انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با لمینت

نویسنده: روح اله عبدالهی 1395/12/24 1216
مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با لمینت

یکی از مورد پسندترین امکانات هر خانه کف پوش چوبی آن است. چوب به دلیل ظاهر طبیعی و لطافت و گرمایی که در زیر پا ایجاد می کند زیبا است و تاریخ انقضاء ندارد.

از مزایای خانه های سنتی قدیمی داشتن کفپوش های چوبی اورجینال است. خانه های جدیدتر با وجود این که قیمت کمتری دارند اما سازندگان آنها تمایل دارند تا برای جلب رضایت خریداران اغلب از کفپوش لمینت (کفپوش چند لایه از جنس الیاف فشره فیبر چوبی یا HDF با روکش طرح چوب ) برای حفظ نمای طبیعی چوبی این خانه ها استفاده کنند.

شما بهتر است در هنگام انتخاب از بین یک کفپوش چوبی یا کفپوش لمینت به جای تصمیم گیری بر اساس علاقه خود، بیشتر به مزایا و معایب آنها توجه کنید. این مقاله به شما کمک می کند تا گزینه مناسب تر با سبک زندگی، بودجه و نوع خانه خود را انتخاب کنید.

 

مزایا و معایب کفپوش چوبی و کفپوش لمینت

 

قیمت

واقعیت این است که بین قیمت های کفپوش و توانایی مالی شما ممکن است فاصله زیادی وجود داشته باشد. شما بهتر است با توجه به قیمت کفپوش لمینت و کفپوش چوبی بهترین گزینه متناسب خود را انتخاب کنید.

 

  •     کفپوش چوبی: معایب – کفپوش چوبی از درختان پرورش داده شده ساخته می شود و قیمت آن به میزان بومی بودن درختان بستگی دارد. به طور کلی، قیمت خرید و هزینه نصب کفپوش چوبی به طور قابل توجهی بالاتر است.
  •     کفپوش لمینت: مزایا - کفپوش لمینت از ورقه های چوب کامپوزیتی فشرده شده در حرارت های بالا ساخته می شود. سپس روکشی با طرح چوب طبیعی بر روی چوب کامپوزیتی قرار می گیرد. کفپوش لمینت نه فقط از مواد ارزان تر ساخته می شود، بلکه هزینه نصب آن نیز به طور میانگین 50 درصد از هزینه نصب کفپوش چوبی کمتر است.

 

 

مزایا و معایب کفپوش چوبی و کفپوش لمینت

دوام

میزان رفت و آمد روی کفپوش و استهلاک آن را برآورد کنید. یک کفپوش با دوام کار نگهداری را ساده تر می کند و ظاهر آن تا سال ها مناسب می ماند.

 

  •     کفپوش چوبی: معایب – کفپوش چوبی مستعد خراشیدگی است و از رطوبت زیاد آسیب می بیند و کهنه می شود، به ویژه در جاهایی که رفت و آمد بیشتری روی آن انجام می شود. مزایا – خرید کفپوش چوبی یک معامله واقعی است، این نوع کفپوش زیبا و مجلل است و بسته به نوع چوب آن می تواند به طور قابل توجهی بر ارزش خانه بیفزاید.
  •     کفپوش لمینت: مزایا- به دلیل این که لمینت از چوب فشرده شده ساخته می شود، بادوام تر است و در برابر خراشیدگی، رطوبت و کهنه شدن مقاوم است. همچنین تمیز کردن این کفپوش نیز آسان تر است. معایب - اگرچه لمینت بادوام تر است، اما ظاهر جذابی ندارد. لمینت های بی کیفیت تر ممکن است دارای بافت های برجسته مصنوعی باشند.

 

 

مزایا و معایب کفپوش چوبی و کفپوش لمینت

 

 

تعمیر

کفپوش خانه شما ممکن است هر چند وقت نیازمند تعمیرات در برخی قسمت های آن باشد. این خرابی ها می تواند از ضربه خوردگی های جزئی تا استهلاک شدید را شامل شود. کفپوش های لمینت و چوبی دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه اشاره می شود.

 

  •     کفپوش چوبی: مزایا – کفپوش چوبی را می توان از طریق سمباده کشی قسمت های آسیب دیده، صیقل دادن و روغن کاری تعمیر کرد، به طوری که تا چند سال کافی باشد. این یکی از امتیازات کفپوش چوبی در برابر لمینت است.
  •     کفپوش لمینت: معایب – کفپوش های لمینت به راحتی قابل تعمیر نیستند. اگر شما کفپوشی را خریداری کنید که به صورت قطعات و صفحات جداگانه بوده و نیازمند سرهم بندی باشند، قادر خواهید بود در صورت خرابی و آسیب دیدگی آنها را تعویض کنید. اما احتمال دارد به دلیل کهنه شدن و رنگ پریدگی صفحات قدیمی، این صفحه جدید با صفحات قدیمی کاملاً ست نباشد.

مسلماً خانه شما از داشتن نمای کفپوش چوبی سود خواهد برد. تصمیم گیری درباره استفاده از کفپوش چوبی یا لمینت به شما بستگی دارد. شما بهتر است مزایا و معایب هر یک را بررسی کنید و درباره سبک زندگی خود واقع گرا باشید. عواملی مانند نگهداری از حیوانات خانگی، داشتن بچه کوچک یا رفت و آمد زیاد در خانه می تواند بر تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشند.

در خانه هایی که نور زیادی به آن وارد می شود کفپوش چوبی می تواند دچار رنگ پریدگی شود زیرا آن یک محصول طبیعی است، در حالی که کفپوش لمینت دارای روکش محافظ UV است که از رنگ پریدگی جلوگیری می کند. شما باید تمام عوامل را در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که گرمای چوب چگونه می تواند بر زیبایی، جذابیت و ارزش خانه شما بیفزاید.

 

برچسب ها: کفپوش