انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

3 گام برای داشتن رشد سریع در بازاریابی آنلاین

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/01/18 1822
3 گام برای داشتن رشد سریع در بازاریابی آنلاین

بسیاری از افراد بازاریابی آنلاین را کاری پیچیده تصور می کنند زیرا تصور آنها از عوامل موثر در این موضوع چندان دقیق نیست. ما در این مطلب به سه مرحله تاثیر گذار در بازاریابی اینترنتی اشاره می کنیم.

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی همان قدر پیچیده است که شما آن را پیچیده کنید.

بسیاری از دارندگان مشاغل بر این باور هستند که بازاریابی اینترنتی بسیار پیچیده است زیرا برخی از فعالیت های بازاریابی اینترنتی به شکل ناخوشایندی با شکست مواجه می شوند، اگرچه در بسیاری از موارد، بازاریابی اینترنتی بازگشت سرمایه زیادی به همراه دارد. تصور آنها این است که عملکرد بازاریابی اینترنتی به بودجه بازاریابی، چیزی که ارائه می شود و افراد دریافت کننده ارتباط دارد.

مطمئناً تمام این موارد می توانند در این موضوع نقش داشته باشند، اما آن بیشتر به استراتژی بازاریابی بستگی دارد.

مهم نیست که شما یک فروشگاه خانوادگی کوچک با یک بودجه هزار دلاری در ماه داشته باشید یا برند بزرگی باشید که یک مبلغ 6 رقمی در ماه هزینه می کند. این سه اقدام به فعالیت بازاریابی موفق شما کمک می کند. بیایید نگاهی به هرکدام بیندازیم.

1. مشتریان مناسب را برای محصول یا خدمات خود شناسایی کنید.

شما باید تعیین کنید که مشتری ایده آل شما کیست و شما چه مشکلی را از او رفع خواهید کرد. برای مثال، آژانس مبتنی بر عملکرد من با برندهای بزرگ تر کار می کند و حداقل 50 هزار دلار در ماه برای تبلیغات پولی هزینه می کنم و معمولاً به شدت به فیس بوک وابسته هستم. بنابراین، ما می دانیم که باید برندهای بزرگی را هدف قرار دهیم که بودجه های فراوانی دارند و اخیراً در فیس بوک به تبلیغات می پردازند و به رابطه عملکرد محور علاقه مند هستند.

وقتی شما با مخاطب هدف خود خیلی اختصاصی برخورد کنید، می توانید پیام و پیشنهادی را ایجاد کنید که به طور مستقیم با آن هدف ارتباط برقرار کند. شما باید همچنین مطمئن شوید که قیمت گذاری شما همتراز با مشتری ایده آل شما باشد.

جو بالدوین، مدیر عامل موسسه EssayLook توضیح می دهد، " در صورتی که مشتری ایده آل شما دارای درآمد متوسط یا پایین تر از متوسط است شما می توانید یک قیمت ممتاز را به محصول یا خدمات خود اضافه کنید. شما ممکن است دارای بهترین محصول یا خدمات باشید، اما اگر آن را فراتر از توان مشتری قیمت گذاری کنید آنها هرگز نمی توانند با پیشنهاد شما ارتباط برقرار کنند."

 

2. مشتری مناسب خود را از طریق بازاریابی هوشمند جذب کنید.

اجازه دهید سریع توضیح بدهم که منظور من از بازاریابی هوشمند چیست. اگر شما به افرادی در بین سنین 35 تا 45 سال یک پیشنهاد بیمه عمر ارائه می کنید، نباید از تبلیغات با پلتفرم Snapchat استفاده کنید – انتخاب این پلتفرم اشتباه است و تبلیغات فیسبوکی می تواند کارکرد بهتری داشته باشد.

در این جا چند سوال وجود دارد که شما باید از خود بپرسید:

  • " مشتریان مناسب من ممکن است در کدام رسانه های اجتماعی فعال باشند؟ "
  • " آنها از چه وب سایت هایی ممکن است بازدید کنند؟ "
  • " آیا آنها از یک دستگاه موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند؟ "
  • " آیا آنها از پیشنهادات و ارتباطات ایمیلی استقبال می کنند؟ "

وقتی شما پاسخ این سوالات را داشته باشید متوجه می شوید که بر روی چه سایت ها و شبکه های اجتماعی باید تبلیغات پولی انجام دهید و چه دستگاه هایی را باید هدف گذاری کنید. اگر یک محصول بهداشتی را به نسل جوان ارائه می کنید، پس هدف گذاری دستگاه های موبایل یک ضرورت است، در حالی که اگر تبلیغات شما برای افراد بالای 50 سال است، پس بهتر است عمدتاً کامپیوترهای دسکتاپ را هدف گذاری کنید.

 

3. مشتری مناسب خود را وادار کنید تا با برند و پیام های شما واکنش نشان دهد.

ایجاد ارتباط و واکنش آخرین قدم است. وادار کردن مشتری به اقدام و واکنش باعث ایجاد فروش می شود و برای برند پشتیبانی کننده فرآهم می کند، به طوری که با گذشت زمان آنها را به مشتریان دائمی تبدیل می کند. انواع مختلفی از واکنش وجود دارد.

برای مثال، فرض کنید که شما دارای یک تبلیغات فیس بوکی بسیار جذاب هستید که مشتریان مناسب شما را به طور مستقیم به یک پیشنهاد هدایت می کند. شما ممکن است چند "لایک" و به اشتراک گذاری دریافت کنید، اما کلیک بر روی لینک و هدایت شدن به پیشنهاد شما و سپس در نهایت ایجاد مبادله، همان واکنشی است که به درآمد تبدیل می شود.

همه پیشنهادات نمی توانند انتخاب مناسبی برای یک رویکرد مستقیم باشند. بسیاری از آنها نیازمند قرار دادن مشتری مناسب در یک قیف بازاریابی هستند، جایی که به آنها محتوای با ارزشی ارائه می شود که هدف نهایی آن تبدیل کردن این محتواها به یک فروش است. تیلور شیلتون، مدیر عامل شرکت Mayflower Electronics توصیه می کند، " درخواست یک آدرس ایمیل یک تعهد کوچک است، بنابراین تا وقتی که پیشنهاد شما فریبنده بوده و ارزش ایجاد کند، پر کردن سریع قیف خود با شانس های موفقیت بسیار ساده است."

این سه قدم ساده می تواند اساس تمام تلاش های بازاریابی اینترنتی شما باشد. این تلاش ها نباید پیچیده باشند.

 

برچسب ها: بازاریابی