انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

کاتالوگ های دیجیتال تکمیل کننده کاتالوگ های چاپی

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/06/04 1753
کاتالوگ های دیجیتال تکمیل کننده کاتالوگ های چاپی

کاتالوگ های دیجیتال در کنار کاتالوگ های چاپی و سنتی می توانند به بازاریابان در جذب و افزایش مشتریان کمک کنند. ما در این مطلب به مزیت های کاتالوگ های دیجیتال می پردازیم.

کاتالوگ های دیجیتال مزایای بسیاری را برای بازاریابان فرآهم می کنند از جمله به روز رسانی فوری، پخش سریع و دقت فراوان.

اگرچه همیشه امکان استفاده از ایمیل مستقیم فرآهم خواهد بود، اما معرفی کاتالوگ های دیجیتال در سایت های بازاریابی آنلاین نیز مزیت های بسیاری دارد. بر اساس تحقیق سایت Salmat، بیش از 2 میلیون نفر در هر ماه حداقل یک کاتالوگ دیجیتال را مطالعه می کنند و 62 درصد از آنها حداقل یک بار در هفته این کار را انجام می دهند.

ما در ادامه نگاهی می اندازیم به مزایای کاتالوگ های دیجیتالی که بازاریابان در کنار کاتالوگ های چاپی ارائه می کنند.

   1- کاتالوگ های دیجیتال می توانند به صورت فوری به روز رسانی شوند و قادر هستند به روش های گوناگون محصولات شما را تبلیغ می کنند

کاتالوگ های دیجیتال به روش های مختلف امکان نمایش محصولات شما را فرآهم می کنند. کاتالوگ های دیجیتال این ظرفیت را دارند تا تصاویر با کیفیت و ویدئوها و اطلاعات دقیق محصولات گوناگون را در خود جای دهند. آنها همچنین می توانند به صورت فوری به روز رسانی شوند، این بدین معناست که مصرف کنندگان اطلاعات دقیق و به روزی را درباره محصولات و نیز قیمت و موجود بودن آنها دریافت می کنند.

   2- کاتالوگ های دیجیتال می توانند به شما در دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک کنند

طبق پژوهش سایت Deloitte در سال 2015، 60 درصد از پاسخ دهندگان استرالیایی دو گزینه " تماشای تلویزیون" و " استفاده از اینترنت برای علاقه های شخصی و اجتماعی" را با امتیاز برابر به عنوان دو فعالیت اصلی سرگرم کننده خود انتخاب کردند. با توجه به رشد استفاده از موبایل و اینترنت به عنوان یک منبع کسب اطلاعات و نیز سرگرمی در بین استرالیایی ها، کاتالوگ های دیجیتال می توانند در هر جایی توسط همه خوانده شوند، در نتیجه کسب و کارها می توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. همچنین قابلیت اشتراک گذاری کاتالوگ های دیجیتال از طریق شبکه های اجتماعی نیز به دسترسی به آنها در آینده کمک می کند.

  3-  پخش و منتشر کردن کاتالوگ های دیجیتال آسان تر است

کاتالوگ های دیجیتال تکمیل کننده کاتالوگ های چاپی

کاتالوگ های دیجیتال را می توان به صورت سریع و آسان در دامنه گسترده ای از کانال های دیجیتالی پخش و منتشر کرد. برای مثال، می توان آنها را در وب سایت خود قرار داد، از طریق خبرنامه آنها را تبلیغ کرد، در سایت های کاتالوگ منتشر کرد (مانند سایت Lasoo) و لینک آنها را در شبکه های اجتماعی قرار داد.

    4 -کاتالوگ های دیجیتال به سرعت می تواند مشتریان را به خریدهای آنلاین و حضوری تحریک کند

کاتالوگ های دیجیتال می توانند دارای دکمه "خرید کنید" باشند که با کلیک بر روی آن بتوان به صورت آنلاین خرید کرد. پژوهش سایت Salmat پی برد که از هر 10 نفر 7 نفر در نتیجه خواندن یک کاتالوگ آنلاین به خرید اقدام می کنند و حدود 60 درصد از مصرف کنندگان اعلام کرده اند که صرفاً بعد از مرور یک کاتالوگ دیجیتال تشویق به خرید شده اند. از بین مصرف کنندگانی که بعد از تماشای یک کاتالوگ دیجیتال خرید انجام داده اند، 29 درصد به صورت آنلاین و 71 درصد به صورت حضوری خرید انجام داده اند.

کاتالوگ های دیجیتال تکمیل کننده کاتالوگ های چاپی

    5 -کسانی که کاتالوگ های دیجیتال را مشاهده می کنند قابل ردگیری هستند

کاتالوگ های دیجیتال دارای مزیت های زیادی هستند از جمله اطلاع از تعداد افرادی که کاتالوگ دیجیتال شما را تماشا کرده اند یا به اشتراک گذاشته اند و نیز شناسایی دسته بندی های محبوب و محصولات پر فروش امکان پذیر می شود، اما یکی از بزرگ ترین مزیت های کاتالوگ های دیجیتال این است که میزان استفاده مصرف کنندگان از این کاتالوگ ها قابل ردگیری و ارزیابی است. این معیارها آگاهی خوبی را درباره نوع و میزان استفاده از کاتالوگ ها فرآهم می کند و می تواند به بازاریابان کمک کند تا کمپین های چاپی و دیجیتال خود را اصلاح کنند. آگاهی های بدست آمده همچنین می تواند برای ارزیابی موجودی فروشگاه شما سودمند باشد و شما می توانید مطلع شوید که کدام محصولات فروش بهتری دارند یا این که در جلب نظر مشتریان موفق تر عمل کرده اند.

کاتالوگ های دیجیتال برای مصرف کنندگان یک روش ساده و آسان برای مشاهده و خرید از بین کاتالوگ های آنلاین را فرآهم می کند، همچنین برای مشاغل نیز یک روش مطمئن برای افزایش فروش و کسب درآمد از طریق کمپین های بازاریابی دیجیتال  فرآهم می کند.

 

 

برچسب ها: تبلیغات