان های مربوط به این موارد را هم دریافت نخواهید کرد و نمی توانید به آنها پاسخ بدهید.

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

Gear S3 Frontier  در زمینه پاسخ دهی به تماس های تلفنی دریافتی خوب عمل می کند. موقعی که برای امتحان تماس تلفنی را با استفاده از این ساعت گرفتم به راحتی صدای آن طرف خط را شنیدم و طرف مقابلم هم صدای من را حتی موقعی که بازویم را دراز کردم با کیفیت خوب دریافت کرد.

مشتریان AT&T  می توانند از مزیت NumberSync هم استفاده کنند که به آنها امکان استفاده از شماره یکسان روی S3  را روی تلفن هوشمند و نیز انجام و دریافت تماس های تلفنی و متن را هم می دهد.

SOS  نیز از ویژگی های ایمنی خوب است و به شما امکان می دهد که پیام های اضطراری را از روی ساعت خود برای تماس های از پیش انتخاب شده بفرستید تا بتوانند مکان شما را به مدت 1 ساعت ردزنی کنند. بعد از فعال سازی این ویژگی درGear Manager  و انتخاب یک تماس، تنها کاری که لازم شد تا انجام بدهم فشار دادن دکمه Home روی S3 به مدت 3 بار بود، سپس پیام متنی به تماس فرستاده شد و لینکی که مکان حضور من را روی Glympse نشان می داد.

سامسونگ پِی

می توانید با در اختیار داشتن ساعت Gear S3 Frontier  کیف پولتان را هم بی خیال شوید و بگذارید خانه بماند. بعد از ثبت کردن کارت یا کارتهای اعتباریتان در اپلیکیشنGear  روی گوشی هوشمندتان کافی است دکمه Back  را فشار داده و نگاه دارید، بر روی Pay  روی S3 تقه ای بزنید و سپس ساعت را نزدیک ترمینال نگاه دارید.

ورژن های Gear S3

Gear S3 Frontier  به همراه سرویس LTE  از سوی AT&T  یا T-Mobile عرضه می شود. اگر این گزینه را انتخاب کردید باید آنرا به طرح  بی سیم خودتان هم اضافه کنید.

 در صورتی که این ساعت را از طریق AT&T خریداری کنید، ماهیانه باید 10 دلار اضافی هم بپردازید تا S3 Frontier  را به طرح خودتان اضافه کنید. در صورتی که Gear S3 Frontier  را به قیمت $49.99  با توافقنانه دو ساله و به همراه گوشی هوشمند Samsung Galaxy بر روی AT&T Next یا AT&T Next Every Year  خریداری کنید، خدمات ملموسی روی هر دوی این ابزارها دریافت خواهید کرد. افزون بر این ها می توانید S3 را روی طرح AT&T Installment Plan  به قیمت$17.50  ماهیانه و به مدت 20 ماه دریافت دارید (که جمعا ($350) است).

بررسی Samsung Gear S3 Frontier: چرا این مدل تقریبا بهترین ساعت هوشمند است؟

در صورت خرید از T-Mobile باید $399 برای S3 Frontier بپردازید که می شود به صوت اقساطی به ازای $16.67  در ماه و طی 24 ماه پرداخت کرد. هزینه های دیگر عبارتند از 20 دلار هزینه فعالسازی، به علاوه 5 دلار ماهانه که به طرح تلفن همراهتان افزوده می شود.

می توانید Gear S3 Frontier  را به صورت مدل صرفا بلوتوثی هم خریداری کنید که قیمتش 299دلار است.

Gear S3 Frontier  که قاب فولاد ضد زنگ روشن تری هم دارد فاقدگزینه The Gear S3 Classic  می باشد.

عمر باتری

 به گفته سامسونگ، باتری 380 میلی آمپرساعت مدل Gear S3 Frontier  می تواند تا سه روز با یک بار شارژ دوام بیاورد. در صورتی که بخواهید از این محصول صرفا به عنوان یک ساعت استفاده کنید، مطمئنا این آمار صحیح است. اما در حالتی که صفحه نمایش را به شکلی تنظیم کرده بودم تا فقط موقع بالا آوردن مچ دستم روشن شود و جی پی اس را هم از کار انداختم تا تنها چند اعلان را نشان بدهد، عمر باتری بیشتر از 24 ساعت نبود و بعد از این مدت لازم شد که شارژش کنم.

 استفاده از جی پی اس هرچند سبب می شود که باتری خیلی سریع تر خالی شود، اما در جریان دوی به مدت 30 دقیقه بیشتر از 10 درصد باتری مصرف نمی شود.

Gear S3 Frontier  روی استند کوچکی به صورت بی سیم شارژ می شود؛ عقربه 90 درجه چرخش می کند و می توانید به راحتی زمان را هنگام به شارژ زده شدن ساعت مشاهده کنید.

 نتیجه گیری

 در صورتی که ساعت هوشمند ایده آل را ساعتی بدانیم که به شما امکان بدهد حتی در صورت جا گذاشتن تلفن تان در منزل یا داخل جیبتان همچنان به اینترنت متصل باشید و از امکانات لازم برخوردار، Gear S3 Frontier  از هر ساعت هوشمند دیگری موفق تر است و البته از برخی نظرها نیز کمبود جدی دارد.

برای آندسته از افرادی که تلفن های آندرویدی دارند، Gear S3 بهترین ساعت هوشمند محسوب می شود، زیرا در جایگاه یک وسیله مستقل کاربردی تر است تا هر نوع ساعت Android Wear . افزون بر این، طراحی اش هم، هرچند بزرگ است اما جذاب تر از Apple Watch می باشد و صفحه نمایش همیشه روشن و 4G داخلی دارد.

همانطور که در مورد Gear S2 صدق می کرد، در مورد Gear S3 Frontier  نیز بزرگترین نقطه ضعف آنست که اپلیکیشن های کافی در آن تعبیه نشده است. گذشته از این ها، عدم امکان چک کردن نتایج مسابقات ورزشی یا پیام های فیسبوکی بدون در اختیار داشتن تلفن همراه باعث آزاردهنده بودن هرچه بیشتر ساعت می شود. در ست است که مدل یاد شده بهترین ساعت هوشمند اندرویدی است، اما نمی توان چشم بر نقاط ضعفش هم بست.

با تمام این ها، Gear S3 Frontier  در پاسخ دهی مقداری کند می باشد؛ باید یکی دو لحظه صبر کنید با بتوانید حرف بزنید.

منبع مقاله:
http://www.tomsguide.com

برچسب ها: موبایل ساعت