انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

بررسی محصول BEATS X :هدفون های گردنی اپل برای استفاده روزانه

نویسنده: هنگامه خدابنده 1396/01/12 1773
بررسی محصول BEATS X :هدفون های گردنی اپل برای استفاده روزانه

برای بررسی هدفون های جدید وایرلس Beats X که یک هدفون مقرون به صرفه، سبک و راحت برای استفاده روزانه می‌باشد، با ما همراه باشید.

ممکن است سایر هدفون های وایرلس که اپل تولید کرده است، نسبت به AirPods گزینه مناسب تری برای شما باشد.
هدفون های جدید وایرلس Beats X که 150 دلار قیمت دارند از زمان رونمایی شدنشان در سپتامبر سال گذشته میلادی که به همراه AirPods  بود، در قیاس با AirPods  اپل از قافله عقب مانده اند. AirPods  که واقعا هدفون وایرلس به شمار می رود، به همراه ویدئویی که جانی آیو روی آن سخن گفته بود در کنار iPhone 7  عرضه شد و نوید آغاز آینده وایرلس اپل را به مشتاقان این برند داد.

بعد از این رونمایی، فیل شیلر بدون معطلی Beats X را یک "هدفون مقرون به صرفه، سبک و راحت برای استفاده روزانه توصیف کرد". به گفته وی این هدفون ها از طریق همان چیپ W1 مورد استفاده AirPods به برقراری ارتباط بلوتوثی اقدام می کنند، به این ترتیب، ست آپ راحت و سوییج سریع بین ابزارهای iOS و Macs امکان پذیر می شود. البته این موارد که ذکر شد بین هر دو محصول Beats X و AirPods مشترک می باشد.

باید بگوییم هدفون های یاد شده به معنای کلمه وایرلس نیستند. بلکه هدفون گردنی می باشند و خود من شخصا تا زمانی که امتحان شان نکرده باشم نمی توانم به قابلیت هایشان ایمان بیاورم چون هیچ گاه اعتقادی به استفاده از این نوع هدفون ها نداشته ام. من از جمله افرادی هستم که تقریبا همه جا از جمله در باشگاه ورزشی از هدفون های وایرلس فول سایز استفاده می کنم.

و در صورتی که هدفون های V-Modas یا Bose QC35s را همراه خودم نداشته باشم، از هدفون های قابل اعتماد 10 دلاری Panasonic ErgoFit خودم استفاده می کنم که در کیفم دارم . به همین خاطر هرگز پیش نیامده نیاز به استفاده از کالاهایی مشابه همین هدفون های گردنی را پیدا کنم. اما شرکت هایی همانند ال جی، Jaybird و سامسونگ (به علاوه برندهای ارزان قیمت فراوانی که در آمازون وجود دارند) از بابت فروش این قبیل هدفون ها موفقیت زیادی بدست آورده اند، بنابراین باید گفت که این هدفون ها مطمئنا دارای خصوصیت جادویی هستند. حال بعد از یک هفته امتحان Beats X فکر کنم من هم این خصوصیت راکشف کرده باشم. این هدفون ها راحت و سبک هستند، مشکل گره خوردن سیم را ندارند، قابل اعتماد بوده و معمولا صدایشان هم به اندازه لازم خوب هست (هرچند عالی نیست).

نکته ای که در مورد Beats X به نظرم جالب رسید آنست که این هدفون ها بسیار سبک وزن هستند و اصطلاحا پوشیدنشان را اصلا حس نمی کنید. Beats X هیچ گاه روی گوش من خوب جا نمی گرفت، اما البته قبل از این ماجرا هم درحقیقت من از بابت استفاده از این هدفون ها که گویی سر مسواک برقی است که از گوش بیرون زده خوشحال نبودم . Beats X به لحاظ طراحی از سایر طرح های افتضاح هدفون های گردنی بهتر است. از میان این دسته از هدفون ها هیچ کدام به زشتی Tone ال جی نیست که یک هدفون بی ریخت از جنس پلاستیک سخت است که نیمه یقه را می پوشاند و دور گردن می افتد. اما هدفون های اپل از نظر سبک بسیار شبیه هدفون های اسپورت Jaybird هستند. دو هدفون به وسیله کابلی بلند به هم متصل شده اند. ناحیه ای که دور گردن می افتد نیمه سخت است، اما احساس خوبی دارد و به خوبی پشت گردن جا می گیرد. گذشته از این هنگامی که می دوید و یا طی سایر انواع حرکات هم محکم و ثابت سر جای خودش باقی می ماند.

بررسی محصول BEATS X :هدفون های گردنی اپل برای استفاده روزانه

دو طرف هدفون به خوبی متقارن هستند، به این ترتیب می توان گفت وزن هدفون ها به خوبی رعایت شده است و به خاطر سنگینی به یک طرف خم نمی شوند. در نزدیکی هر یک از شانه هایتان قسمت پلاستیکی کوچکی قرار می گیرد که بخش های الکترونیکی Beats X در آنجا جای دارد و به حفظ توازن هدفون کمک می کند. آن قسمت پلاستیکی که زیر هدفون چپ قرار می گیرد دارای پورتی برای شارژ است. خب دیگر باید با Micro USB خداحافظی کنیم! با توجه به استفاده از پورت شارژ، Beats X همانند اولین هدفون های Beats است که واقعا از محصولات خوب اپل بودند.

شارژ کامل حدود 45 دقیقه به طول می کشد و بنا به ادعای اپل تنها با 5 ساعت شارژ زدن هدفون، به هنگامی که باتری کم باشد، می توانید تا دو ساعت امکان شنیدن آهنگ داشته باشید. افزون براین، در سمت چپِ قسمتِ نزدیک به گوش شما، ریموت داخلی سه دکمه ای برای کنترل صدا ، رد کردن تراک ها ، تعیین وضعیت تماس های دریافتی و فعال سازی Siri (منظور همان دستیارگوگل روی آندروید است) وجود دارد. میکروفون طبق تستی که من انجام دادم به خوبی کار می کرد، Siri نیز تقریبا تمام کلماتی را که به آن گفته شد درست شنید و هیچ کسی هم در مورد کیفیت صدای من پشت تلفن اعتراضی نداشت.

بررسی محصول BEATS X :هدفون های گردنی اپل برای استفاده روزانه

اما در بخش پلاستیکی واقع در سمت راست دکمه پاور را می توان دید. هنگامی که به هدفون ها گوش نمی دهید، به صورت مغناطیسی به هم قفل می شوند و روی قسمت مرکز سینه شما می مانند. البته برای من اینطور بود چون قدم 6 و 1 اینچ بوده و ممکن است برای باقی افراد که قد زیاد بلندی نداشته باشند کابل هدفون آزاردهنده و بلند باشد. مخصوصا به هنگام دویدن، آنهمه بالا و پایین دویدن ها ممکن است باعث شود کابل به گوشه گونه هایتان برخورد کند یا به چانه تان مالیده شود. می توانید این عیب را به پای AirPods بنویسید، اما خود من شخصا از امنیت کابل خوشم آمد – مخصوصا از آنجاییکه به اندازه کافی سبک هست تا بتوان آن را تمام روز همراه داشت و اصلا هم حس نکرد. متاسفانه، ویژگی توقف موقت اتوماتیک به هنگام حذف یکی از هدفون های Beats X تعبیه نشده است. اپل این ویژگی را به صورت اختصاصی فعلا برای AirPods نگاه داشته است.

Beats X مطمئنا از نظر استفاده محصول راحتی بوده و ست آپ آن (با آیفون) بسیار ساده است. کافی است آنرا نزدیک آیفون روشن کنید و همان پاپ اپ آشنای AirPods (و سایر هدفون های Beats جدید را که مجهز به W1 هستند) را مشاهده کنید. جفت کردن این هدفون ها نیز کار بسیار راحتی است و Beats X به سرعت روی iPad و MacBook Pro من نمایان شد. از دیگر نقاط مثبت این وسیله یدکی های آن است. به این صورت که داخل جعبه مربوط به وسیله، سرگوشی هایی در 4 اندازه مختلف دریافت می کنید و به علاوه مقداری wingtipsهم هست. البته من نیازی به استفاده از این موارد نداشتم، زیرا سرگوشیهای همراه همین هدفون ها به خوبی متناسب گوش های من بودند. در واقع تناسب به اندازه ای خوب بود که اصلا نیازی نشد دست به امتحان یدکی های دیگر زده یا wingtips ها را اضافه کنم. تمام قسمت هایی که نام بردم طی دوی 5 مایلی که برای تست وسیله انجام دادم بدون هیچ کمکی به خوبی عملکرد خود را انجام دادند (Beats X همانند Powerbeats 3 در برابر عرق بدن مقاوم نیست، بنابراین نباید آنها را مرطوب کنید). در واقع باید بگویم این نوع یدکی های جدید و عالی برای من غیرعادی به حساب می آید، زیرا تحمل کوچکترین ناراحتی ناشی از استفاده از هدفون را ندارم.

نمی توان ادعا کرد هر کسی بهترین هدفون را برای خودش پیدا می کند، اما اگر برحسب قضا توانستید چنین هدفونی پیدا کنید، فایده جانبی که به شما خواهد رسید ایزوله سازی عالی سر و صداست. در واقع در مدتی که دست به تست محصول زدم نیازی پیش نیامد که حد صدای Beats X را از نصف ولوم آیفون خودم بیشتر ببرم، که بسیار متفاوت از هدفون های خودم و دردسرهایی است که در این رابطه برایم ایجاد می کند.

حتی متوجه شدم Beats X هدفونی است که برای استفاده در محل کار هم بسیار مناسب است، اما اگر این هدفون را موقع راه رفتن در کوچه و خیابان به گوشتان زدید حواستان را جمع کنید. در قیاس با AirPods تفاوت ها از آسمان تا زمین است، زیرا در صورت استفاده از AirPods در مکان های پر سر و صدایی مثل باشگاه و یا مترو، سر و صدای محیط بیرون را هم به خوبی خواهید شنید.

درازای کابل می تواند بعضی اوقات آزاردهنده باشد.

بررسی محصول BEATS X :هدفون های گردنی اپل برای استفاده روزانه

در مقابل تمام ستایش هایی که از Beats X به عمل آوردیم باید به ضعف بزرگ هدفون یاد شده هم اشاره کنیم که عبارت است از: کیفیت صدا. برای یک بار هم که شده بعد از شنیدن این جمله نگویید "من که به تو گفته بودم!" یا این عیب را به پای وجهه قدیمی شرکت Beats به عنوان شرکتی که بیس را به باقی موارد ترجیح میدهد نزنید. مشکل این ها نیست. Beats X نسبت به AirPods بیس بیشتری عرضه می کند، اما نمی توان آنرا عالی دانست. قسمت اعظم دلیل خوش نوا بودن Beats X به این برمی گردد که طراحی این محصول به صورتی بوده که به خوبی روی گوش شما جا می گیرد. مشکلی که در ارتباط با شنیدن موسیقی وجود دارد، باز می گردد به نوع صدای تولید شده.

بسته به موسیقی ممکن است پایان بالایی که از آهنگ به گوش شما می رسد تیز و گوش خراش باشد. البته به این وضعیت عادت می کنید، اما به طور کل گوش دادن به موسیقی با این هدفون مثل آنست که سوت بلندی را می شنوید. شدت این مسئله نیز بسته به اینکه به چه نوع موزیکی گوش کنید فرق می کند، مثلا اگر آلبوم جدید رایان آدامز به نام زندانی را گوش کنید موزیک بسیار خوب و متوازن از جلو به عقب به گوش می رسد. اما اگر آلبوم هایی مثل I See You از xx و "نمی خواهم برای همیشه زنده بمانم" از زین و تیلور سویفت را گوش بدهید در اوقاتی از آهنگ صداهای اوج نامطلوب و آزاردهنده ای را می شنوید. برخی اوقات صدای کابل هم آزاردهنده است. اگر دو قسمت از کابل به هم ساییده شوند و یا به یقه لباس یا کت تن تان بخورند، صدای این سایش را خیلی بلند از طریق هدفون خواهید شنید. البته برای برطرف کردن مشکل یاد شده کافی است هدفون ها را از گوش درآورده و مجددا کابل را تنظیم کنید.

اگر بخواهم به صورت کلی بگویم، برای لذت بردن حداکثری از موسیقی شخصا این هدفون ها را انتخاب نمی کنم، اما Beats X برای استفاده روزمره از Spotify و گوش دادن به پادکست ها بد نیست.

هرچند کیفیت صدا بزرگترین نقص هدفون های Beats X به شمار می رود، اما نقاط مثبت دیگری هم دارد که شاید باعث شود همان یک عیب را هم به این همه حسن بخشید.

به گفته شرکت اپل، با هر بار شارژ ، Beats X تا8 ساعت کار می کند. باید بگویم در تستی که من به عمل آوردم رقم دقیق به دستم نیامد، چون تمام مدت هدفون ها را استفاده نکردم، ولی فکر می کنم این رقم درست باشد، البته با توجه به بررسی هایی که از وضعیت باتری در زمان تست به عمل آوردم. اگر به صورت مرتب موسیقی گوش می کنید این هدفون ها را هم باید مدام شارژ کنید، اما حداقل مزیتش این است که شارژ سریع رخ داده و تازه از شارژری مشابه گوشی های آیفون استفاده می کند. برای حمل هدفون ها یک کیس سیلیکونی همراهشان عرضه می شود، اما عیبش این است که این کیس آهن ربای پرز است و خیلی زود هم داخل و هم بیرون آن زمخت می شود. در این خصوص باید اذعان کرد که موارد اولیه انتخابی اپل بدردنخور است . ارتباط بین Beats X و ابزارهای دیگر قوی است (شاید تنها یک بار با قطعی ارتباط مواجه شدم ) و در فواصل طولانی نیز به خوبی کار می کند.


Beats X را می توان هدفون های بی سیم بسیار خوبی به شمار آورد، در کنارش باید راحتی افزون ناشی از استفاده اپل از چیپ W1 را هم در نظر داشته باشیم که در صورت استفاده از ابزارهای iOS و Mac بسیار خوب است. اگر AirPods در گوش هایتان به خوبی جا نمی گیرد، می توانید از آپشن جایگزین در دسترس استفاده کنید. هرچند صایی که به گوشتان می رساند باکیفیت ترین صدا نیست، اما گوش دادن به موسیقی با استفاده از آنها لذت بخش است و صدای بیرون را نیز خوب حذف می کنند و آنقدر راحت است که اصلا فراموش می کنید چنین هدفونی را دور گردن خود انداخته اید. شاید برای کاربران آندرویدی استفاده از Jaybird بهتر هم باشد، چون شارژر روی Beats X در این سناریو زیاد راحت نیست. اما اگر با وجود این نقصان از Beats X رضایت داشتید پس می توانید با خیال راحت Beats X را انتخاب کنید. هرچند این هدفون ها را نمی توان هم رده AirPods محصولی راهگشا دانست، اما برای استفاده روزمره خوب هستند، البته به شرطی که از کیفیت صدایشان رضایت داشته باشید.

منبع مقاله :http://www.theverge.com/

 

 

همچنین از آگهی های زیر می توانید دیدن نمایید:

هدفون بیرداینامیک

هدفون فوق حرفه ای tdk
 

برچسب ها: هدفون