انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

9 دلیل برای انجام تبلیغات آنلاین

نویسنده: هنگامه خدابنده 1395/12/20 1589
9 دلیل برای انجام تبلیغات آنلاین

در صورتی که شما نیز جزو آندسته افرادی بوده اید که تبلیغات آنلاین را زیاد جدی نمی گرفته اند وقتش رسیده تا تلاش هایتان را در این زمینه سرعت ببخشید.

هزینه کرد در زمینه تبلیغات آنلاین  با رشد مداوم روبرو بوده و بنا به گزارشی که اخیرا از سوی IASB منتشر شده است پیش بینی می شود این نوع تبلیغات بر تبلیغات چاپی پیشی بگیرد.

اگر هنوز آشنایی با تبلیغات آنلاین ندارید دیگر زمان آشنایی فرا رسیده است. اگر بر این باور هستید که خرج کردن برای این نوع تبلیغات برابر است با دور ریختن پول، طرز فکر خود را باید عوض کنید.

در این مطلب 9 دلیل برای چرایی انجام دادن تبلیغات آنلاین خدمت خوانندگان گفته می‌شود:

 

1. بینش

با نمایش دادن تبلیغات آنلاین از این فرصت برخوردار خواهید شد تا دقیقا بدانید کدام یکی از آگهی‌ ها بالاترین تعداد لیدهای مفید را به دنبال داشته است. به علاوه خواهید دانست که چه تعداد از آگهی ها مورد توجه واقع شده اند و در کجا و چه هنگام این اتفاق افتاده است. می توانید کانال های بهینه را شناسایی کنید، کپی و مکان مربوطه را اضافه نمایید. با توجه به اینکه تبلیغات آنلاین به همراه آمار و داده های متعددی عرضه می شود، قادر به ملاحظه بهای به‌دست آوردن و احیای یک مشتری خواهید بود. تبلیغات آنلاین اطلاعات بی پایانی بدنبال خواهد داشت که مطالعه آن شما را تبدیل به بازاریابی بهتر می کند. به این معنا که از بازاریابی که هیچ داده ای در دست و بالش نبود بدل به بازاریابی با داده های فراوان در دست می شوید که می داند با این داده ها چه باید کرد.

 

2. هدف‌گیری

آیا پورتفولیوی مشتری ایده‌آل خود را می‌شناسید؟ با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانید چشم انداز ایده آل را هدفگیری و هدفگیری مجدد کنید. هدفگیری مجدد آگهی ها را برحسب مشارکت قبلی نمایش می دهد؛ به این ترتیب می توانید پورتفولیوی مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید.

بعد از آنکه به اطلاعاتی در مورد مشتریان خود دست پیدا کردید، خواهید دانست که چه کسی را باید هدفگیری کنید و کجا می‌توان مشتریان مشابه را پیدا کرد، به این صورت است که ایندسته از مشتریان نیز آگهی‌هایتان را مشاهده خواهند کرد. به هنگام انجام تبلیغات آنلاین، توانایی هدف‌گیری جمعیتی به صورت دسته بندی شده را دارا هستید، مثلا می توانید صرفا مردان بین 18 الی 35 ساله را که طی ساعت 7 الی 10 شب در اینترنت دنبال بلیط های خاصی می‌گشته اند هدفگیری کنید و یا هدفگیری خود را به شکل گسترده تری از میان مردان بین 18 الی 35 سال فقط انجام بدهید تا اطمینان حاصل کنید که پیام مدنظرتان به دست افراد مدنظر و در زمان مدنظر خواهد رسید.

 

3. خلاقیت

توانایی هدف‌گیری افراد با استفاده از تبلیغات آنلاین فراتر از حوزه مشتریان مدنظرخواهد بود. می توانید یک گام به جلوتر برداشته و در هر یک از تلاشهای هدفگیری خود از خلاقیت نیز بهره ببرید. در خصوص تبلیغات آنلاین ، سوء تفاهمی وجود دارد مبنی بر اینکه کیفیت این نوع تبلیغات پایین است، درحالیکه درحقیقت تبلیغات دیجیتالی فرصتی را برای خلاقیت به خرج دادن در زمینه ویدئو و سایر انواع رسانه های غنی در اختیار می گذارد. استفاده از آگهی های ویدئویی نوع فلش و داخل بنری می تواند شناسایی برند شما را افزایش داده و موضع رقابتی شما را قوت ببخشد. در صورتی که یکی از آگهی هایتان از نظر کیفی زیر حد عملکردی مدنظر ظاهر شده است می توانید تصویر، هدلاین و کپی آگهی را تست کنید و آگهی هایی را به نمایش بگذارید که به اندازه فضای آنلاینی که در آن نمایش داده می شوند پویا هستند. یک آگهی بنری که خوب طراحی شده باشد می تواند کمپین دیجیتالی شما را از خوب به عالی ارتقا بدهد.

 

4. آگاهی از برند

تبلیغات آنلاین را می توان برای جلب ترافیک به سایت و ایجاد آگاهی از برند استفاده کرد. کمپین هایی که هدفگیری موثری در آنها صورت گرفته باشد می توانند موجب اثرگذاری برند شده و به مخاطبان تکمیلی برسند. از فضای نمایش بی حد و حصر آنلاین استفاده کنید و خلاقیت خود را در زمینه رسانه های غنی به نمایش بگذارید، حضور آنلاین خود را تثبیت کنید، ارتباط عاطفی با مخاطبان خود برقرار سازید و مشتریان آنلاین خود را با آنچه بهشان پیشنهاد می دهید به هیجان بیاورید. نمایش آنلاین برندها را قادر می سازد که تمرکز خودشان را روی مخاطبان ایده آل گذاشته و پیام هایی را که موجب بهبود مشارکت و تماس مجدد مشتریان می شود ارتقا بدهند.

 

5. انعطاف پذیری

کمپین های تبلیغاتی آنلاین را می توان صرفا با استفاده از چند کلیک یا چند ضربه به کلید تنظیم نمود. در واقع از انعطاف پذیری برای پاسخ دهی به داده ها و انجام تغییرات فوری برخوردار هستید. به همین منوال، از توانایی برای متوقف سازی موقت کمپین یا تنظیم استراتژی ظرف چند دقیقه برخوردار خواهید بود. این انعطاف پذیری به شما امکان می دهد تا اه مشتریان خود روبرو بایستید، نیازهایشان را پیش بینی کنید و آگهی ها را قبل از اینکه کسی متوجه شود تنظیم نمایید.

 

6. مقیاس

پلتفرم‌های طرف تقاضا که آنرا DFP می نامند، خرید رسانه های نمایشی مبتنی بر حراج را در میان همه صورت های چند گانه و تامین کنندگان داده آنلاین متمرکزسازی کرده است. به صورت آفلاین بایستی با چند فروشنده هماهنگی داشته باشید. پلت فورم های طرف تقاضا به شما اجازه می دهد تا کمپین های دیجیتالی خودتان را با سرعت بیشتر و به صورت استراتژیک مقیاس بندی کنید، به این صورت حتی نیاز به هیچ دفتر واسطه ای هم ندارید. بسیاری از بازاریابان دیجیتالی برای مدیریت کمپین های خود رو به خدمات دهندگان سلف سرویس آورده اند، یعنی آگهی هایشان راخودشان طراحی می کنند، هزینه کرد شان را انتخاب کرده، و به هرترتیبی که خودشان مناسب می دانند دست به مقیاس بندی بهینه سازی درسرتاسر شبکه ها می زنند. می توانید از تامین کننده فول سرویس هم برای بهینه سازی، مقیاس بندی و تنظیم هزینه کرد خود استفاده کنید، اما غالبا به ازای این خدمات باید شارژ ماهیانه حداقلی پرداخت کنید. صرف نظر از سرویسی که انتخاب کنید، مقیاس بندی کمپین در روش تبلیغات آنلاین آسان تر از همیشه است.

 

7. هزینه

کانال‌های دیجیتال برای بازاریابان از نظر هزینه بسیار به صرفه تر هستند. معمولا نرخ های این کانال ها بر اساس ترکیبی از اندازه آگهی، مکان آگهی، عملکرد و میزان تقاضا محاسبه می شود. با توجه به حوزه دسترسی کانال های دیجیتالی، معمولا پیش بردن کمپین های تبلیغاتی در فضای آنلاین نسبت به فضاهای آفلاین سنتی تری مانند رادیو، تلویزیون یا چاپ ارزان تراست. افزون بر این، کمپین های دیجیتالی شفافیت بیشتری دارند و می توانید هزینه خود را به راحتی بر مبنای عملکردشان با آن تنظیم کنید. اما در جهان آفلاین، بعد از پرداخت هزینه به ازای فضایی که در تبلیغات چاپی به شما اختصاص می گیرد یا زمانی که برای پخش تبلیغ شما از رادیو درنظر گرفته شده است، دیگر نمی توانید سرمایه گذاریتان را با شرایط وفق بدهید.

 

8. محدوده دسترسی

اخیرا جملاتی از این دست را زیاد می شنویم که می گویند این روزها مردم زیاد تلویزیون نگاه نمی کنند و رو به کامپیوتر آورده اند تا برنامه های تلویزیونی مورد علاقه، موسیقی و اخبار را از این منابع پی بگیرند. اگر می خواهید به عنوان یک بازاریاب نقش تاثیرگذاری داشته باشید، باید مقابل چشم مشتریانتان باشید؛ حال که مشخص شده است مشتریان به دنیای آنلاین علاقه دارند، شما هم باید به این فضا ورود پیدا کنید آنهم هر چه زودتر! با کوچ کردن به دنیای آنلاین اگر دوست داشته باشید در سطح جهانی به مخاطبان دسترسی خواهید داشت و به این ترتیب، آگهی که منتشر می کنید 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در معرض دید خواهد بود. در واقع قابلیت های دسترسی شما در یک کمپین آنلاین نامحدود است.

 

9. مشارکت

تبلیغات آنلاین به شما امکانش را می دهد تا سطح دقیق مشارکت مشتریان را بدانید. شاید داده های مربوط به میزان گردش و خوانده شدن آگهی چاپی را داشته باشید، اما نمی توانید مقدار زمانی را که افراد برای تعامل با آگهی تان صرف کرده اند بدانید، اما روی وب سایت در صورتی که مشتری تعداد بیشتری از محصولات‌تان را جستجو کرده باشد و از شما خریدی انجام داده باشد را متوجه خواهید شد. حضور در فضای آنلاین تمام این داده های ارزشمند را در اختیارتان می گذارد و شما را در موقعیتی قرار می دهد که ببینید مخاطبانِ دارای بیشترین میزان مشارکت با آگهی تان از کجا می آیند.

تبلیغات آنلاین عنصر ضروری بازاریابی به شمار می رود. این نوع تبلیغات فواید بسیار زیادی دارد، از جمله می توان به هزینه های کمتر، هدفگیری قدرتمند و اطلاعات ارزشمند درمورد مشتریان اشاره کرد که در مدیوم های تبلیغاتی دیگر در دسترس نیستند. مشتریان، رقبا و چشم اندازها آنلاین شده اند، خوب است توجه لازم را به آنها داشته باشید و بودجه خودتان را نیز به بهترین شکل مصرف کنید.

 

برچسب ها: بازاریابی