انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

تفاوت معماری و طراحی داخلی ساختمان

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/04/18 2435
تفاوت معماری و طراحی داخلی ساختمان

معمولاً اکثر افراد معماری و طراحی ساختمان را با هم یکی می دانند. ما در این مطلب به تفاوت های این دو می پردازیم.

این یکی از پرسش های رایجی است که از من پرسیده می شود. خوب، این احتمالاً این رایج ترین پرسشی است که مردم دوست دارند بپرسند، اما هرگز نمی پرسند زیرا دقیقاً نمی دانند چگونه آن را بیان کنند و یا این که آنها می ترسند مبادا این سوال احمقانه به نظر برسد. نگران نباشید، تا وقتی که این مسئله گیج کننده باشد، هیچ سوالی احمقانه نیست.

اینجا در سایت Board & Vellum، کار ما چیزی است که " فعالیت یکپارچه" نامیده می شود. این عبارت بدین معناست که زمینه های جداگانه اما مرتبط با معماری و طراحی داخلی هر دو در اینجا انجام می شوند. فرآیند طراحی اغلب برای هر دو مورد یکسان است. ما معمارانی را داریم که فقط کار معماری انجام می دهند. ما طراحان داخلی را داریم که عمدتاً پوشش های تکمیلی و اسباب و اثاثیه را انتخاب می کنند. ما همچنین افرادی را داریم که هر دو کار را انجام می دهند و همیشه در همین مسیر قرار دارند. این همچنین بدین معناست که اگر ما با یک طراح داخلی یا معمار در خارج از شرکت کار می کنیم قصد ما این است که با تمام مشاوران طراحی تا حد امکان از همان ابتدا همکاری کنیم. این روش انسجام یک پروژه را تضمین می کند. عالی به نظر می رسد، اینگونه نیست؟ اما دوباره باید پرسید که تفاوت آنها در چیست؟

اجازه بدهید تا ابهامات این مسئله را تا حدودی برطرف کنم. من قول نمی دهم کاملاً شفاف سازی شود، اما امیدوارم که برخی از مسائل روشن شوند.

در اساسی ترین حالت وقتی شما یک معمار را از شرکت ما استخدام می کنید ما نه فقط به حالت های فضا نگاه می کنیم، بلکه همچنین به مسائل مهمی مانند مسائل ایمنی زندگی، مهندسی، مواد خارجی و پرسش های مهم می پردازیم. در یک خانه این بدین معناست که نمای خارجی چگونه است، عملکرد این خانه از نظر انرژی چگونه است، مجوزهای مدیریت خانه چیست و وسایل داخلی و کابینت بندی اغلب چگونه قرار می گیرند.

وقتی شما یک طراح داخلی را استخدام می کنید، او معمولاً بخش هایی از پروژه را مدیریت خواهد کرد که مربوط به چگونگی نماهای داخلی است. کار این می تواند شامل انتخاب پوشش های داخلی (کاشی ها، روکش های چوبی، فرش ها، کاغذ دیواری)، به علاوه انتخاب اثاثیه و وسایل نرم (بالش ها، لوازم جانبی و غیره) باشد. کار او معمولاً شامل همکاری با معمار در زمینه طرح و ساختار فضاها و چگونگی هماهنگ کردن کابینت ها، اثاثیه و موارد دیگر با این ساختار است. این کار تضمین می کند که پنجره ها به درستی قرار گرفته اند، اتاق ها به طور صحیح اندازه گیری شده اند و نهایتاً این که کل فضا موزون و هماهنگ است.

در بخش میانی مشترک شکل زیر اغلب سرویس های مبهمی وجود دارد که بسیاری از معماران و طراحان داخلی انجام می دهند، که شامل انتخاب پوشش های تکمیلی داخلی مانند کاشی و چوب کاری، طراحی دیوارها و ریزه کاری های داخلی و طراحی فضا برای قرار گیری اثاثیه است.

البته این یک لیست کامل نیست، اما به توضیح تداخل خدمات بین معماری و طراحی داخلی کمک می کند.

من واژه "دکوراتور داخلی" را اضافه کرده ام که یک زیر مجموعه کوچک از "طراح داخلی" است و بیشتر کار آن به انتخاب وسایل نرم، چینش اثاثیه و رسیدگی به پنجره ها (و اغلب ارزشی برابر با یک مشاور دارد) مربوط می شود.

اگر شما برگردید و به اتاقی که اکنون در آن هستید نگاه کنید می توانید ببینید که در هنگام طراحی فضا تصمیمات زیادی می توان گرفت. هر تصمیمی از قبیل مکان پنجره ها تا انتخاب بالش روی مبل تصمیماتی هستند که باید اتخاذ شوند به ویژه در خانه هایی که در آن فقط یک خانواده زندگی می کند.

فرآیند کاری ما نسبتاً متنوع است به طوری که بسیاری از مشتریان طیفی از علاقمندی ها را در این فرآیند در اختیار دارند. برخی از مشتریان برای تک تک تصمیمات خود به ما رجوع می کنند، در حالی که برخی دیگر خواهان این هستند که قسمتی یا کل پوشش های تکمیلی داخلی و نوع انجام آن را خودشان انتخاب کنند. ما اغلب مشتری هایی را داریم که در گذشته روابط خوبی با یک طراح داخلی این شرکت داشته اند و خوشبختانه باز هم آن فرد را در مرحله اولیه برای انجام کارهای خود انتخاب می کنند و ما همیشه از این رابطه کاری استقبال می کنیم. در پایان، ما احساس می کنیم که شرکت ما خانه مشتریان ماست و کار ما این است که به آنها کمک می کنیم تا راهی برای دریافت یک محصول نهایی عالی پیدا کنند، این وظیفه ماست و اهمیتی ندارد که آنها تمایل دارند چه مقدار از علاقه یا چه تعداد از مشاوران طراحی را به یک پروژه وارد کنند.

هم زمان با این که به پروژه خود فکر می کنید، باید به سرویس های مورد نیاز خود نیز فکر کنید و سپس تیمی را جمع آوری کنید که توانایی همکاری با همدیگر را داشته باشند. شما باید به دقت تمام بخش هایی از خانه خود که می خواهید فراتر از طرح اولیه به آن پرداخته شود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که مشاوران شما چه کاری می توانند انجام دهند و چگونه آن را صورتحساب خواهند کرد (اغلب صورتحساب خدمات معماری و طراحی داخلی کمی با هم تفاوت دارند). بهتر است که شما از قبل به این موارد توجه کنید، در این صورت پروژه شما منسجم و شگفت انگیز به نظر خواهد رسید.

برچسب ها: منزل