انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

با وجود گلکسی اس8 و اس8 پلاس، آیا سامسونگ همچنان نیازمند نوت است؟

نویسنده: محمدحسین فوقانی 1396/01/21 1105
با وجود گلکسی اس8 و اس8 پلاس، آیا  سامسونگ همچنان نیازمند نوت است؟

سامسونگ به تازگی گلکسی اس8 و اس8 پلاس را رونمایی کرد، و در حالیکه این هفته توجه همگان به پرچمداران جدید شرکت می باشد، همچنان اس8 جدید این سؤال را مطرح می کند که: آیا ساسونگ به یک نوت 8 نیازمند است؟

از قدیم الایام گلکسی نوت بزرگترین و گران ترین تلفن های گوشی های همراه بوده است، که به دو دلیل به سادگی گزاره قیمت اضافی را توجیه می کند و خارج از خط اس می ایستد: بزرگترین و بهترین صفحه های نمایش، و قلم های لمسی سامسونگ.

آیا سامسونگ به یک نوت 8 نیازمند است؟

اما گلکسی اس8 و اس8 پلاس به طور لازم "صفحه نمایش بزرگ" که نقطه قوت نوت است را حذف کرده. تمام تمرکز روی مدل های جدید صفحه های "نمایش بی نهایت" بزرگ با حاشیه‌های خمیده ( infinity display ) است که حس احاطه کردن تمام قسمت جلوی گوشی را القا می کند. اس8 کوچیکتر با نوتِ سال پیش که صفحه نمایش 5.7 اینچی دارد برابری می کند، و اس8 پلاس با 6.2 اینچ صفحه نمایش عملاً آنرا کوچک جلوه می دهد.

این قلم لمسی را به عنوان بزرگترین نقطه تمایز تعریف نوت مطرح می کند، هر دو در ترکیب تلفن های هوشمند سامسونگ و در برابر جریان رقابت. شاید قلم لمسی برای طرفداران سامسونگ کافی باشد، مخصوصاً با توجه به اینکه جدیدترین فبلت سامسونگ در بازار فروش هنوز نوت 5 2015 است. اما تنها داشتن یک قلم لمسی کاملاً یک نقطه ضعف به حساب می آید، مخصوصاً وقتی شما نه تنها با هر تلفن همراه هوشمند دیگری مشکل داشته باشید، بلکه با محصولات ارزانتر خود سامسونگ که یحتمل صفحه نمایش هایی دارند به همان بزرگی.

نوت نقش یک بستر آزمایشی برای سامسونگ جهت آزمودن قابلیت های جدید را ایفا می کند

اما تنها یک دلیل برای موجودیت نوت دیده می شود: خط تولید آن نقش یک بستر آزمایشی برای سامسونگ جهت آزمودن قابلیت های جدید را ایفا می کند. قلم لمسی آن، چندکاره بودن صفحه نمایش را تقسیم می کند، اسکن رنگی، و ثبت GIF تمام قابلیت هایی هستند که در وهله اول از نوت برداشت می شود، و دیگر قابلیت ها به دیگر ترکیب دستگاههای سامسونگ محول شده است. دلیلی وجود ندارد چرا یک نوت 8 نمی تواند بدینگونه باشد.

سامسونگ همچنین می تواند یک نوت 8 را برای پا را فراتر از طراحی اس 8 و اس 8 پلاس بگذارد، استراتژی که شرکت قبل از این از آن بهره برده است. با استفاده از نوت 7 سال پیش، همانند طراحی اولیه اس 7 اج و بهبود یافته آن با پیشرفت هایی نظیر کمی خمیدگی برای صفحه نمایش جهت ارتقای سطح صاف برای فضای تایپ کردن. نوت 8 می تواند به شکلی مشابه عرضه شود --شاید استفاده از شمایل مدل های خیلی بلند اس 8 و به طرز قابل مشاهده ای صفحه نمایش خمیده؛ یا استفاده از نسبت ابعادی عریض تر، مأنوس تر. یا شاید سامسونگ قابلیت جدید دیوانه کننده ای را رو خواهد کرد که هنوز هیچ کس تصور آنرا نکرده است.

به طور واضح، کمی نقطه متزلزلی به نظر می آید، چرا که سامسونگ قبل از این به رغم رسوایی های باتری که مدل قبلی را در تاریکی فرو برده بود اذعان داشته که نوت 8 را تولید خواهد کرد. اما فشار از سمت اس 8، بستگی به سامسونگ دارد اطمینان حاصل کند که نوت 8 در چه زمان عرضه شود، کار عجیبی است که آنرا کاملاً متفاوت از یک اس 8 با قلم ساخت.

برچسب ها: موبایل