انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

8 نکته کارشناسی درباره بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک

نویسنده: روح اله عبدالهی 1395/12/16 1245
8 نکته کارشناسی درباره بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک

کارشناسان بازاریابی دیجیتالی مشاغل کوچک بهترین روش های انتخابی خود در زمینه کسب و کارهای کوچک دارای طرح های بزرگ اما بودجه کم را با ما به اشتراک می گذارند تا برای محصولات و خدمات آنها بازاریابی کنند.

امروزه، کسب و کارها نسبت به گذشته روش ها و مکان های بیشتری برای بازاریابی محصولات و خدمات خود در اختیار دارند. اما تصمیم گیری درباره یک روش بازاریابی می تواند دشوار باشد، به ویژه وقتی کسب و کار شما کوچک و یا حتی متوسط است و دارای بودجه کم و منابع محدود می باشد. اگرچه بازاریابی شبکه های اجتماعی معمولاً رایگان است، اما آن می تواند زمانبر باشد، البته شرایط برای وبلاگ نویسی نیز به همین شکل است. اما تبلیغات کاغذی سنتی نیز می تواند همانند تبلیغات دیجیتال پرهزینه باشد.

پس کدام کانال های بازاریابی می توانند بهترین انتخاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) باشند؟ تعدادی از مالکان کسب و کارهای کوچک و کارشناسان بازاریابی لیستی از برترین استراتژی های بازاریابی برای مشاغل کوچک و متوسط را ارائه کرده اند.


1. وبلاگ

  به گفته مارن هوگان، مغز متفکر ارشد بازاریابی موسسه Red Branch Media، " یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی برای مشاغل کوچک وبلاگ نویسی است. "

او می افزاید، " شما و تیم شما از طریق ارائه محتوای مفید بر روی وبلاگ برای خریداران و مشتریان و ترویج آن به صورت اجتماعی و توصیه به شبکه های دیگر برای تکمیل استراتژی آنها، می توانید به سرعت خود را به عنوان یک کارشناس در حوزه مورد نظر خود مطرح کنید. "

این کار می تواند تاثیر مثبتی بر روی بهینه سازی جایگاه وبلاگ و سایت شما در موتورهای جستجو (SEO) داشته باشد.

مایک لیبرمن، دانشمند ارشد بازاریابی و رئیس موسسه Square 2 Marketing اشاره می کند، " شما با حداقل دو بار مطلب نویسی در هفته به طور قابل توجهی قابلیت یافته شدن وبلاگ خود در موتورهای جستجو را افزایش می دهید. هر چقدر مطالب بیشتری در وبلاگ خود قرار دهید سایت شما ترافیک بیشتری را از گوگل، یاهو و Bing دریافت می کند، زیرا شما محتوای جدیدی به سایت خود می افزایید (با فرض این که وبلاگ شما بر روی وب سایت شرکت شما قرار دارد). اگر هر یک از پست های وبلاگ دارای فراخوان به اقدام (call to action) باشد، حتی ممکن است شما مشتری بیشتری از طریق وبلاگ خود جلب کنید. "

صاحبان و مدیران مشاغل همچنین باید به وبلاگ نویسی به صورت مهمان نیز توجه کنند.

سوزان پیتون، رئیس موسسه Egg Marketing & Communications عقیده دارد، " وبلاگ نویسی به صورت مهمان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که من تاکنون کشف کرده ام. شما با کمک به وبلاگ های مرتبط از طریق ارائه محتوای مفید می توانید دامنه دسترسی خود را گسترده تر کنید و دانش و اطلاعات خود را نشان دهید. " علاوه بر این، شما معمولاً می توانید از طریق لینک بیوگرافی نویسنده خود به وب سایت خود مرتبط شوید، " این کار بازدید از سایت شما را برای کابران ساده می کند. "

2. از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید

مایک وولپ، مسئول ارشد بازاریابی پلتفرم HubSpot و متخصص در زمینه بازاریابی داخلی می گوید، " اگر در کسب و کار کوچک خود از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید، وقت آن است که این کار را شروع کنید. شبکه های اجتماعی در مقایسه با نمایشگاه های تجاری، بازاریابی تلویزیونی و ایمیل مستقیم تقریباً دو برابر مشتری بیشتری جلب می کنند. "

وولپ می افزاید، " به دلیل متعدد بودن شبکه های اجتماعی، شما بهتر است یک رسانه اجتماعی را انتخاب کنید که مشتریان، خریداران و مدیران صنایع بیشترین ارتباط را با آن دارند – از جمله، فیس بوک، لینکدین، توییتر و گوگل پلاس – و فعالیت خود در این شبکه ها را آغاز کنید. بعد از ایجاد اکانت شما باید محتوای اصلی خود را به اشتراک بگذارید، در بحث ها شرکت کنید و با جامعه ارتباط برقرار کنید. فعالیت های اجتماعی خود را به صورت ثابت و مداوم حفظ کنید، اما مهم تر از همه این که با مخاطبان خود در ارتباط بوده و برای آنها مفید باشید. "


3. یک صفحه تجاری در فیس بوک ایجاد کنید و تبلیغات فیس بوکی را آغاز کنید

توری هافمن، استراتژیست رسانه های اجتماعی در آژانس تبلیغات خودرویی Potratz می گوید، " فیس بوک یکی از مهم ترین ابزارهای بازایابی برای هر کسب و کار، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک است. آمریکایی ها یک هفتم زمان خود را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند، این موضوع فرصت بزرگی در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهد تا از طریق به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با طرفداران رابطه ایجاد کنند و از طریق اظهار نظر و لایک کردن نظرات آنها با آنها تعامل داشته باشند. هر چقدر یک کاربر با تعامل بیشتری با صفحه داشته باشد احتمال دیده شدن او توسط دوستانش افزایش می یابد که این باعث افزایش اطلاع رسانی می شود. "

تبلیغات فیس بوکی را نیز در نظر بگیرید.

باب بنتز، رئیس آژانس بازاریابی موبایلی ATS Mobile اشاره می کند، " ما از طریق تبلیغات فیس بوکی موفقیت بزرگی برای مشتریان بازاریابی موبایلی خود کسب کرده ایم. تبلیغات مستقیماً در قسمت news feed فیس بوک ظاهر می شوند، بنابراین احتمال دیده نشدن آنها غیر ممکن است. این روش به طور خاص برای مشتریان بومی موثر است زیرا این روش بر خلاف رسانه های تبلیغاتی سنتی هیچ مواد زایدی ایجاد نمی کند."

" برای مثال، یک رستوران محلی می تواند فقط برای آدرس های دریافتی از مشتریان خود تبلیغات انجام دهد. آن حتی می تواند گروه های سنی یا جنسیتی خاصی را مورد هدف قرار دهد. مهم تر از همه، شما می توانید این مشتریان را در زمانی هدف قرار دهید که احتمال خرید آنها بالا است، برای مثال، شما می توانید تبلیغات خود را قبل و در حین زمان ناهار و شام نمایش دهید. و اگر کمپین فیس بوک شما نتایج دلخواه را به دنبال نداشت، هیچ تعهد بلندمدتی وجود ندارد و هر زمان می توانید آن را کنسل کنید. "


4. در اینستاگرام و Pinterest پست قرار دهید

اگر شما یک محصول یا خدمات بسیار بصری ارائه می کنید - برای مثال، تدارک جشن عروسی یا مشاغل مرتبط با غذا – شما باید به طور مرتب پست های تصویری را بر روی Pinterest و اینستاگرام قرار دهید. پست گذاشتن رایگان است و هر دو بستر دارای فالورهای زیادی هستند، به ویژه در بین خانم ها.

اِریک اِلکینز، مدیر عامل و استراتژیست ارشد شرکت شبکه اجتماعی فوری WideFoc.us می گوید، " شما می توانید از طریق Pinterest ترافیک زیادی را به وب سایت خود هدایت کنید و هیچ پلتفرمی همانند اینستاگرام قادر نیست با استفاده از هشتگ مخاطبان را افزایش دهد. "

ریا رومانو، مدیر شرکت RPR Public Relations اشاره می کند، " در زمینه کالاها و خدمات به ویژه برای خانم های سنین 18 تا 65 سال، ما پیشنهاد می کنیم که شرکت ها از Pinterest استفاده کنند، زیرا خانم ها به طور ذاتی در زمینه خریدهای آنلاین بصری تر از مردان هستند – این صرفاً یک حرف کلیشه ای نیست -- یک تصویر در واقع هزاران کلمه را در خود دارد. برای هر دلاری که یک مصرف کننده خانم برای محصولات و خدمات مشتریان ما هزینه می کند، یک خریدار مشابه برای محصول یا خدمات مشابه در Pinterest سه دلار هزینه می کند. "

میندی مک کارتی، مالک فروشگاه MinMac می گوید، " مکان مورد پسند من برای فروش جواهرات دست ساز اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی ملکه بازارهای مجازی است. مشتریان بالقوه می توانند در بین مجموعه تصاویر شما بچرخند و فرد مورد حمایت خود را بشناسند. آنها با شما مانند یک شخص ارتباط برقرار می کنند، نه به عنوان یک کسب و کار و تجارت. به ندرت اتفاق می افتد که من تکه جواهری را در صفحه خود قرار دهم و آن در چند دقیقه به فروش نرود. "


5. از قدرت بازاریابی ایمیلی و یادآوری های ایمیلی استفاده کنید

ران کِیتس، مدیر شرکت آموزش بازاریابی دیجیتال Constant Contact اشاره می کند، " بازاریابی ایمیلی برای مشتریان متعهد عالی است، اما اگر شما آن را در یک محدوده بسته نگه دارید، در واقع پتانسیل های آن را محدود خواهید کرد. بنابراین، برای تاثیر گذاری حداکثری سعی کنید کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را با کمپین های بازاریابی دیگر خود ادغام کنید. برای مثال، اگر یک رقابت فیس بوکی را اداره می کنید، با اطلاع رسانی به لیست مشتریان ایمیلی متعهد خود تعداد افراد شرکت کننده در آن را افزایش دهید. اگر یک فروش یا پیشنهاد ویژه دارای محدودیت زمانی را اداره می کنید، یک پیام یادآوری کننده را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید. "

کیتس می افزاید، " تاثیر ایمیل غیر قابل انکار است. ما طبق تجربه شاهد بوده ایم که بیش از 25 درصد از تمام فروش کوپن ها یا معاملات به ایمیل های یادآوری وابسته است. "


6. تبلیغات PPC (پرداخت برای هر کلیک) و Google AdWords را امتحان کنید

دیوید واترمن، مدیر مالی شرکت جستجوی بازاریابی و بهینه سازی The Search Agency می گوید، " کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) تا حد ممکن باید نسبت به تلاش های بازاریابی و سرمایه های آنها هدف گذاری شوند، به ویژه اگر محصول یا خدمات آنها مختص به مکان خاصی باشد - و تبلیغات PPC روشی برای انجام این کار است. "

واترمن می افزاید، " تبلیغات PPC می تواند روشی کم هزینه و پربازدهی برای وارد شدن شما به دنیای بازاریابی آنلاین باشد و از سرمایه بازاریابی شما برای هدف قرار دادن مناطق و شرایطی استفاده کند که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند. برخی از شرکت های رسانه ای و تبلیغاتی حتی ابزارهای قیمت گذاری خودکار را ارائه می کنند که به یک کسب و کار تازه کار در زمینه PPC اجازه می دهد تا بدون هزینه و کار سنگین به سطحی از مورد هدف واقع شدن و بروز دادن خود نایل شود. "

کایل پترسون، از شرکت بازاریابی و تکنولوژی روابط عمومی Clement | Peterson خاطر نشان می کند، " یک کمپین Google AdWords کارآمد، جایی که شما مطمئن هستید که از نوع کار این بستر آگاهی دارید، می تواند برای کسب و کارهای کوچک یک معدن بزرگ مشتری محسوب شود. با کلمات کلیدی مرتبط با Uber شروع کنید، توجه دقیق به انواع کلمات کلیدی، کلمات کلیدی منفی و نتایج جستجو، به حذف بازدید کنندگان غیر مرتبط منجر می شود، همانند افرادی که به دنبال شغل هستند. "

پترسون می افزاید، " پس، برخی از اشکال تغییر ردیابی را میسر کنید، شما می دانید که بازدید کنندگان جدید در حال بررسی و ارزیابی کسب و کار شما هستند و قصد ندارند فوراً از سایت شما خارج شوند. بالا بردن هزینه ها آسان است. اطمینان حاصل کردن از عدم اتلاف پول در کلیک های نامرتبط بزرگ ترین چالش AdWords است. "

علاوه بر این، واترمن توصیه می کند که صاحبان مشاغل کوچک و متوسط تبلیغات Bing PPC را نیز بررسی کنند.


7. سمینارهای اینترنتی را اداره کنید

نیکول اسکوبا، از شرکت بازاریابی Blue Tree Digital بیان می کند،" از سمینارهای اینترنتی برای جلب و افزایش مشتری استفاده کنید. کارشناسان پخش زنده اینترنتی اعتقاد دارند که برخی از سمینارهای اینترنتی در مقایسه با سمینارهای پخش زنده تلویزیونی و رادیویی، 70 درصد تاثیر واکنشی بیشتری دارند، علاوه بر این که افراد جدید بیشتری را جلب می کنند. سمینارهای اینترنتی همچنین تعاملی تر هستند و مدت زمان بیشتری توجه خریداران یا مشتریان بالقوه را به خود معطوف می کنند. "

فقط مطمئن شوید که سمینار اینترنتی شما از نظر محتوای مرتبط غنی باشد (یعنی محتوا به مخاطب هدف مرتبط باشد)، همچنین سازماندهی خوبی داشته باشد و توسط کسی که تجربه هدایت یا اجرای سمینار اینترنتی را دارد میزبانی شود.


8. کنفرانس های رسانه ای را فراموش نکنید

به گفته اَبی هامر، مدیر تولید شرکت Vocus مالک آژانس خبری PR Web ، " رقابت شدیدی برای دیده شدن وجود دارد. کنفرانس رسانه ای به مشاغل و کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می کند تا محتوای خود را در صدها کانال محلی و جهانی شرح و بسط دهند، این کار به آنها اجازه می دهد تا به اندازه برندهای بزرگ تر در معرض دیده شدن قرار بگیرند. "

" مشاغل کوچک با قرار دادن کنفرانس مطبوعاتی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی یکپارچه خود قادر هستند تا محتوای خود را به صورت مستقیم در برابر مصرف کنندگان خود قرار دهند و با خبرنگاران و وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنند. – این تعاملات می توانند به تاثیرگذاری های پایدار منجر شوند. "

علاوه بر این، هزینه ارائه کنفرانس مطبوعاتی از طریق یک آژانس خبری نسبتاً کم هزینه است، معمولاً بین 200 تا 300 دلار، در حالی که این کنفرانس ها توسط موتورهای جستجوی اصلی و هزاران وب سایت دریافت می شوند. مشاغل کوچک آژانس های خبری متعددی برای انتخاب در اختیار دارند، از جمله PR Newswire و PR Web.

 

منبع مقاله :  http://www.cio.com/

برچسب ها: بازاریابی