انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

راهنمای خرید گاو صندوق

نویسنده: هنگامه خدابنده 1395/11/13 1393
راهنمای خرید گاو صندوق

در این مطلب می خواهیم پیچیدگی موجود در برخی از انواع گاو صندوق های ایمنی را شرح بدهیم تا بدانید برای محافظت از خانواده و اموال با ارزش خودتان نیازمند چه نوع گاو صندوقی هستید.

 

انواع گاو صندوق

گاو صندوق ها به همراه انواع و اقسام امکانات عرضه می شوند. برخی سطوح مختلفی از حفاظت را در اختیار می گذارند، درحالیکه سایر مدل ها قفسه ها و سینی های مخصوصی دارند که به درد سازماندهی محتوا یا نگهداری اشیا در اندازه های مختلف می خورد. با توجه به تنوع موجود در مدل، گواهی، اندازه و قفل هایی که گاو صندوق های مختلف دارند، پیدا کردن گاوصندوقی که مشخصات مطابق با نیازهای شما را داشته باشد واقعا کار آسانی نیست. در ادامه نکاتی را در همین راستا برای داشتن انتخابی بهتر تقدیم می کنیم:

انواع حفاظت ها

حفاظت در برابر آتش

گاو صندوق ها بایستی توسط سازمان تستینگ مستقلی تست شوند تا میزان حفاظتی که فراهم می سازند مشخص شود. یکی از رایج ترین این سازمان ها Underwriters Laboratory (UL) می باشد. درصورتی که روی بسته بندی گاو صندوق خریداری شده خود نشان LU را دیدید، می توانید اطمینان داشته باشید که محافظت از اسناد مهم و ارزشمندتان در برابر آتش تضمین شده است. گاو صندوق مقاوم در برابر آتش را برحسب مدت زمانی که محتوای داخل صندو ق در برابر آتش محافظت می شود ارزیابی می کنند:

    نیم ساعت محافظت در برابر آتش در دمای 1550°F یا 843°C
    1ساعت محافظت در برابر آتش در دمای 1700°F یا 927°C
    2 ساعت محافظت در برابر آتش در دمای 1850°F یا 1010°C

محافظت در برابر آب

در صورتی که محل زندگی تان و جاییکه اسناد و دارایی های ارزشمندتان را نگهداری می کنید در معرض وقوع سیل قرار داشته با رطوبت دارد، خوب است دنبال خرید گاوصندوقی باشید که در برابر آسیب رسانی آب از دارایی ها محافظت کند. همانطور که LU گاو صندوق ها را برای سنجش میزان مقاومتشان در برابر آتش تست می کند، شرکت تستینگ ETL Semko مستقل ETL نیز از گاوصندوق ها تست محافظت در برابر سیل و سایر آسیب های ناشی از آب را به عمل می آورد.

تاییدیه هایی که از طرف ETL عرضه می شود دو دو گروه دسته بندی می گردد:

    گاوصندوق های ضد آب: این نوع گاوصندوق ها را می توان به صورت کامل در آب غرق کرد و ضریب نفوذ آب بداخلشان حداقلی است (0.5 گرم/8 قطره).

گاو صندوق های مقاوم در برابر آب: این نوع گاو صندوق ها می توانند 15 دقیقه در برابر 1000 گالن اسپری آب و نیز 1 ساعت در برابر 6 اینچ آب مقاومت کنند.


محافظت ایمنی

محافظت از اسناد و وسایل با ارزش در برابر دسترسی های بی مجوز و تایید نشده بسیار حیاتی است. گاو صندوق ها نیز دارای انواع و اقسام ویژگی هایی هستند که می توانند مهمترین اشیا و مدارک زندگی تان را از دسترس افراد مترصد فرصت دور نگه دارند. برخی از این ویژگی ها در ادامه می آید:

    درب های مقاوم در برابر دیلم
    سازه از جنس فولاد خالص
    کیت پیچ و مهره
    کابل اتصال به اینترنت
    پیچ و مهره های بزرگتر
    تعداد پیچ و مهره ها
    درب ضد سرقت اسناد و اشیا

انواع قفل گاوصندوق ها

قفل کلید خصوصی: کلید از جمله استانداردترین و اساسی ترین آپشن هاست. ساده ترین راه برای ایمن سازی اسناد و اشیای با ارزشتان همین کلید و نهایتا یک یدکی است که هیچ ترکیب اضافی هم ندارد.

قفل ترکیبی: این آپشنِ قفل کردن متشکل از یک ترکیب سه تایی است. باتری نیاز نمی باشد.

قفل شماره گیری مکانیکی: این نوع قفل متشکل از 3 یا 4 عدد ترکیب تنظیم شده توسط کارخانه می باشد. یکی از قدیمی ترین و اساسی ترین انواع شیوه های قفل کردن، شماره گیری مکانیکی است که از جمله روش های قابل اعتماد و ارزشمند برای ایمن سازی دارایی هاست.

قفل الکترونیک: سیستم های قفل کردن دیجیتالی معمولا نیازمند رمز عبور 1 الی 8 رقمی می باشد، اما باتری نیاز ندارد. آپشن های چندکاربری نیز در دسترس هستند. اگر استفاده کردن از شماره گیر و به یاد آوردن 3 مجموعه ارقام 2 تایی به نظرتان مشکل است، این انتخاب آپشنی را برای انتخاب کلمه عبور در اختیار قرار می دهد. کل کاری که باید انجام شود عبارت است از فشار دادن یک سری دکمه.

آپشن های قفل دوتایی: این کلید اضافی که هم برای شماره گیری مکانیکی و هم پدهای کلید قابل برنامه ریزی در دسترس می باشد می تواند ایمنی اضافی یا دسترسی برتر در اختیار بگذارند که اگر ترکیب از یاد رفت به کار بیاید.

اندازه گاو صندوق

گاو صندوق های کوچک، کمتر از 0.8 فوت مربع ظرفیت دارند. این گاو صندوق ها برای ذخیره و نگهداری آیتم هایی همانند پاسپورت، پول نقد، کلید یدکی، جواهر و عتیقه های کوچک بسیار خوب است.

گاو صندوق های اندازه متوسط تقریبا دارای 0.8 فوت مربع ظرفیت می باشد. این گاو صندوق ها برای ذخیره سازی پوشه های معلق، اسناد کاغذی، زونکن، اشیای عتیقه بزرگ مناسب هستند.

گاو صندوق های بزرگ بین 1.2 و 2.0 فوت مربع ظرفیت دارند. این صندوقها می توانند زونکن های چندتایی، صندوق پول، پوشه های معلق و اشیای عتیقه بزرگتر را در خود نگاه دارند.

گاوصندوق های فوق بزرگ بیش از 2.0 فوت مربع ظرفیت دارند. این گاو صندوق ها می توانند دربرابر آتش بازی، اکسسوارهای شکار، ذخیره داده مقاومت کرده و مقادیر بزرگی از اسناد کاغذی را آرشیو کنند.

ویژگی های سازماندهی

ممکن است تولیدکنندگان بسیاری از گاوصندوق ها برای اطمینان حاصل کردن از امن و امان بودن آیتم هایی که دنبال محافظتشان هستید، تاییدیه ها یا گواهینامه های ویژه ای دریافت کنند.

گذشته از این ممکن است امکانات سازماندهی خاصی را هم در اختیار قرار بدهد که دسته بندی نمودن آیتم های مهم را آسان تر کرده و از آسیب دیدنشان جلوگیری نماید. به عنوان مثال، اگر قصد نگهداری از اسناد را در گاو صندوق دارید، باید دنبال گاوصندوقی باشید که بتواند به راحتی اوراقی با اندازه های مختلف را در خودش جای بدهد. بسیاری از گاوصندوق ها دارای رک فایل های معلق هستند که به شما در برچسب زنی و سازماندهی اوراقتان کمک می کند. به این ترتیب، اسناد مهم و گواهینامه ها مرتب و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی باقی می مانند.

پول

شاید خوب باشد برای سازماندهی اسکناس ها و سکه هایی که در اختیار دارید، دنبال صندوق وجه نقد بروید که سینی قابل حمل پول یا گیره های مخصوص اسکناس هم داشته باشد. بسیاری از گاوصندوق ها به صورت خاصی طراحی شده اند تا پول را در خود نگاه دارند. اگر بدنبال گاوصندوقی جهت سپرده گذاری پولهای خود هستید، حتما به دارا بودن ویژگی هایی از قبیل درب های ضد دیلم و درب های ضد سرقت از داخل مخزن صندوق توجه داشته باشید تا از پول نقد، رسیدها، اوراق سپرده و سایر موارد ارزشمندتان به خوبی نگهداری شود.

آیتم های ارزشمند

بسیاری از گاو صندوق ها دارای کف موکت شده ای هستند که از خراش برداشتن اقلام قیمتی جلوگیری می کند. همین طور بسیاری از چنین صندوق هایی قبلیت های حفاظتی اضافی را برای اسناد مهم و با ارزش دارند، ازجمله می توان به کشوهای قفل شونده داخل گاو صندوق اشاره کرد.

آیتم های پر کاربرد

آیتم هایی همانند کلید، پاسیورت، درایوهای یو اس بی از جمله مواردی هستند که دائما مورد استفاده می باشند. قفسه های مخصوص قرار دادن کلیدها، قابلیت های سازماندهی تعبیه شده در درب ها و سرپوش شما را قادر می سازد که به آسانی آیتم های نامبرده را بازیابی کنید.

 

 

منبع مقاله :
https://www.lowes.com

برچسب ها: گاوصندوق