انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فرانچایز ، فرانشیز ، حق امتیاز ، کسب و کارهای زنجیره ای - مشاوره - حق نمایندگی – توسعه برند -

آگهی رایگان
بروزرسانی : پنج شنبه 20 مهر 1402
فرانچایز یک مدل کسب و کار است که به افراد یا شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا یک نام تجاری، محصول، یا خدمات خاص را در یک منطقه یا بازار مشخص به دیگران بفروشند. این مدل کسب و کار به شکلی کار می‌کند که صاحب برند یا فرانچایز مجوز و حق استفاده از نام تجاری، تجهیزات، روش‌ها و دانش فرآیندهای کاری خود را به افراد دیگر (فرانچایزی) می‌دهد. به عبارت دیگر، فرانچایز این امکان را به افراد می‌دهد که یک کسب و کار مشابه زیر نام تجاری مشترکی اجرا کنند.
در یک معامله فرانچایز، صاحب برند (فرانچایز‌دهنده) اجازه می‌دهد که فرانچایز‌گیرنده، با استفاده از نام و نمادهای تجاری برند و همچنین روش‌ها و استانداردهای تجاری مشخص، کسب‌وکاری را اداره کند. به عبارت دیگر، فرانچایز یک روش همکاری تجاری است که به فرانچایز‌گیرنده امکان می‌دهد از شناخت برند معروف و ساختار تجاری آن بهره‌برداری کند و به عنوان یک واحد مستقل در بازار عمل کند. در مقابل، فرانچایز‌گیرنده معمولاً هزینه‌های مشخصی به عنوان هزینه فرانچایز و هزینه‌های بهره‌برداری به فرانچایز‌دهنده می‌پرداز
فرانچایز یک بازی دو سر برد است. از یک طرف برند بعد از اینکه اعتبار مناسبی را بین مخاطبان کسب کرد برای گسترش فعالیت خود نیاز نیست هزینه زیادی بپردازد. دلیل ساده است به مثال مک دونالد بر می گردیم اگر قرار بود این برند در هر کشور و هر شهر تعداد زیادی شعبه تاسیس کند به احتمال زیاد باید هزینه بسیار زیادی را در نظر می گرفت. موضوع دیگر بحث مدیریتی بود که مدیریت این تعداد شعبه در سراسر جهان کار ساده ای نیست. بنابراین بهترین روش برای برند فرانچایز است که هم تعداد شعب خود را افزایش می دهد و هم بیش از پیش شناخته می شود و از طرف دیگر نیازی نیست هزینه زیادی انجام دهد. اما افرادی که از فرانچایز استفاده می کنند و از امتیاز مک دونالد استفاده می کنند هم برد کرده اند. باز هم دلیل ساده است، وقتی همه مردم در سراسر جهان آوازه مک دونالد را می شناسند بنابراین به آن اعتماد می کنند و ترجیح می دهند که از این رستوران ها خرید کنند تا رستوران هایی که اسم و رسم و برند خاصی ندارند. بنابراین راه اندازی یک شعبه مک دونالد احتمال بدست آوردن مشتریان بیشتر را برای شما فراهم می کند.
تفاوت مهم بین حق نمایندگی و فرانچایز در رابطه بین دو طرف قرار دارد:
حق نمایندگی:
1. در حق نمایندگی، یک شرکت (نماینده) به عنوان نماینده‌ای مستقل برای یک شرکت دیگر (نماینده‌دهنده) عمل می‌کند.
2. نماینده اجازه دارد محصولات یا خدمات شرکت نماینده‌دهنده را در یک منطقه مشخصی به نام و برند خود به مشتریان ارائه دهد.
3. نماینده عموماً در کنترل کامل فعالیت‌های خود در مورد قیمت‌گذاری و مدیریت تصمیم می‌گیرد و تنها به عنوان یک نماینده محصولات شرکت نماینده‌دهنده عمل می‌کند.
فرانچایز:
1. در فرانچایز، شرکت فرانچایز‌دهنده به یک شرکت دیگر (فرانچایز‌گیرنده) اجازه می‌دهد تا از نام تجاری، محصولات، خدمات، و سیستم‌های خود به عنوان یک واحد تجاری مستقل استفاده کند.
2. فرانچایز‌گیرنده باید به دقت دستورالعمل‌ها و استانداردهای شرکت فرانچایز‌دهنده را دنبال کند و معمولاً مشمول کنترل بیشتری از سوی شرکت فرانچایز‌دهنده است.
3. فرانچایز‌گیرنده عموماً باید هزینه‌های اولیه و هزینه‌های بهره‌برداری به شرکت فرانچایز‌دهنده پرداخت کند.
به طور خلاصه، در حق نمایندگی، نماینده به عنوان مستقلی عمل می‌کند و در فرانچایز، فرانچایز‌گیرنده به عنوان یک واحد تجاری مستقل با هویت برند شرکت فرانچایز‌دهنده عمل می‌کند و باید به دقت به دستورالعمل‌ها و استانداردها پایبند باشد.

مؤسسه توسعه طلایی علاوه بر داشتن تجربیات ارزنده و سالها کار تحقیقاتی ، پژوهشی و آموزش و مشاوره (از اولین برگزار کنندگان دوره های آموزش فرنچایزینگ در ایران ) و مدیریت پروژه های فرنچایزینگ زیادی با نتایج قابل مشهود در کارنامه خود دارد . و این اطمینان خاطر را به شما می دهد کسب و کار خود را توسعه ببخشید و از نتایج سودمند آن بهرمند شوید .
یکی از دلایل مهمی که باید در زمینه فرنچایزینگ از خدمات مؤسسه توسعه طلایی استفاده کنید، حمایت و آموزش مؤسسه در این زمینه و منتورینگ مدیران میانی و کارکنان در مراحل بعدی است.
کارشناسان و مشاوران متخصص توسعه طلایی شما را از انجام امور بصورت پراکنده و بدون هماهنگی بی نیاز نموده و با برنامه ریزی فرایندها،مراحل توسعه برند شما را در ابعاد گوناگون به شکل منسجم پیش می برند.
فرانچایز ، فرانشیز ، حق امتیاز ، کسب و کارهای زنجیره ای - مشاوره - حق نمایندگی – توسعه برند - رشد کسب و کار - مشاوره فرانچایزینگ – فرانچایزر - توسعه کسب و کار - ارائه دهنده فرانچای
آگهی دهنده
موسسه توسعه طلایی
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1103379
بازدید : 289
دسته بندی : ساير آموزش
آگهی دهنده
موسسه توسعه طلایی
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com