انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

3 راه برای دسترسی به مشتریان بیشتر از طریق پخش زنده

نویسنده: هنگامه خدابنده 1395/12/18 1395
3 راه برای دسترسی به مشتریان بیشتر از طریق پخش زنده

پخش زنده روشی برای اقناع بهتر مخاطبان و برقراری تماس با ایشان است. ویدئوی زنده به شکلی بی سابقه پلت فورم های رسانه های اجتماعی را دربرگرفته است.

شبکه های رسانه های اجتماعی همانند فیسبوک، اینستاگرام، پریسکوپ، beBee، و اسنپ چت همگی نسخه ای از پخش زنده را دارا هستند. میلیون ها کاربر در سرتاسر جهان هم تولید کننده محتوای ویدئویی و هم مخاطب این محتوا هستند، آنهم با آماری باورنکردنی.

 

پخش زنده روشی مبدعانه برای دسترسی پیدا کردن به مخاطبان است و خبر خوب برای کسب و کارها این که به کارگیری این قابلیت هزینه زیادی نمی خواهد.

 

منظور این است که برای پخش زنده ای موثر نیازمند در اختیار داشتن تیم تولید کننده یا تجهیزات گران قیمت نیستید. بلکه تنها چیزهایی که نیاز دارید عبارت است از یک گوشی هوشمند خوب، اتصال اینترنتی قدرتمند از طریق وای فای یا فور جی، یک اپلیکیشن پخش زنده بنا به انتخاب خودتان و شجاعت لازم برای زدن دکمه "ضبط زنده".

هنگامی که درمورد استفاده از پخش زنده ویدئویی برای ترویج کسب و کار با افراد صحبت می کنم معمولا مشکلی که به آن اشاره می کنند مشکل محتواست. برای خیلی از افراد انجام پخش زنده کار پرزحمتی است و شروع انجامش هم از تمام مراحل دیگر سخت تر است.

در این مطلب 3 ایده برای محتوای پخش زنده را در اختیارقرارمی دهیم که به شماکمک می کند تا دایره مخاطبان خود را گسترش بدهید و به مشتریان بالقوه بیشتری مرتبط گردید، نیازی نیست به این منظور سخنگو یا هنرپیشه ای حرفه ای باشید یا هیچ نوع تجربه خاصی جلوی دوربین داشته باشید.


وبلاگ نویس ها حواستان را جمع کنید!

وبلاگرها هم می توانند به عنوان روشی جدید برای پرداختن به نکات برجسته ای که در جدیدترین پست خود منتشر ساخته اند از پخش زنده استفاده کنند. پخش زنده در واقع راه ارتباطی شخصی عالی است که نویسنده ها می توانند برای برقراری رابطه با مخاطبان خود از آن بهره بگیرند زیرا مخاطبان نویسنده را درحال صحبت کردن به شکلی تقریبا معادل سخن گفتن چهره به چهره می باشد می بینند و می شنوند.

حتما به هنگام پخش زنده آدرس وبلاگ خودتان رابه مخاطبان بدهید و در بخش نظرات هم لینکی را برایشان بگذارید . به مخاطبان خود یادآوری کنید که می توانند کل مقاله جدیدتان را به علاوه سایر پست های قدیمی با رفتن به لینکی که برایشان قرار داده شده است مطالعه کنند.

برای مسئول بخش معرفی محصولات خودتان تلفن هوشمندی خریداری کنید

آیا در شرکت خود کارمندی مسئول معرفی محصولات دارید؟ منظور شخصی است که محصولات شرکت را به افراد مختلف توضیح بدهد؟خوب است گوشی هوشمندی را به این کارمند بدهید و از وی تقاضاکنید هر هنگام محصولی عرضه می شود یاعرضه مجدد محصول قبلی صورت می گیرد پخش زنده ای در همین رابطه تدارک ببیند.

به این فرد بگویید پرده برداری از محصول را در پخش زنده انجام بدهد و فایده آنرا برای مصرف کنندگان تشریح کند.

البته می شود همین کار را به ازای محصولات کنونی که قصد دارید به شکلی جدید معرفی شوند هم انجام داد.

در بخش نظرات لینکی را قرار بدهید که مشتریان را به سوی وب سایت شما هدایت کند.

پیش نمایش بدهید

آیا قرار است در آینده رویداد سخنرانی، وبینار، چت توئیتری یا رونمایی از کتابی را درپیش داشته باشید؟ خوب است پیش نمایشی از این رویدادها عرضه کنید به این ترتیب که چند کلمه در مورد ارزشی که مشتریان دریافت خواهند داشت و مراحل لازم برای خرید یاثبت نام در این رویدادها بگویید .

یکی از دلایل محبوبیت ویدئوهای زنده همین اصالت داشتن شان است. کسانیکه این دست ویدئوها را تماشا می کنند از بابت فاقد متن و زیرنویس بودن و بدون تمرین قبلی ضبط شدن این ویدئوها راضی هستند. بنابراین اگر یک موقع اشتباهی هم کردید به آن بخندید و ادامه پخش را پی بگیرید .

اگر در حال حاضراز پخش زنده استفاده نمی کنید پیشنهاد من این است حتما امتحانش کنید. با توجه به اینکه ویدئوهای موجود در شبکه ایی مثل اسنپ چت روزی تا 300 میلیون بار بازدید هم دارند، بنا به داده ها و آمار می توان گفت انجام پخش زنده واقعا یک ضرورت است.

برچسب ها: بازاریابی