انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

چگونه یک دی وی ار خوب بخریم

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
دی وی ار چيست؟چگونه 1یک دی وی ار خوب بخریم

Digital Video Recorder يا DVR دستگاهي است كه تصاویر را بصورت دیجيتال بر روی حافظه هاي دیجيتال ، مانند دیسك هاي فلش يا هارددیسكها ذخيره مي‌كند كه با در نظر داشتن افزايش ظرفيت و كاهش قيمت اين نوع از حافظه ها ، امروزه سيستم هاي DVR توانايي ضبط زمان بيشتري از تصاویر را در مقايسه با ضبط كننده ‌هاي انالوگ (VCR) كه امكان ذخيره تصاویر بر روی كاست‌هاي ویدئویي را داشتند ، فراهم مي اورند.

فاكتورهاي مهم در انتخاب DVR :

بر اساس كاربرد در پروژه هاي مختلف فاكتور هايي كه در انتخاب سيستم DVR موثر مي باشند عبارتند از :

تعداد دوربين‌هاي قابل پشتيباني
نرخ فريم در ثانيه (fps)
فناوري فشرده‌سازي تصویر
ظرفيت حافظه هاي مورد پشتيباني
قابليت كنترل از راه دور
قابليت تشخيص حركت (motion detection)
توانايي زمانبندی (scheduling)
توانايي ضبط تصاویر روی CD يا DVD توسط CD/DVD Burner به عنوان نسخه‌هاي پشتيبان
قابليت اتصال حافظه‌هاي Flash

كه در ادامه به بررسي برخي از فاكتور هاي فوق مي پردازيم .

در خصوص ورودی هاي دوربين به DVR از انجا كه عموما اتـصال بيـش از يـك دوربـين به DVR در سيستم هاي امنيتي و نظارتي نيازمند ميباشد ، بنابراين انواع DVR ، با تعداد ورودی هاي متفاوت براي دوربين‌ها وجود دارند كه بطور متعارف نمونه‌هايي از 4 كانال تا 64 كانال توليد مي شوند .

فاكتور فريم در ثانيه ، تعداد تصاویري است كه DVR مي‌تواند در هر ثانيه ضبط كند ، اين فاكتور كه در اغلب موارد در پي فاكتور تعداد دوربين هاي مورد پشتيباني بيان مي گردد ، در حقيقت كل تصاویري كه قابل ذخيره توسط سيستم مي باشد را عنوان مي نمايد كه براي تعيين Fps براي هر كانال دوربين ، Fps كلي سيستم را بر تعداد دوربين‌ها تقسيم مي كنيم .

به عنوان مثال يـك DVR با FPS برابر 120 و هشت كانال دوربيـن در ورودی را در نظر بگيريد ، چنين سيستمي 15 فريم در ثانيه بـراي هـر دوربين را پشتيباني خواهد نمود .

خاطر نشان مي نمايم كه در سيستم هاي PAL با استاندارد CCIR حداكثر 25 فريم در ثانيه و در سيستم هاي NTSC با استاندارد FCC حداكثر 30 فريم در ثانيه قابل پشتيباني ميباشد ، كه با چنين نرخي ، تصاویر بصورت كاملا متحرك يا Full Motion به نظر خواهند رسيد.

بنابراين براي حفاظت از اماكن حساس كه نيازمند ذخيره تمامي تصاویر دريافتي از سنسور CCD دوربين را دارند ، سيستمي با نرخ فريمي برابر 25 در سيستم PAL و برابر 30 در سيستم NTSC ، مناسب خواهد بود ، بدین ترتيب هيچ فريمي از دید ناظر سيستم مخفي نخواهد ماند و اين در حالي است كه چنين سيستمي با عملكردی در حداكثر نرخ فريم و كيفيت تصویر ، داده هايي با حجمي بالا را توليد نموده كه در پي ان حافظه بسيار بزرگتري را براي ذخيره تصاویر نيازمند خواهد بود.

بنابراين در صورتي كه 8 دوربين در نواحي بسيار حساس داشته باشيم ، انتخاب یک DVR با قابليت اتصال 8 دوربين به ان و با توانايي نرخ فريمي برابر با 200 در سيستم PAL ، انتخابي بسيار خوبي براي شرايط مذكور باشد .

نكته دیگري كه در خصوص انواع سيستم ها در كنار تفاوت كدگذاري رنگ در انها ، مهم به نظر ميرسد تعداد خطوط تصاویر در هر سيستم مي باشد ، سيستم PAL با وجودی كه حداكثر 25 فريم در ثانيه را پشتيباني میکند اما در هر فريم امكان نمايش 625 خط را فراهم مي اورد كه در مقايسه با سيستم NTSC با حداكثر نرخ 30 فريم در ثانيه و 525 خط در هر فريم ، سيستم PAL تفكیک پذيري يا همان Resolution بيشتري را ارائه خواهد داد .

بنابراين در انتخاب نوع دوربين و DVR هماهنگ با ان از نقطه نظر نوع سيستم ، بايد دقت كافي را لحاظ نمود در غير اين صورت تصاویر يا قابل نمايش نيوده و يا با وجوداستفاده از دوربين رنگي ، تصاویر بصورت سياه و سفيد نمايش خواهند يافت .

شركت مهندسي جلوه نما
www.jelvehnama.vcp.ir
01732250105
09111703618



آگهی دهنده
شرکت جلوه نما
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 737214
بازدید : 1058
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
شرکت جلوه نما
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com