انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

باکت الواتور چیست

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 12 بهمن 1399
باکت الواتور یکی از انواع سیستم های حمل مواد (کانوایر) فله و پودری است. این سیستم جهت انتقال مواد به صورت عمودی و یا شیبدار کاربرد دارد. باکت ( Bucket ) در لغت به معنای سطل و کاسه است به همین دلیل به bucket elevator بالابر کاسه ایی نیز می گویند. یکی از کاربردهای اصلی این سیستم در سیلوهای ذخیره سازی از جمله سیلوی گندم ، سیلوی سیمان و … است. که جهت حمل مواد به بالای سیلو به کار می رود. اقتصادی بودن این سیستم از دیگر مزایای آن به شمار میرود.
مکانیزم و عملکرد
مکانیزم این سیستم بسیار ساده است. و در اصل از به هم پیوستن کاسه ها ( قاشقک ها ) به یک زنجیر و یا تسمه تشکیل شده است. در پاشنه الواتور (محفظه پایین الواتور) باکت ها پر شده و در راس الواتور (بالای الواتور) مواد تخلیه میشوند. تخلیه مواد در انتهای الواتور میتواند بر اثر نیرو گریز از مرکز و یا نیروی گرانش انجام پذیرد.
اصولا باکت الواتور از نظر ساختار به دو دسته الواتور زنجیری و الواتور تسمه ایی تقسیم میشود.
همچنین از نظر عملکرد به دو دسته الواتور گریز از مرکز و الواتور تخلیه پیوسته تقسیم میشوند.
الواتور گریز از مرکز
این نوع از الواتور مناسب برای انتقال مواد با دانه های ریز و پودری است. تعداد باکت ها در این سیستم میتواند کم تر و با فاصله های بیشتری باشد. سرعت چرخش درام جهت حرکت تسمه و یا زنجیر در این سیستم نسبتا بالاست و تخلیه کاسه ها در بالای الواتور با نیروی گریز از مرکز صورت می پذیرد
آگهی دهنده
ره آوران صنعت قومس
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1025971
بازدید : 521
دسته بندی : ماشين آلات
آگهی دهنده
ره آوران صنعت قومس
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com