انجام نقشه برداری و نام گذاری فضاها در نقشه ها

  • آگهی رایگان
  • کدآگهی 1116535
  • بازدید 87
  • نام بابک اسحاقیان
  • دسته بندی خدمات ساختماني
  • تلفن 02155405789 09124337429
  • بروزرسانی چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403
  • شهر تهران
  • آدرس تهران - خیابان کارگر جنوبی - میدان قزوین - خیابان قزوین - روبروی شهرداری منطقه یازده - پلاک هجده
دفتر فنی و مهندسی بابک در شهر تهران ، در حوزه نقشه برداری داخلی ساختمان ها فعالیت می کند . خدمات این شرکت ، مربوط به ساختمان هایی است که نقشه های فعلی آن ها موجود و در دسترس نمی باشند . این شرکت ، این گونه ساختمان ها را با استفاده از تجهیزات به روز و دقت بالا نقشه برداری می‌کند و نقشه های آن ها را ترسیم می نماید .
معمولاً بیشتر ساختمان های موجود در شهر ، دارای این مشکل می باشند و نقشه های آن ها موجود نمی باشند . اگر هم بتوان نقشه هایی را از آن ها پیدا کرد ، این نقشه ها بسیار قدیمی هستند و مربوط به زمانی می‌باشند که ساختمان در مرحله طراحی بوده است . به همین دلیل ، ممکن است با وضعیت فعلی و موجود ساختمان تفاوت داشته باشند و مغایرت های فراوانی در آن ها وجود داشته باشد .
مشکل دوم این نقشه ها ، این است که معمولاً به صورت کاغذی یا عکس می باشند . یعنی فایل اتوکد آن ها در دسترس نمی باشد . شاید هم آن قدر قدیمی باشند که اصلاً به صورت نرم افزاری و با برنامه اتوکد ترسیم نشده باشند .
حتی اگر این نقشه های کاغذی نیز موجود باشند ، باز هم ترسیم آن ها با برنامه اتوکد ، کاری غیر منطقی و غیر بهینه خواهد بود . زیرا ترسیم این نقشه ها نیز به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و در نهایت باز هم نقشه ای قدیمی به دست می‌آید که مطابق با وضعیت موجود ساختمان نیست .
در چنین مواقعی ، توصیه ما این است که کار نقشه برداری از ابتدا و به صورت اصولی انجام شود . برای انجام این کار ، مهندس بابک اسحاقیان که مالک و سرپرست این شرکت نقشه برداری می باشد ، به همراه دستیاران خود به محل پروژه مراجعه می نمایند .
این مهندسان ابتدا وضعیت کلی و فضاهای داخلی ساختمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند . سپس روش مناسبی را برای نقشه برداری آن ساختمان تعیین می کنند . زیرا هر ساختمان با توجه به ویژگی هایی که دارد ، باید با یک روش خاص و ویژه نقشه برداری شود .
کار با ترسیم کروکی های فنی دقیق و اصولی شروع می شود . یکی از پرسنل شرکت نقشه برداری بابک ، مسئول تهیه کروکی از فضاهای مختلف است . ایشان از هر فضا به صورت جداگانه ، یک کروکی شماتیک دستی ترسیم می کند .
در مرحله بعدی ، کار اندازه گیری و اندازه گذاری کروکی ها انجام می شود . در این مرحله ، با استفاده از متر دستی یا متر لیزری ، تمامی اندازه ها و ابعاد فضاها برداشت می شوند . سپس این اندازه ها توسط مسئول ترسیم کروکی ، بر روی کروکی منتقل می شوند . در نهایت کل کروکی های دستی بررسی می شوند و اطمینان حاصل می شود که تمامی اندازه ها و موارد لازم ، بر روی آن ها وجود داشته باشد .
ادامه مراحل نقشه برداری ، در دفتر این شرکت انجام می شود . این مرحله ، نقشه کشی یا همان کارتوگرافی نام دارد . در این مرحله ، پرسنل نقشه کش ، نقشه ها را از روی کروکی های دستی و با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم می نمایند . سپس کادر بندی و تایتل بندی و جدول های نقشه ها به آن ها اضافه می شود . هر نقشه باید دارای کادرها و جداول اختصاصی مخصوص به خود باشد .
سپس مرحله کنترل کیفیت و ارزیابی نقشه ها انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نقشه ها دارای تمامی ویژگی های فنی و استاندارد های لازم باشند . هم اکنون ، نقشه های مبلمان و اندازه گذاری و سایت پلان ، به صورت کامل تهیه شده اند . فایل های تمامی نقشه ها ، با فرمت های مختلف از جمله پی دی اِف و دی دبلیو جی ، خدمت کارفرمایان محترم ارائه می شوند .
مشتریان گرامی می توانند هر تعداد از این نقشه‌ها را که نیاز دارند ، به راحتی در اندازه آ سه چاپ نمایند . کارفرمایان گرامی می توانند از این نقشه ها جهت انجام امور اداری یا بارگذاری در سایت سازمان های مختلف استفاده نمایند . اگر طبق دستور سازمان یا وزارت خانه مورد نظر ، نقشه ها نیاز به تغییرات سلیقه ای داشته باشند ، این کار نیز با هزینه ای جزئی قابل انجام است .
توضیحاتی که ارائه شد ، تنها گوشه ای از مراحل مفصّل انجام یک پروژه نقشه برداری بود . اگر شما نیز به انجام نقشه برداری وضع موجود معماری داخلی ساختمان نیاز دارید ، می توانید در تمامی روزهای کاری با شرکت فنی مهندسی بابک در شهر تهران در تماس باشید . تلفن های ثابت دفتر شرکت و تلفن های همراه مهندس بابک اسحاقیان ، همواره پاسخگوی شما عزیزان و آماده ارائه مشاوره می باشند .

آگهی های مرتبط : خدمات ساختماني
6 سال پیش

نقشه برداری زیر قیمت بازار

انجام کلیه امور نقشه برداری و پیاده کردن نقشه و همچنین انجام کلیه محایبات عملیات خاکی و حجمی و ارائه کلیه فایل های مربوطه توسط مهندس فوق لیسانس نقشه ...

پارسایی , تهران
مشاهده آگهی
2 سال پیش

آموزش نقشه برداری تنها در 3 جلسه تضمینی بصورت کاملا انفرادی و عملی

شركت بازرگاني ويسا قدرتمند ترین عرضه كننده تجهيزات نقشه برداري در استان گيلان متخصص در فروش ، تعمیرات و کالیبراسیون و برگزاری دوره های تخصصی نقشه برد...

حقیقت , رامسر
مشاهده آگهی
6 سال پیش

نقشه برداری اراضی

تهیه نقشه های ثبتی ، تفکیکی و مساحت یابی و کلیه امور نقشه برداری با مهندسین مجرب از اراضی کشاورزی- صنعتی- چهار دیواری - کارخانجات .... قبل از خرید یا...

اکبر قاسمی فرد , تهران
مشاهده آگهی
3 سال پیش

استخدام مهندس نقشه برداری

از مهندسین فارع التحصیل در رشته نقشه برداری برای استفاده از امتیاز مدرک و رتبه بندی شرکت های پیمانکاری دعوت به همکاری می شود .. قابل توجه که داشت...

عسگری , کرج
مشاهده آگهی
9 روز پیش

دوربین نقشه برداری و جی پی اس سه فرکانس و لوازم جانبی

اعلام قیمت جی پی اس ایستگاهی،لیست قیمت جی پی اس، لیست قیمت جی پی اس سه فرکانسه، RTK GNSS GPS، لیست قیمت جی پی اس دستی، پرسنال جی پی اس، جی پی اس شخصی...

طیبی , شیراز
مشاهده آگهی
یک سال پیش

اجرای پروژه های نقشه برداری ساختمان

اجرای پروژه های نقشه برداری ساختمان. . . . . انجام کلیه امور نقشه برداری با تاییدیه نظام مهندسی و کارشناس رسمی دادگستری.. نقش...

شرکت ژئوپی البرز , کرج
مشاهده آگهی