انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

برای اتاق شما رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ یا هردو؟

نویسنده: روح اله عبدالهی 1395/12/29 1335
برای اتاق شما رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ یا هردو؟

تزئینات و دکوراسیون داخلی خانه فضای مناسبی برای زندگی شما را فرآهم می کند. اگرچه اسباب و اثاثیه مهم هستند اما تا وقتی دیوارهای شما مناسب نباشند هیچ چیز خوب به نظر نمی رسد. شما چه از رنگ و چه از کاغذ دیواری استفاده کنید، دیوارها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه شما دارند.

اگر قصد دارید دکوراسیون خانه خود را آراسته کنید بهتر است اول بر روی دیوارها تمرکز کنید. شما قبل از انتخاب طرح و رنگ دیوارها، ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای دیوارهای شما چه چیزی مناسب تر است.

این یک تصمیم مهم است. یک انتخاب اشتباه می تواند برای شما بسیار گران تمام شود، به طوری که مجبور هستید هر روز این اشتباه خود را تماشا کنید.

اگر در این انتخاب دچار تردید هستید با یک طراح داخلی مشورت کنید. او در انتخاب درست به شما کمک خواهد کرد.

موارد زیر می‌بایست قبل از انتخاب یکی از دو مورد رنگ یا کاغذ دیواری مورد بررسی قرار گیرد

  • طول عمر و دوام
  • دیوارهای معیوب و ناهموار
  • نوع اتاق
  • تنوع
  • اجراء

 

طول عمر و دوام

کاغذ دیواری با دوام است. انتخاب یک کاغذ دیواری ضخیم و با کیفیت می تواند تا بیش از 15 سال طول عمر داشته باشد، این مزیت می تواند برای کسانی که عادت به تغییر دکوراسیون مداوم ندارند خبر خوبی باشد. ( این یک انقلاب بزرگ در تزئینات داخلی است).

بسیاری از کاغذ دیواری ها قابل تمیز کردن و شستشو هستند به طوری که برای کسانی که دارای حیوانات خانگی یا کودک هستند مزیت بسیار مهمی محسوب می شود. کاغذ دیواری در برابر فرسودگی و کهنه شدن مقاومت خوبی دارد، و در مقابل ضربه و پارگی دوام بیشتری دارد.

رنگ طول عمر زیادی ندارد، اما مزیت آن این است که در صورت تغییر نظر شما درباره سبک یا طرح دیوار خانه می توانید آن را تغییر دهید.

دیوارهای معیوب و ناهموار

اگر دیوارهای شما ناصاف هستند، کاغذ دیواری می تواند بسیاری از این ناصافی ها را بپوشاند. اگر تمایلی به تراشیدن گچ کاری های ناصاف ندارید، کاغذ دیواری می تواند راه حل سریعی برای مخفی کردن آنها باشد. البته توجه داشته باشید که پوشاندن برخی از این ناصافی ها چندان آسان نیست.

به خاطر داشته باشید که تغییر رنگ این دیوارها بسیار ساده تر از کاغذ دیواری کردن آنها است. بهتر است اگر عادت به تغییر دکور دیوارها دارید تلاش کنید تا نقص های آنها را برطرف کنید.

نوع اتاق

رنگ می تواند در اتاق های کوچک حس روشنایی و نشاط ایجاد کند و حس بزرگ تر بودن به آن بدهد. اگر شما یک اتاق بزرگ دارید کاغذ دیواری می تواند فضای گرم و راحتی به آن ببخشد و فضای خودمانی و صمیمانه ای ایجاد کند.

همچنین باید به یاد داشته باشید که رنگ برای اتاق های نمناک و مرطوب به هیچ وجه مناسب نیست. بنابراین، در آشپزخانه یا حمام از رنگ استفاده نکنید. بخار و آب می تواند باعث کنده شدن کاغذ شود، در نتیجه، گچ کاری یا کاشی کاری این نوع اتاق ها بهترین کار است.

تنوع

هم کاغذ دیواری و هم رنگ دارای تنوع بی شماری هستند. اگر به یک سایه روشن خاص نیاز دارید شما بهتر است به سراغ رنگ بروید. شما می توانید به راحتی ترکیبی از رنگ مورد استفاده و علاقه خود را به دست بیاورید.

کاغذ دیواری در طرح ها، الگوها و رنگ های گوناگون عرضه می شود. کاغذ دیواری آنچنان زیبایی و سبکی به اتاق می دهد که یک رنگ عادی در مقابل آن جلوه ای نخواهد داشت.

پیشرفت ها در حوزه دیجیتال باعث شده تا دستیابی به طرح های ظریف و پر نقش و نگار مورد نظر برای ما ارزان تر و آسان تر شود. البته این به سلیقه شما بستگی دارد و این که شما چه نمایی را مدنظر دارید و چه نوع اسباب و اثاثیه ای در خانه شما وجود دارد.

اجراء

نکته دیگر این است که رنگ زدن ساده تر است و در مقایسه با کاغذ دیواری به تجربه زیادی نیاز ندارد.

کاغذ دیواری کردن سخت تر بوده و به مهارت بیشتری نیاز دارد؛ خیلی از افراد ممکن است درست نتوانند آن را انجام دهند و به دلیل این که گران قیمت تر از رنگ می باشد، در صورت خراب شدن کاغذ دیواری در هنگام کار، خطر ضرر مالی آن بیشتر است. اگر شما در این کار اشتباه کنید دیگر نمی توانید روی کاغذ دیواری را رنگ کنید.

شما باید کار نصب کاغذ دیواری را به یک فرد ماهر در زمینه تزئینات داخلی بسپارید. اگر خودتان اقدام به انجام کاغذ دیواری کنید و از عهده انجام آن بر نیایید، این شکست بیشتر از این که باعث کسب تجربه مثبت شود باعث متضرر شدن شما می شود.

 

نتیجه گیری

هم کاغذ دیواری و هم رنگ انتخاب های مناسبی برای تزئین و زیباسازی خانه شما می باشند:

  • هر دو می توانند ارزان باشند (به خاطر داشته باشید: کاغذ دیواری ارزان نازک تر است و رنگ ارزان نیز باید به دفعات و در لایه های بیشتری مالیده شود)!
  • هر دو می توانند تحسین برانگیز و جذاب باشند (رنگ و طرح های زیادی برای انتخاب وجود دارند – از جمله، رنگ لاکی و تخم مرغی تا طرح ترک خورده و براق)

شما ممکن است علاقه داشته باشید تا ترکیبی از کاغذ دیواری و رنگ بر روی دیوار خود داشته باشید (دیوارهایی با طرح های متفاوت می توانند بسیار جذاب باشند)!

هر کدام از این موارد را که انتخاب کنید، مهم ترین نکته این است که باید تدارکات لازم را از پیش فرآهم کرده و آن از سر باز نکنید. توجه داشته باشید که اگر در این مورد تردید دارید باید از کارشناسان در این زمینه کمک بخواهید.

اگر تصمیم به رنگ کردن نمای داخلی خانه خود گرفتید یک درخواست رایگان برای نقاشی داخلی ارائه کنید. شما مطمئناً پیشنهادات سفارشی و مشروحی از طرف نقاشان دریافت خواهید کرد که آماده کمک کردن به شما می باشند.

 

****

از لینک های زیر می توانید آگهی های مرتبط را نیز مشاهده نمایید:
آلبوم کاغذ دیواری

آلبوم کاغذ دیواری پشت چسب دار

 

 

*******

منبغ مقاله :
bidvine