انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

نمک صدف برای خشک کردن ماهی های قشم

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 30 مرداد 1401
نمک صدف یکی از ازارزشمندترین و گرانبهاترین محصولات گروه کارخانجات نمک پاینده است که شباهت زیادی به دانه های مرواریداست .ازاین جهت به نمک مرواریدمشهوراست.دانه بندی نمک صدفی
0/3تا0/8میلی متر (500تا800میکرون)
300تا500میکرون کد02
500تا800میکرون کد03
0/3تا1/5میلی متر کد09
300تا800میکرون کد15
نحوه تولید و استخراج نمک صدفی
در ابتدا سنگ نمک را از معادن استخراج می کنند( عمدتا سنگ نمک های استخراج شده از معادن سنگ نمک گرم سار می باشد).
سنگ نمک استخراج شده را به کارخانه ها ارسال می کنند.
بعد از اینکه سنگ ها به کارخانه ها رسیدند باید بهترین سنگ ها انتخاب شوند.
سنگ های خوب را وارد دستگاه های سنگ شکن می کنند تا به سایزهای کوچک تری خرد شوند.
در این جا با سایزهای نابرابری از سنگ نمک مواجه می شویم که توسط بالا بر به سرندها منتقل می شود.
سرندها وظیفه ی تفکیک سایز سنگ نمک را بر عهده دارند. سنگ های تفکیک شده به داخل مخزل منتقل می شود. اما سایزهای بزرگ تر از این مرحله عبور نمی کنند. این سنگ ها به دستگاه والس منتقل شده و به صورت دوباره وارد سرند می شوند.
سنگ نمک های تفکیک شده که به داخل مخزن راه میابند در وزن های مختلف بسته بندی شده و توسط مسئولین کنترل کیفیت با دقت بررسی شده و در نهایت به دست مشتری می رسند.
نام های دیگر نمک:نمک گرانول ریز-نمک ریز-نمک مش130-نمک مش120دربازارمی شناسند.استفاده نمک صدفی درصنایع چرم سازی ودباغی-شرکت های لبنی- شرکت های اسیدسازی و تصفیه اب و بیشترین کاربرد نمک صدفی در قشم جهت خشک کردن ماهی به کارمیرود.منظور از خشک کردن گرفتن رطوبت از محصول است این عمل را می توان به صورت‎های مختلف انجام داد ولی افزودن نمک ، اعمال فشار مکانیکی و تبخیر رطوبت از سطح محصول ، معمولی ترین روشهایی هستند که در این مورد بکار می روند. ماهی حدوداً 75تا85 درصد آب است و در شرایط طبیعی در دمای حدود 5 درجه یا بالاتر به سرعت مورد هجوم میکروارگانیسم ها قرار می گیرد از این رو خشک کردن یا گرفتن آب از محصول یا دور کردن آب در دسترس میکروارگانیسم های عامل فساد و جلوگیری از انجام واکنش های آنزیمی ، پایداری محصول در برابر تغییرات نامطلوب را افزایش می‎دهد. عمل خشک کردن ماهی باعث استحکام بافت گوشت ماهی می شود بطوری که در موقع پخت خصوصاً در حالت آویخته از هم جدا نمی شود. خشک کردن ماهی باعث کمک به تشکیل یا غشاء برای سحطی شده که سطح ماهی را کاملاً می پوشاند ضمناً باعث ممانعت از انعقاد پروتئین که گهگاهی از ماهی به خارج ترشح شده می شود و همچنین از سخت شدن پوسته بیرونی ماهی جلوگیری می کند و اجازه خروج رطوبت داخلی بدن ماهی را نداده و به این طریق مانع ایجاد محیط مناسب برای رشد و نمو باکتریها در پروتئین یا مواد ترشح شده از بدن ماهی می شود.

صنایع غذایی
برای تولید برخی از مواد غذایی و مزه دار کردن از نمک صدفی استفاده می شود. البته باید این را هم اضافه کنیم که هدف استفاده از نمک صدفی به دلیل نداشتن خواص غذایی تنها مزه دار کردن و بهره بردن از عناصر موجود در آن می باشد.
صنایع اسید سازی
نمک مرواریدی موارد استفاده ی متعددی در صنایع اسید سازی دارد و اغلب برای تولید مواد مختلفی چون پاک کننده ها، مواد شوینده، عطرها و … استفاده می شود. مثال بازری که برای استفاده از نمک صدفی در صنایع اسید سازی می توان زد تولید اسید کلریدریک می باشد. این اسید بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. نمک صدفی یا مرواریدی هم به دلیل ساختار بلوری، شفاف و اندازه ی ابعاد خود برای تولید این نوع از اسیدها به کار گرفته می شود.
صنایع دباغی
صنایع دباغی و چرم سازی از نوع مش بندی ۱۳۰ استفاده می کنند.علاوه بر این، در تولید چرم نیز از نمک صدفی استفاده می کنند تا چربی زدایی از پوست با سرعت بیشتری اتفاق افتاده و موی حیوانات به راحتی از روی پوست جدا شود. روی هم رفته استفاده از نمک مروارید در صنایع دباغی باعث بالا رفتن کیفیت چرم تولید شده می شود.
صنایع تصفیه آب
از کاربردهای دیگر نمک صدفی می توان به گند زدایی و تصفیه آب اشاره کرد. استفاده از نمک مرواریدی برای تصفیه آب در مقیاس بالا یکی از روش های بسیار ارزان است.

نمک صدفی پرفروش ترین نمک صنعتی ااست به علت شباهت زیادی که به نمک خوراکی دارد و از لحاظ قیمت مناسب تر از نمک خوراکی است.
نمک صدف را می توانید دربسته بندی و تناژبالا درکمترین زمان خریداری کنید.
جهت ارایه خدمات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید
02334208363-4 02334243715-16
09912327202 09109332773
09125321778
بامدیرت مهندس علی طاهری
آگهی دهنده
شرکت نمک پاینده
  • قیمت : *
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : گرمسارمیدان انقلاب ساختمان پاسارگاد طبقه4واحد16
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1060961
بازدید : 337
دسته بندی : معدن
آگهی دهنده
شرکت نمک پاینده
  • قیمت : *
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : گرمسارمیدان انقلاب ساختمان پاسارگاد طبقه4واحد16
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com