انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

تولید و فروش کولینگ تاور مدار باز 20 تن

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 5 فروردين 1403
برج خنک‌کننده چیست؟
اگر بخواهیم به زبان ساده بگویم که برج خنک‌کننده چیست، این‌گونه می‌توان عنوان کرد. تجهیزاتی مکعبی یا مخروطی شکل از جنس فایبرگلاس یا روی‌اندود (گالوانیزه) که از طریق توزیع یکنواخت آب بر روی سطوح پرکن (پکینگ برج خنک‌کننده) و ایجاد جریان هوا توسط فن مکانیکی و با استفاده از فرایند تبخیر قسمتی آز آب، موجب حذف گرمای اضافی آب یا سیال مورد نظرمی شوند.
به‌احتمال زیاد شما نیز این سازهای مکعبی و گرد را بر روی پشت‌بام برج‌ها و ساختمان‌های تجاری مشاهده نموده‌اید. آنها همان برج‌های خنک‌کننده چیلر یا کولینگ واترها هستند که برای سردکردن آب مورداستفاده قرار گرفته‌اند. این دستگاه‌ها که در سایزهای مختلف و اغلب به رنگ سفید یا آبی هستند مشاهده می‌شوند.
نکته‌ای که می‌توان در مورد برج خنک‌کننده به‌عنوان یک دستگاه تبخیری کم‌هزینه عنوان کرد، نرخ مصرف آب این دستگاه است که در حدود پنج درصد می‌باشد. همین امر، برج خنک‌کننده را به‌عنوان یکی از تجهیزات کم‌هزینه و مناسب برای کاهش دمای آب در صنایع مختلف و سیستم‌های تهویه‌مطبوع موردتوجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار داده است.
البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برج خنک‌کننده دمای آب را در هر بار گردش در حدود 4 تا 6 درجه کاهش می‌دهد که این مسئله به دمای مرطوب محیط، سطوح پرکن و نوع جریان هوا بستگی دارد.

دسته‌بندی انواع برج خنک‌کننده:
انواع برج خنک‌کننده را می‌توان از لحاظ نحوه جریان هوا، متریال بکار رفته در ساخت، شکل ظاهری و نحوه انتقال حرارت تقسیم‌بندی کرد. برج‌های خنک‌کن باتوجه‌به نیاز و محل نصب به طور معمول به‌صورت برج خنک‌کننده مکعبی و برج خنک‌کننده گرد (مخروطی) و گاهی برج ذوزنقه طراحی و تولید می‌شوند و باتوجه‌به شکل ظاهری فن هوادهی یا همان پروانه کولینگ‌تاور در قسمت بالا یا در قسمت بقل قرار می‌گیرد. از لحاظ متریال و مواد بکار رفته در بدنه اصلی نیز در صنایع مختلف برج خنک‌کننده بتنی، برج خنک‌کننده چوبی، برج خنک‌کننده فلزی (کولینگ‌تاور گالوانیزه) و برج خنک‌کننده فایبرگلاس مورداستفاده قرار می‌گیرد.
در ادامه چند دسته از برج‌های خنک‌کننده را نام می‌بریم و مشخصات آنها را عنوان می‌نماییم.

انواع کولینگ‌تاور (برج خنک‌کننده) بر اساس نوع انتقال حرارت
1-برج خنک‌کننده مدار باز :
همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است می‌توان حدس زد که سیال (آب) موردنظر در یک سیکل باز جریان دارد و جهت تبادل حرارت به طور مستقیم با هوا برخورد می‌کند. البته جریان هوا موجود در برج خنک‌کننده مدار باز به دو صورت جریان طبیعی و جریان مکانیکی است. در این دستگاه دمای آب از طریق تبخیرشدن بخش از آن کاهش پیدا می‌کند که حدود 1.5 تا 2 درصد از کل آب در جریان می‌باشد. سیستم کاری برج خنک‌کننده مرطوب به این صورت است که آب از طریق پمپ به نازل‌های آب‌پخش‌کن و افشانک‌ها منتقل می‌شود و از آن طریق بر روی سطوح پرکننده (filler) یا همان پکینگ برج خنک‌کننده پاشیده می‌شود تا حداکثر تبادل صورت گیرد و پس از گذشتن از پکینگ‌ها آب‌خنک درون تشت برج جمع ش
آگهی دهنده
آذین تهویه
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1111555
بازدید : 51
دسته بندی : آهن آلات
آگهی دهنده
آذین تهویه
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com