انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

عرق النساء چیست؟

نویسنده: سجاد نبیونی 1400/08/29 878
عرق النساء چیست؟

پزشکی پس از حیات انسان بر روی کره زمین همواره از مباحثی بوده است که مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به آسیب پذیر بودن بدن انسان همواره راههای مختلفی توسط کارشناسان معرفی می شوند  سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، طب سنتی را به این صورت معرفی می کند: " مجموعه تمام علوم نظری و عملی، که در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی، ذهنی  یا ناهنجاریهای اجتماعی به کار می رود و به صورت گفتاری یا نوشتاری از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته باشد " داروهایی با منشا گیاهی در طب سنتی ایرانی طرفداران زیادی دارند، طب سنتی ایرانی از قدیمی ترین انواع پرشکی محسوب می شود که همواره مورد توجه بوده است و آموزه های آن نسل به نسل تکامل یافته است.

درمان مفاصل در طب سنتی


برای درمان درد های مفاصل ، عضلانی و رگ سیاتیک راههای مختلفی پیشنهاد شده است که یکی از آنها استفاده از عرق النساء است . عرق النسا به شکل روغن و پماد در فروشگاه ها عرضه می شود.
روغن عرق النسا ترکیبی از گیاهان دارویی و سایر مواد طبیعی است که بازخوردهای بسیار مثبتی جهت کاهش درد های عضلانی علی الخصوص درد سیاتیک و دردهای عضلانی ناشی از ورزش های سنگین مانند بدنسازی، داشته است.
 در طب سنتی به سیاتیک عرق النساء گفته می شود . درد های عضلانی بسیار شایع است و ممکن است دلایل مختلفی ایجاد شود، فشار زیاد به ماهیچه ها، عفونت و التهاب ، بیماری های عصبی ، مصرف برخی داروها، کم آبی بدن و ... را می توان از مهم ترین علل نام برد.


•    عموما عرق النسا را روزی دو الی سه بار بر روی محل درد ماساژ می دهند که با توجه به میزان درد ممکن است این میزان تغییر یابد.
•    بهتر است در صورت استمرار درد عضلانی حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید و دارو های گیاهی را نیز زیر نظر پزشک استفاده نمایید.
•    ورزش و حرکات ورزشی کششی به بهبود دردهای عضلانی کمک می کنند.


ترکیبات روغن النساء:


این روغن از ترکیبات گیاهان دارویی استفاده میکند که شامل مواردی چون : روغن سقز، شوید، دارچین ، بابونه، ختمی، اکلیل الملک، صمغ اشق، صمغ جاوشیر، صمغ مقل و سرکه طبیعی می شود.


•    ممکن است در پماد های مختلف برخی از این موارد ترکیب شده باشند اما عموما پماد های موجود در بازار شامل اکثر این گیاهان است.


عصاره بابونه یا Chamomile oil:

 


بابونه از گیاهان دارویی پرخاصیت است و روغن آن مزیت های فراوانی مانند درمان جوش، جوان سازی پوست، تسکین استرس و ... دارد. تاثیر ماساژ این روغن در بهبود دردهای مرتبط با سیاتیک توسط مصرف کنندگان مورد تایید قرار گرفته است . 

 

دارچین Cinnamon :

 

دارچین یکی از ادویه های پرکاربرد است که خواص ضد التهابی در مفاصل دارد.

 

روغن سقز Turpentine oil: 

 

روغن سقز از شیره درخت سقز بدست می آید که بومی کشور ایران است و در طب کهن ایرانی برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده است. دارای ویتامین دی و کلسیم است که به ترمیم استخوان ها کمک میکند.

 

روغن شوید  Dill oil:

 

گیاه شوید گیاهی در اکثر مناطق جهان پرورش پیدا میکند و مصارف گوناگون خوارکی و درمانی دارد. روغن شوید یا شبت در درمان مفاصل، تاثیری مشابه دیکلوفناک دارد و تسکین دهنده درد مفاصل است .

 

روغن گل ختمی Marigold extract:

 

گلی بسیار زیبا که خواص پرشمار دارویی دارد. این گیاه که طول آن حدود 1.5 تا دو متر است در اروپا و آسیا بیشتر مشاهده می شود . روعن آن تاثیر مستقیم بر روی دردهای سیاتیک دارد و باعث کاهش التهاب مفاصل می شود.

 

سرکه طبیعی:

 

سرکه طبیعی نیز علاوه بر استفاده در مواد غذایی جهت مصارف پزشکی مانند کاهش درد زانو مورد استفاده قرار میگیرد.
    اکلیل الملک ، صمغ اشق ، ضمغ جاوشیر و مقل نیز از دیگر گیاهان دارویی هستند که خواص تسکین دهنده درد دارند و با درصدی کمتر در روغن عرق النسا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

** در انتها پیشنهاد برای درج اگهی تبلیغاتی مرتبط با گیاهان دارویی از درج آگهی جدید در بالای صفحه استفاده نمایید و یا در قسمت جستجو نام موارد مورد نظر را جستجو نمایید تا اگهی های مرتبط با آن را مشاهده نمایید و به راحتی با فروشندگان ارتباط برقرار نمایید

برچسب ها: عطاری