انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

10 تا از بهترین تلویزیون های 4k سال 2016

نویسنده: جان آرشر 1395/10/17 2704
10 تا از بهترین تلویزیون های 4k سال 2016

درحال حاضر تکنولوژی 4k، داغ ترین تکنولوژی روز بازار تلویزیون است. تقریبا بعد از یک دهه از تسلط تکنولوژی فول اچ دی در دنیای تلویزیون، بالاخره نوبت 4k رسیده تا سطحی از جزئیات را که حتی در تلویزیون های صفحه بزرگ هم بسیار جذاب است در اختیار علاقمندان قرار بدهد.

البته چند سالی از رونمایی تکنولوژی 4k می گذرد، اما چیزیکه در این سال ها تغییر کرده، حجم محتوای  4k  است که هم اکنون  از سوی شرکت های بزرگ فعال در عرصه محتوای صوتی و حرفه ای همانند نتفلیکس،آمازون پرایم و یوتیوب عرضه می شود .
البته برای لذت بردن از این استاندارد جدید نیاز به تلویزیون جدید هم دارید، بین تلویزیون 4k خوب و بد هم تفاوت زیادی وجود دارد.
شاید دو تلویزیون ببینید که به لحاظ فنی هر دو 4k باشند، اما یکی تکنولوژی های اضافه تری مثل HDR و رنگ گسترده هم داشته باشد، واقعیت این است که HDR را در هر دستگاهی پیدا نمی کنید. بنابراین خوب است مطلبی را که برایتان مهیا کردیم را مطالعه کنید و 10 تلویزیون برتر 4k را بشناسید و تصمیم هوشمندانه تری بگیرید.

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016

1-سامسونگ سری KS9500

سری های KS9500s سامسونگ علاوه بر تصویر 4k بسیار شفافی که در اختیار قرار می دهند، نسبت به سایر تلویزیون های موجود در بازار هم، HDR با حداکثر کیفیت را در اختیار می گذارند.

مدلSamsung UE65KS9500 65 اینچ

مدل Samsung UE75KS9500 78 اینچی

مدل Samsung UE88KS9500 88 اینچی

تصاویر HDR متحیرکننده

صدای بسیار خوب

صفحه منحنی برای همه مناسب نیست

در صحنه های تاریک، شاهد "ظاهر شدن" نور پس زمینه هستیم

سال 2016 ، هیچ کدام از تلویزیون هایی که به بازار عرضه شد، نتوانستند به اندازه سری های KS9500s سامسونگ تصایری به این زیبایی و شفافیت در برابر دید بینندگان قرار بدهند. بخشی از این مسئله به این خاطر است که سایر تلویزیون های رونمایی شده تجاری از نظر کیفیت تصویر شفاف، به پای این سری ها نمی رسیدند، اما از طرفی سامسونگ از یک سیستم پیشرفته نور پس زمینهِ تکنولوژی رنگی کوانتوم دات استفاده کرده تا اطمینان حاصل شود که در کنار شفافیت مذکور، کنتراست اعلا هم وجود داشته باشد و رنگ های اشباع شده انفجاری و در عین حال دارای ظرایف بسیار روی صفحه نقش ببندد.

حال تمام این تکنولوژی ها را در حالت حداکثری فرض کنید و با منابعی که امروزه بالاترین میزان کیفیت تصویری را در اختیارتان می گذارند قیاس نمایید – خصوصا، تصاویر شگفت انگیزی را که می شود از فرمت جدید بلوری اولترا اچ دی بدست آورد – و شاهد صحنه هایی خواهید بود که نظیرش قبلا روی صفحه تلویزیون اصلا مشاهده نشده است .

البته KS9500sها بی نقص هم نیستند؛ به علت فشاری که برای بدست آوردن نهایت کنتراست به اسکرین ال سی دی این سری ها وارد شده است برخی اوقات شاهدیم که دور اجسام بسیار درخشان تیرگی نور پس زمینه شکل می گیرد و انتخاب دقیق ترین حالت پیش نمایش فیلم های سینمایی باعث می شود که رنگ ها به هنگام استفاده از کیفیت یو اچ دی بلوری، از دست بروند. به علاوه پشتیبانی سه بعدی هم موجود نیست . اما از طرفی تصاویر مدل های KS9500s به اندازه ای زنده است که نواقص کوچکشان را به راحتی می توان فراموش کرد.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016
2-سری های OLEDE6 ال جی

تکنولوژی OLED TV که طی چند سال گذشته بسیار مورد علاقه علاقمندان به AV قرار گرفته است با عرضه سری های ساختارشکنانه OLEDE6. از سوی ال جی به سطح جدیدی هم دست پیدا کرده.

مدلLG OLED55E6.55 اینچی

مدل LG OLED65E6 65 اینچی

پاسخ سطح مشکی باورنکردنی

طراحی فوق نازک متحیرکننده

در نواحی بسیار روشن، جزئیات تصویر از دست می رود

نویزهای بسیار ظریف روی تصویر

برای آندسته از طرفداران AV که همیشه کنتراست و ظرافت اسکرین های جدید و البته از رده خارج شده پلاسما را به دلربایی انواع ال سی دی ترجیح داده اند، تکنولوژی OLED همیشه به عنوان قدم بزرگ بعدی در این عرصه محسوب می شده است. مدل های باریک OLED ال جی هم دقیقا همین تصور را تداعی می کنند.

دلیلش هم این است که ال جی موفق شده تا دست به ترکیب کردن توانایی بی همتای OLED بزند تا تمام پیکسل های ممکن روی صفحه، نور و رنگ خودشان را مستقل از پیکسل های همسایه خود تولید کنند، آنهم با جهش قابل توجهی در شفافیت در برابر هر نوع تلویزیون نسل OLED قدیم. افزون بر این، جهش دوستدار HDR یاد شده بدو از دست رفتن بازتولید سطح مشکی قابل توجه حاصل شده است که ویژگی مشخصه OLED به شمار می آید.

ال جی در صورتیکه خواستار جلوگیری از، از دست رفتن جزئیات در نواحی واقعا روشن HDR مدل های OLEDE6 باشد که گاهی رخ می دهد، باید شفافیت را هرچه بیشتر ارتقا دهد، البته از نظر طرفداران AV، همین که E6 فاقد نواقص نور پس زمینه ای است که تمام تلویزیون های ال سی دی از آن رنج می برند، خودش امتیاز مثبتی به شمار می رود.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016


3- مدل KD-75XD9405 سونی

وقتی صحبت از 4K مطرح باشد اندازه مهم می شود. این مدل 75 اینچی سونی هم برای خودش غولی است که سبک طراحی آن تحسین برانگیز است.

اسکرین بسیار بزرگی که شما را به فضای سینما می برد

کیفیت تصویر دوست داشتنی

اینترفیس تلویزیون اندرویدی سنگین است

کنترل از راه دور زشت

اسکرین 75 اینچی بسیار غول پیکر مدل 75XD9405's به خوبی مزیت تماشای تصویر از روی تلویزیونی را که تعداد پیکسل هایش 4 برابر تلویزیون های اچ دی است به نمایش می گذارد، به این ترتیب حس بزرگی را هم به دقت تقویت شده 4k اضافه می کند که باعث می شود تا تصاویری که بسیار زنده به نظر می رسند تقریبا ترسناک دیده شود. البته سایز بسیار بزرگ این تلویزیون تنها دلیلی نیست که باید انتخابش کنید.

تکنولوژی طیف رنگ گسترده تریلومینوس سونی و عملکرد کنتراست قدرتمندی که ناشی از سیستم نورپردازی ال ای دی (پشت اسکرین) مستقیم می باشد هم در این مسئله نقش دارند، و به صورت متوازن و ظریف تصاویری را عرضه می کنند که هم استاندارد بوده و هم در طیف بسیار دینامیک جای می گیرند و در ترکیب با غول پیکر بودن صفحه تلویزیون تجربه ای واقعا غرق شدنی را در اختیار می گذارد.

البته 75XD9405 به اندازه بعضی از رقبای خودش روشن نیست و نماهای HDR دارای کنتراست اکستریم آن موجب می شود که تیرگی در پس زمینه بوجود بیاید، اما اگر از آندسته افرادی هستید که بیشتر دوست دارید یک سینمای خانگی در اختیار داشته باشید تا صرفا یک تلویزیون، بی شک این انتخاب خوبی است و می تواند همین خواسته را برآورده کند.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016


4- سری های DX802 پاناسونیک

مدل DX802 که تنظیماتش به خوبی صورت گرفته باشد را باید از جمله تلویزیون های نادر سال 2016 دانست: تلویزیونی با قیمتی که معقولانه می باشد و توانسته با ترکیب 4k و HDR در کنار هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

مدلPanasonic TX-50DX802B 50 اینچی

مدلPanasonic TX-58DX802B 58 اینچی

قیمت مناسب

تصاویر روشن و پر ازجزئیات

بهترین چیز در مورد این تلویزیون ها کنتراست محلی شان است

پس زمینه مشکلات جزئی دارد

اجازه بدهید اول از نواقص این مدل ها شروع کنیم: DX802 فاقد شفافیت و رزولوشن رنگی لازم است که بتواند تجربه حداکثری HDR را در اختیار بگذارد. به علاوه، باید در بالاترین سطح از تنظیمات Adaptive Backlight استفاده کنید تا در صحنه های تاریک، رنگ مشکی مطلوبی را در اختیارتان بگذارد و همین مسئله ممکن است باعث ثبات و تیرگی موقتی نور پس زمینه شود.

اما قسمت خوب ماجرا این است که اگر سری های DX802s به خوبی تنظیم شوند، تصاویر 4K HDR که برایتان تولید می کنند بسیار بهتر از آن چیزی است که می توان از تلویزیونی با این قیمت انتظار داشت. باید گفت شفافیتی که در این مدل ها وجود دارد امکانش را فراهم آورده تا به مدد تراکم پیکسلی شان که سطوح خوب رنگ مشکی هم از آنها پشتیبانی می کند بتوان تجربه خوبی از تکنولوژی HDR را به خریدار عرضه داشت. لازم به ذکر است در ساخت این مدل ها از استانداردهای تلویزیون های ال سی دی مقرون به صرفه هم تبعیت شده است. افزون بر این، رنگ ها نیز با تناسبی استثنایی بازتولید می شوند. به این خاطر DX802s قادر است با اتکا به رزولوشن 4k محلی خود، تصاویر بسیار زنده ای را منتقل کند، درحالیکه در کنار این تصویر دوست داشتنی صدای عالی هم که از بلندگوهای میله ای بیرونی پخش می شود را باید ذکر کنیم. در نهایت، DX802 از طراحی واقعا چشم نوازی هم برخوردار است، به نحوی که گویی صفحه در میان پایه ها به صورت معلق مانده است.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016

5-سری های KS7000 سامسونگ

مدل KS7000 به هنگام پخش تصاویر، سطحِ دوستدار HDR را از جزئیات دراختیار قرار می دهد که به ازای همین قیمت، از هیچ تلویزیون دیگری نمی توانید انتظارش را داشته باشید.

مدل Samsung UE49KS7000. 49 اینچی

مدلSamsung UE55KS7000 55 اینچی

مدلSamsung UE60KS7000 60 اینچی

قیمت گذاری بسیار مناسب

کیفیت تصویر همه جانبه خوب

مقداری مشکلات در زمینه تیرگی پس زمینه

عدم وجود 3 بعدی

در سری های KS7000 سامسونگ، علیرغم اینکه از نظر قیمتی بسیار ارزان تر از طیف KS9500 صدرنشین فهرست می باشند، شاهد رعایت خصوصیات الزامی استاندارد Ultra HD Premium هستیم. یعنی اساسا شفافیت، کنتراست، رنگ و رزولوشن کافی را برای تولید تصاویر پوپای با کیفیت دارا هستند.

بنابراین، به همین خاطر است که برای سطح سری های HDR بازار، منابع KS7000 به نظر بسیار پویا و غنی به نظر می آیند. گذشته از این، این دستگاه ها به خاطر تراکم پیکسلی 4k خود، حداکثر اثرگذاری را هم دارا هستند.

افزون بر این، تلویزیون های این مجموعه با داشتن منابع طیف پویای استاندارد، بسیار عالی هم به نظر می رسند، هرچند به تازگی با آپدیت سیستم عامل، تمام 2016 SUHD TV های سامسونگ هم اکنون سیستم پردازش بسیار کارآمدی را برای ارتقای SDR به HDR نیز عرضه می کنند.

البته این سری ها فاقد پشتیبانی از 3 بعدی هستند و تصاویر کنتراست بالای HDR شان نیز نشانه هایی از تیرگی و از دست رفتن رنگ ها را در پس زمینه بروز می دهد. البته هیچ کدام از مشکلات یاد شده باعث نمی شود که از KS7000 به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های HDR موجود در بازار چشم پوشی کنیم.

 

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016
6- سری های DX902 پاناسونیک

تکنولوژی جدید صفحات ال سی دی و پردازش ستاره ای باعث شده تا سری های DX902 اثر HDR و 4k بی نظیری را از خود به جای بگذارند.

مدل Panasonic TX-58DX902B 58 اینچی

مدلPanasonic TX-65DX902B 65 اینچی

تصاویر روشن و غنی از نظر کنتراست

تکنولوژی کاهنده محلی مبتکرانه و معمولا موثر

بدنه با طراحی دلپذیر

مقداری تاری در هنگام حرکت

شرکت پاناسونیک به اندازه ای مشتاق بود تا کیفیت تصویری پویای سطح بالا را روی سری های تلویزیونی 4k پرچمدار 2016 خود پیاده سازی نماید که درنهایت تکنولوژی پنل ال سی دی "شانه عسل" کاملا جدیدی را ابداع نمود. در این تکنولوژی، مقسم های فیزیکی بین نواحی ای از "مناطق" مختلف تصویر جا می گیرند که توسط سیستم نور پس زمینهِ مستقیم روشن شده اند، تا به این ترتیب؛ مشکلات رایج تیرگی نور پس زمینه که دور اجسام HDR روشن رخ می دهد برطرف شود، حتی فیلتر جدیدی نیز به منظور جلوگیری از "شکستن" آشکار نور بین مناطق مختلف ال ای دی تعبیه شده است.

البته با تمام این اوصاف، باز هم مشکلات کنترل نور ال ای دی خصوصا وقتی که محتوای HDR اکستریم مطرح باشد به تمامی حل نمی شود، اما به هر حال تلویزیون می تواند چنان کیفیت تصویری را با منابع HDR خود در اختیار بگذارد که بیشتر اوقات تنها مدل KS9500 سامسونگ از آن پیشی می گیرد، آنهم به خاطر ترکیب پویایی، پرداخت به جزئیات و نمایش محضی که مدل سامسونگ به کار برده است، البته نباید فراموش کرد که قیمت DX902s در قیاس با رقبای سامسونگی خود صدها پوند کمتر است.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016
7- سری های OLEDB6 ال جی

سری های OLEDB6 مقرون به صرفه ترین نوع تلویزیون ها برای دستیابی به تکنولوژی OLED ال جی به شمار می رود و همین بهترین توصیفی است که می شود از آنها ارائه داد.

مدلLG OLED55B6V 55 اینچی

مدلLG OLED65B6V 65 اینچی

کیفیت تصویر عالی و سرشار از کنتراست

طراحی باریک چشم نواز

کلیپینگ جزئیات در نواحی روشن

نویزهای رنگی مختصر گذرا

راز جذابیت ساده طرح های LG OLEDB6 4K TV در این است که حداکثر کیفیت تصویری OLED محور را برایتان به ارمغان می آورند و به همین خاطر هم، ما یکی از جایگاه های اول فهرست را به خاطر قیمت بسیار به صرفه این برند به مدل OLEDE6 اختصاص دادیم.

موضوع این است که دلیل ارزانتر بودن E6 ها نسبت به مدل های OLEDB6 به خاطر طراحی،کیفیت ساخت، عملکرد صوتی کاهش یافته و حذف پلی بک 3 بعدی از فهرست خصوصیات فنی شان است، نه بازتولید تصویر که تا حد زیادی از قلم افتاده. بنابراین، این مدل ها همچنان سطوح سیاه دوست داشتنی مدنظر را در اختیار می گذارند، همین طور از کنتراست بالا و رنگ های اشباع شده، و همانند هم خانواده های ناتنی OLEDE6 خود، از کنترل نور در سطح پیکسل ها هم برخوردار هستند.

هرچند در مدل OLEDE6 شاهد حل مشکل کنونی جزئیات از دست رفته در نواحی بسیار روشن تصاویر HDR نیستیم، اما تصاویری که برای محتوای SDR عرضه می شود بیشتر اوقات از کیفیت خوبی برخودار است و می توان آنرا جانشین طبیعی تلویزیون های پلاسما به شمار آورد که نزد مشتاقان AV بسیار پرطرفدار هستند.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016
8.سری های 65PUS7601 فیلیپس

کنترل های پس زمینه عالی باعث شده تا این تلویزیون 4k فیلیپس که بسیار مقرون به صرفه هم می باشد یکی از بهترین سورپرایزهای سال 2016 شود.

کنترل پس زمینه عالی

قیمت عالی به ازای کیفیت تصویر پیشنهادی

تنظیم تصویر پیچیده

اینترفیس تلویزیونی اندرویدی این مدل دوستانه نیست و پیچیده می باشد

به لحاظ نظری به نظر نمی رسد تصاویر مدل 65PUS7601's واقعا خوب باشد. به این خاطر که مدل یاد شده به جای 1000نیت که از تلویزیون های بسیار سطح بالای سال 2016 مشاهده شد ،تنها تا 700 نیت قابلیت دارد و تنها 76%طیف رنگی 'DCI-P3' گسترده ای را در اختیار می گذارد که معمولا برای تجریه HDR دست اول لازم دانسته می شود.

اما واقعیت مشاهده 65PUS7601 اینست که بعد از تنظیم کردن سیستم پیچیده تصاویر این مدل می توانید صحنه هایی را مشاهده کنید که تجربه غرق شوندگی و شدیدا جذابی را مقابل چشمانتان می گذارد. از جمله عوامل کلیدی موفقیت چنین تصویری در سیستم پس زمینه ال ای دی مستقیم مدل فیلیپس نهفته است که موفق شده تا حس HDR خوب (و البته نه کاملا خوبی) را عرضه بدارد که تقریبا بدون مزاحمت و حواس پرتی بیننده به خاطر تیرگی های ناشی از نور پس زمینه امکان پذیر می باشد، دقیقا برعکس رقبای بسیار روشن خود.

اما مدل 65PUS7601 این کار را انجام می دهد، درعین حال امکان دسترسی به صدها اپ مختلف را از طریق پلتفورم هوشمند تلویزیونی اندروید گوگل هم فراهم می کند و قیمتش چند صد پوندی کمتر از سایر رقبای 4k نور مستقیم خود همانند Panasonic DX902s و Samsung KS9500s می باشد.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016
9-سری های XD9305 سونی

تکنولوژی جدید Slim Backlight Drive سونی به کمک تلویزیون های سری XD9305 این شرکت آمده است تا برخی از زیباترین تصاویر 4k و HDR سال 2016 را تولید نماید.

مدلSony KD-55XD9305 55 اینچی

مدل Sony KD-65XD9305 65 اینچی

کنتراست بالا برای تلویزیونی LED TV

عملکرد رنگ و جزئیات خوب

"بلوک های" نوری که به خوبی تعریف شده اند و محتوی HDR با کنتراست بالا

اینترفیس تلویزیونی اندروید چندان دوستانه یا روان نیست

سونی با ارائه کردن سری های XD9305 خود به جرگه سایر برندهای بزرگی پیوست که سال گذشته میلادی نوآوری نبوغ آمیز HDR را عرضه داشتند. در مدل XD9305 ،شاهد Slim Backlight Drive هستیم که به صورتی هوشمندانه از ماژول های نور ال ای دی کار گذاشته شده در لبه های تلویزیون و راهنماهای نوری دوگانه استفاده می کند تا کنترل نور تصاویر را در تلویزیون های LED دو برابر سازد.

نتیجه، عملکرد کنتراستی است که بسیار مشابه کیفیت تصویر در تلویزیون های دارای سیستم نورپردازی ال ای دی مستقیم می باشد، با این تفاوت که با خرید از سونی کسری از مبلغ تلویزیون های یاد شده را پرداخت می کنید.

تکنولوژی تریلومینوس سونی رنگ های خیره کننده ای را هم به مدل های جدید این شرکت افزوده است، در عین حال سیستم پردازش X1، این برند هم به شما اطمینان می دهد که هم منابع 4k و هم اچ دی باکیفیت، با جزئیات و شفافیت بی نظیر به شما تقدیم می شود.

مدل XD9305 به خاطر عدم عملکرد دائم، بلکه موقتی تکنولوژی "بلوکه سازی" به کار رفته در آن، و همینطور موتور هوشمند تلویزیونی اندرویدش که سنگین بالا می آید نتوانست به رده های بالای این فهرست راه پیدا کند، اما تصاویر XD9305 را در بهترین حالت خودشان می توان عمیقا رویایی توصیف کرد.

 

10 تا از بهترین تلویزیون های 4 کی سال 2016
10. سری های DX750 پاناسونیک

از جمله پیشنهادهای خرید مقرون به صرفه ای است که می توان به ازای پرداخت قیمت یکی از تلویزیون های مجموعه پویای استاندارد 4k پاناسونیک را به دست بیاورید که تصاویر HDR با کیفیتی هم در اختیارتان می گذارد.

مدل Panasonic TX-50DX750B 50 اینچی

مدل Panasonic TX-58DX750B58 اینچی

کیفیت تصویر خوب همه جانبه

اینترفیس تلویزیون هوشمند

نور پس زمینه HDR اندکی مشکل دارد

تجربه HDR بسیار عالی را در اختیار قرار می دهد

سری های DX750 پاناسونیک را باید از جمله ارزان ترین تلویزیون های موجود در بازار دانست که هم تکنولوژی 4k و هم HDR را یکجا ارائه می دهند. با این وجود علیرغم قیمت خوبی که دارند عملکردشان هم قابل قبول است. در واقع، با در اختیار داشتن مدل های پویای استاندارد می توان ساعت ها به تماشای تلویزیون نشست، زیرا این تلویزیون ها واقعا عالی هستند که باید این ویژگی ها را مدیون ترکیب موفق شفافیت تکنولوژی 4k، کنتراست عالی و طبیعی شان، طیف های رنگ با تفاوت های ظریف دانست.

البته در مورد HDR قضیه یک مقداری فرق می کند، زیرا صفحه دارای آن اندازه رنگ یا شفافیتی نیست که عملکرد کامل HDR را در اختیار بگذارد. به علاوه موقع پلی بک کردن نور پس زمینه اندکی دچار مشکل می شود و به این منظور باید در منوی تنظیمات کلی بگردید و تلاش کنید که این به همریختگی رنگ پس زمینه را به حداقل خودش برسانید. اما DX750 با تمام این تفاصیل از نظر کیفیت HDR خود همچنان تلویزیون خوبی محسوب می شود و حداقل تا درجاتی می توان ادعا کرد که پویایی رنگ و نور لازم را دارد تا تلویزیونی ویژه به حساب بیاید//به تمام خصوصیات یاد شده باید موتور هوشمند تلویزیونی قابل سفارشی سازی فایرفوکس پاناسونیک را هم اضافه کرد که باعث می شود به ازای مبلغ پرداختی تلویزیونی عالی را در اختیار داشته باشید.

 

برچسب ها: تلویزیون