انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

5 نکته قابل توجه قبل از خرید صندلی ماساژور

نویسنده: روح اله عبدالهی 1395/12/23 1458
5 نکته قابل توجه قبل از خرید صندلی ماساژور

ماساژ درمانی یکی از قدیمی ترین و موثرترین کارها برای ریلکس کردن بدن و ذهن شماست.ماساژ باعث پیشگیری و تسکین دردهای پشت، شانه و گردن، کاستن از اضطراب و افسردگی، کمک به حفظ وضعیت مناسب اندام های بدن و بهبود گردش خون می شود. ماساژ درمانی به طور ویژه برای کارمندان پشت میز نشین بسیار مفید و سودمند است.

شغل کارمندی علیرغم ظاهر آن، از لحاظ فیزیکی بسیار فرسایشی است، اگرچه ممکن است این گونه به نظر نرسد. تمام دردها، استرس ها و عدم تعادل حرکتی انباشته شده در طول ساعت های طولانی نشستن روی صندلی می تواند به شکل درد گردن، شانه و پشت بروز کند.

نرمش های منظم، حرکت های کششی مداوم در طول کار، نشستن بر روی یک صندلی ارگونومیک و راحت به طوری که گردن و پاها در حالت مناسب قرار بگیرند و حفظ وضعیت مناسب بدن مواردی هستند که برای جلوگیری از چنین دردهایی ضروری است. با این وجود، هیچ چیزی همانند ماساژ درمانی نمی تواند تمام استرس ها و دردهای ماهیچه ای بدن شما را تسکین دهد.

با وجود این مزایا جای تعجب نیست که روز به روز بر تعداد افرادی که ماساژ منظم را در رژیم تناسب اندام خود قرار می دهند افزوده می شود. اگرچه ماساژ معمولاً توسط افراد متخصص ماساژ درمانی انجام می شود، اما صندلی های ماساژ نیز به دلیل راحتی، قابلیت انتقال و صرفه جویی در زمان به صورت گسترده در حال محبوب شدن هستند.

اگر شما هم جزو افراد علاقه مند به استفاده از مزیت های ماساژ درمانی هستید و در فکر داشتن یک صندلی ماساژ هستید، ما در ادامه به 5 نکته نیازمند توجه قبل از خرید این صندلی اشاره خواهیم کرد.

1. ویژگی ها

صندلی های ماساژ دارای ویژگی های مختلفی هستند. صندلی های ماساژ Shiatsu از طریق حرکت های فشاری، نوسانی و چرخشی، نقاط فشار را در سراسر بدن هدف قرار می دهند. برخی از صندلی ها نیز ماساژ سوئدی ارائه می کنند، که در آن از حرکات مالشی سبک استفاده می شود. همچنین صندلی های جاذبه صفر نیز وجود دارند که قبل از ارائه ماساژ در یک وضعیت جاذبه صفر قرار می گیرند. شما بهتر است صندلی های گوناگون را تست کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

صندلی های ماساژ نیازهای نواحی مختلف بدن شما را برطرف می کنند. شما احتمالاً قصد ندارید از تمام ویژگی های صندلی ماساژ خود استفاده کنید، بنابراین باید ناحیه ای که نیازمند توجه ویژه است را در نظر بگیرید و صندلی برطرف کننده نیازهای آن ناحیه را خریداری کنید. اگر نیازمند یک ماساژ خوب در پاهای خود هستید، دستگاهی را بخرید که دارای ماساژور پا باشد. اگر درد زیادی در گردن و ناحیه شانه ها احساس می کنید، پس باید به سراغ صندلی هایی بروید که مخصوص کاهش درد ناحیه گردن و شانه باشند.

2. بودجه

خرید صندلی ماساژ یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود. قیمت یک صندلی ماساژ از چند صد دلار تا چند هزار دلار است، که به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما این قیمت فقط به مواردی مانند: ویژگی ها، ظاهر، شرکت سازنده و نوع و کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن محدود نمی شود.

صندلی های ماساژ گران قیمتی که دارای ویژگی های گوناگون، کیسه های هوایی باز شونده، ظاهر زیبا، چرم با کیفیت، پورت های USB و قابلیت پخش موسیقی هستند می توانند برای شما بیش از 5 هزار دلار هزینه داشته باشند.

اما اجازه ندهید این قیمت ها شما را از این سرمایه گذاری بترساند. شما می توانید از ویژگی های کمتر مورد نیاز خود و همچنین از قابلیت پخش موسیقی و پورت های USB صرف نظر کنید، همچنین اگر در رابطه با زیبایی ظاهری آن نیز چندان سخت گیری نکنید می توانید دستگاهی را بخرید که با بودجه شما همخوانی بیشتری داشته باشد.

برای مثال، اگر شما فقط به ماساژ گردن احتیاج دارید می توانید صندلی بدون ماساژور پا را خریداری کنید. و بالعکس، اگر فقط به ماساژ پاها نیاز دارید به جای یک صندلی کامل، یک ماساژور پا خریداری کنید. نکته مهم این است بیش از توان مالی خود برای خرید صندلی هزینه نکنید، بلکه یک صندلی با دوام با عملکردهای مناسب خریداری کنید که بتوانید از آن به صورت مکرر استفاده کنید.

3.مکان

اکثر صندلی های ماساژ وسایلی بزرگ و جاگیر هستند، به طوری که نمی توانید آنها را در هر جایی قرار دهید. به طور کلی اتاق نشیمن مکان مناسبی برای قرار دادن این صندلی ها نیست، زیرا علیرغم تلاش سازندگان این نوع وسایل برای تولید صندلی های زیبا، آنها می توانند آرایش و دکور کلی اتاق شما را برهم بزنند.

به دلیل شخصی بودن استفاده از این صندلی ها، قرار دان آنها در خانه، دفتر کار خانگی یا اتاق خواب خود معقولانه ترین کار است. با این وجود، اتاق خواب یا دفتر کار خانگی شما باید فضای کافی برای قرار دادن یک صندلی ماساژ را داشته باشد.

این صندلی علاوه بر شکل و اندازه بزرگ، می تواند دارای ماساژور پا یا سر نیز باشد، بنابراین شما نمی توانید لزوماً آن را در یک گوشه از اتاق یا نزدیک دیوارها قرار دهید. قبل از خرید یک صندلی شما باید فضای مورد نیاز آن را به درستی ارزیابی و محاسبه کنید.

برخی از صندلی های ماساژ چرخدار هستند و به راحتی قابل حرکت دادن می باشند. شما می توانید در زمان هایی که از این صندلی ها استفاده نمی کنید آنها در یک گوشه قرار دهید و در هنگام استفاده آن را به یک فضای بازتر انتقال دهید.

4. دوام و تعمیر آسان

صندلی های ماساژ از اجزای متحرک، اجزای کامپیوتری و سیم کشی های متعدد تشکیل شده اند، بنابراین احتمال خرابی آنها وجود دارد. با توجه به میزان پولی که برای یک صندلی هزینه می کنید شما قطعاً خواهان یک صندلی بادوام هستید.

شما به احتمال زیاد قصد دارید از این صندلی به صورت مکرر استفاده کنید، پس مطمئن شوید که یک صندلی انعطاف پذیر و مقاوم را خریداری می کنید. اگرچه ممکن است مجبور باشید برای خرید یک صندلی با دوام هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما بهتر است به آن به دید سرمایه گذاری بر روی کیفیت نگاه کنید. همیشه خرید یک صندلی قابل اطمینان و محکم در بار اول بهتر از پشیمانی از خرید یک صندلی ارزان و متوسط است که سریعاً نیازمند تعویض باشد. این موضوع به ویژه در مورد صندلی های ماساژ بسیار صادق است.

به دلیل اندازه و وزن این صندلی ها تعمیر آنها می تواند کاری دشوار و پر هزینه باشد. در نتیجه، شما ممکن است در طولانی مدت هزینه بیشتری برای نگهداری از آن متحمل شوید. به دنبال صندلی هایی باشید که دارای قطعات قابل جداسازی باشند. تعمیر این گونه صندلی بسیار آسان تر است. در صورتی که هر یک از قطعات آن خراب شود به جای این که کل صندلی را به تعمیرگاه ارسال کنید، شما می توانید فقط قطعه معیوب را جدا کرده و برای تعمیر بفرستید.

5. خدمات پس از فروش و حمایت از مشتری

شما قبل انجام خرید باید از مدت خدمات پس از فروش (وارانتی) و موارد تحت پوشش آن اطلاعات کسب کنید. حداقل مطمئن شوید که نوع کارکرد و قطعات دستگاه شما شامل این خدمات باشند. همچنین اطمینان حاصل کنید که شرکت سازنده آن حداقل یک ماه گارانتی بدون قید و شرط برگشت مبلغ پرداختی در صورت نارضایتی را ارائه کند. خدمات پس از فروش و فرصت بازگشت پول پرداختی نشانگر این است که شرکت ها به عملکرد و دوام محصولات خود اعتقاد دارند.

مطمئن شوید که در این شرکت ها افرادی برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی وجود داشته باشند. وجود فرد قابل اطمینانی که پاسخگوی سوالات یا نگرانی های شما در رابطه با صندلی باشد همیشه کمک کننده است. شرکت هایی که محصولات با کیفیت تولید و عرضه می کنند معمولاً دارای یک سرویس چت یا شماره تلفن های رایگان برای رفع نگرانی های مشتریان هستند.

 

 

برچسب ها: ماساژور