انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فروش و توزیع قطعات موتور دالاندر - تهران

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
فروش موتور هاي دالاندر در فروشگاه الكترو گستر تهران
توضيحات زير مي تواند شمار ا در انتخاب محصول ياري دهد.اين توضيحات شامل تعريف موتور ، نحوه عملكرد ، ساختار داخلي و ...است
موتور دالاندر به انگليسي: Dahlander motorنوعي موتور الكتريكي القايي دوسرعته است كه تغيير سرعت در ان بر پايهٔ تغيير تعداد قطب‌ها انجام مي‌شود. اتصال دالاندر در سيم‌پيچ‌هاي اين ماشين امكان تغيير تعداد قطب‌هاي ان را به نسبت ۱ به ۲ فراهم مي‌اورد.
روش كنترل سرعت دالاندر يك روش بدون تلفات است كه نسبت به روش‌هاي كنترل تعداد قطب ديگر ، مانند استفاده از چند سيم‌پيچ مجزا ، بهينه‌تر است ، به اين معنا كه در روش سيم‌پيچ‌هاي مجزا از ظرفيت موتور به صورت كامل استفاده نمي‌شود و در هر يك از حالت‌هاي كار موتور ، تنها نيمي از سيم‌پيچ‌هاي استاتور مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
مبناي عملكر
در ماشين‌هاي اسنكرون ، سرعت ميدان سنكرون ماشين از رابطهٔ به دست مي‌ايد ، كه در ان ns سرعت سنكرون بر حسب بردقيقه ، f فركانس اصلي بر حسب هرتز و p شمار زوج‌قطب‌ها است. در عمل با توجه به وجود لغزش s ، سرعت روتور از رابطهٔ به دست مي‌ايد. از انجايي كه تعداد قطب‌هاي ماشين به سيم‌پيچي ان بستگي دارد ، استفاده از سيم‌پيچ‌هايي كه قطب متغير ايجاد كنند منجر به ايجاد ماشيني با سرعت‌هاي متغيرِ گسسته مي‌شود.
اتصالات داخلي سيم‌پيچ
موتورهاي اسنكرون معمولي داراي يك بازهٔ سرعتي مشخص هستند كه چند درصد تغيير دارد ، اما خارج از اين بازه ، بازدهي ماشين به شدت افت مي‌كند. در ماشين‌هاي دالاندر با استفاده از تنها يك سيم‌پيچ كه از شش پيچه تشكيل شده و تغيير اتصال ترمينال‌هاي موتور با استفاده از تغيير اتصالات پيچه‌ها ، مي‌توان سرعت موتور را نصف يا دوبرابر كرد. دو شيوهٔ اتصال ممكن براي سيم‌پيچ دالاندر عبارتند از ۱) اتصال مثلثي كه هر فاز ان دو شاخهٔ موازي دارد (مثلث موازي) و مي‌توان ان‌ها را به صورت سري جفت كرد و به اتصال ستاره تبديل نمود. ۲) اتصال ستارهٔ موازي كه مي‌توان ان را به يك اتصال مثلث با جفت‌شدگي سري شاخه‌ها تبديل كرد. با تغيير اتصال در هر يك از دو حالت يادشده ، جهت جريان الكتريكي در نيمي از مسير سيم‌پيچ وارون مي‌شود و موجب تغيير قطب‌ها مي‌گردد. موتورهاي دالاندر در توان‌هاي بين چند كليووات تا چندده كيلووات كاربرد دارند. در طراحي‌ها ترجيح داده مي‌شود از ميان اين دو شيوه ، شيوه‌اي را انتخاب كنند كه در حالت كار معمول ماشين ، اغلب اتصال ستاره استفاده شود. موتورهاي القايي سه‌سرعته‌اي نيز وجود دارند كه با استفاده از سيم‌پيچ دالاندر به دو سرعت ، و با استفاده از يك سيم‌پيچ ديگر كه در شيارهاي يكساني جاسازي مي‌شود ، به سرعتي پايين‌تر از دو سرعت قبلي دست مي‌يابند. اين نوع موتورهاي سه‌سرعته در اَفرازه‌ها ، جرثقيل و موارد مشابه كاربرد دارند.
اتصال Δ/YY در مورتورهاي دالاندر يك اتصال گشتاورثابت است و در هر دو سرعت موتور گشتاور مشابهي توليد مي‌شود ، اما توان نامي موتور به نسبت ۲:۳ تغيير مي‌كند. اتصال مثلث سرعت كمتر و اتصال ستارهٔ موازي سرعت بيشتري خواهد داشت. در اتصال Y/YY گشتاور با مجذور سرعت نسبت وارون دارد. در اين حالت نسبت سرعت به توان نامي ۱:۵ است كه سرعت بيشتر در اتصال YY و سرعت كمتر در اتصال Y نمود پيدا مي‌كند.
موتورهاي دالاندري كه براي استفاده در كنار درايوهاي گشتاورثابت به كار مي‌روند اغلب داراي اتصال Δ/YY هستند ، اما درايوهاي فن معمولاً اتصال Y/YY دارند.
مقايسه با ديگر روش‌هاي تغيير سرعت
در اغلب مواردي كه نياز به استفاده از سرعت متغير باشد ، از ماشين‌هاي دي‌سي استفاده مي‌شود. با اين وجود كاربردهاي خاصي وجود دارند كه تنها دستيابي به چند سرعت معين و گسسته كفايت مي‌كند ، در اين موارد استفاده از موتورهاي قطب‌متغير و چندسيم‌پيچه رايج است. از اين ميان ، موتورهايي كه تغيير قطب را با كمك سيم‌پيچ‌هاي مجزا انجام مي‌دهند ، حجم زيادي را در استاتوراشغال خواهند كرد. روش‌هاي مختلفي براي ايجاد موتورهاي تك‌سيم‌پيچه‌اي كه قطب و سرعت متغير داشته باشند طراحي شده است ؛ از ميان ان‌هايي كه نسبت دور ۱:۲ فراهم مي‌كنند ، موتور دالاندر به علت كمترپيچيده‌بودن چيدمان‌هاي كليدزني‌اش بيشترين كاربرد را يافته است. امروزه يك چيدمان نوين‌تر نيز كه بر پايهٔ مدوله‌سازي دامنهٔ قطب كار مي‌كند گسترش يافته است كه از نظر تئوري اجازه مي‌هد به هر نسبتي به غير از نسبت ۲:۱ رايج نيز دست پيدا كنيم. اين روش جديد به علت داشتن انعطاف‌پذيري و سادگي يكي از انتخاب‌هاي مطرح است.
منابع
راه اندازي موتور دالاندر سه فاز :
موتور دالاندر سه فاز نوعي موتور دو دور است كه تعداد دور تند ان دوبرابر تعداد دور كند ان مي باشد . مانند دور 3000 به 1
آگهی دهنده
شاهین سعادتی
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : تهران لاله زار جنوبی کوچه بوشهری مجتمع تجاری تهران الکتریک واحد 410
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 748830
بازدید : 1001
دسته بندی : برق صنعتي
آگهی دهنده
شاهین سعادتی
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : تهران لاله زار جنوبی کوچه بوشهری مجتمع تجاری تهران الکتریک واحد 410
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com