انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

10 استراتژی محبوب و پرطرفدار تبلیغات آنلاین

نویسنده: محسن زارع 1396/01/22 1859
10 استراتژی محبوب و پرطرفدار تبلیغات آنلاین

اگر شما علاقه دارید که انواع مختلف تبلیغات آنلاین را ببینید، این مطلب را مطالعه نمایید.

در عصر و زمان امروزی، صاحبان وبسایت به طور مستمر و مسلسل وار با راههای بیشتر و بیشتری برای تبلیغ سایتشان مواجه هستند.  این راهها، راههای خوبی است زیرا ما گزینه های زیادی داریم که هم آسان هستند و هم قابل پرداخت.

اگر شما علاقه دارید که انواع مختلف راههای بازاریابی پرداخت آنلاین را ببینید، به لیست زیر 10 استراتژی محبوب این کار را در زیر آورده ایم.


1. بازاریابی وابسته ( Affiliate Marketing )

بازاریابی وابسته یکی از استراتژی های بازاریابی مبتنی بر کارآمدی است. در این روش یک کسب و کار اموری که به آن مربوط است را به افراد گیرنده برای دیدن یک وبسایت و خرید و یا انتخاب آن متصل می کنند. هر روزی که یک پیوند یک مشتری را به وبسایت فروشنده ببرد، باید آن را پرداخت کند. دقیقا چهار عنصر وجود دارد که بازاریابی پیوندی به آن تقسیم می شود: فروشنده ( برند یا خرده فروش)، شبکه، ناشر و مشتری


2 . تبلیغات بنر ( Banner Ads )

تبلیغات بنری نوع دیگری از تبلیغات آنلاین هزینه‌ای هستند که شما اکثرا در قسمتی از اینترنت پیدا می کنید. این تبلیغات به شکل کوچک و مستطیلی در وبسایت های مختلف ظاهر می شوند. این تبلیغات فقط در سایز و رنگ متنوع نیستند بلکه در نوع موضوع و کلیت ظاهری هم متفاوت هستند. با این وجود با تفاوتی که ممکن است این تبلیغات داشته باشند  اما یک کارکرد یکسان و اساسی دارند: وقتی کاربر یک وبسایت بر روی آنها کلیک می کند، مرورگر اینترنتی به وبسایتی می رود که تبلیغ متعلق به آن است.

3. تبلیغات مفهومی ( Contextual Ads )

تبلیغات مفهومی یکی از انواع تبلیغات پرداختی است که توسط یک سیستم اسپانسری خودکار بر شماری از وبسایت های مرتبط قرار داده می شود. این صفحات متن و یا عکسهایی را نشان می دهند که به محتوای آن صفحه مربوط است. این نوع از تبلیغ پرداخت آنلاین در سایتهای موبایلی که بازدیدکنندگان آن با موبایل آن را بازدید می کنند محبوب شده است. سیستم Google adsense اکنون یک فرمت تبلیغی دارد که برای موبایل ها طراحی شده است.

4. تبلیغات شناور ( Floating Ads )

تبلیغات شناور یکی از رایج ترین نوع روش های تبلیغی پرداخت آنلاین هستند. این تبلیغات در واقع تبلیغات وب رسانه ای غنی هستند که خیلی پیشرفته به نظر می رسند. این ها اضافه بر محتوای یک پیج هستند که از کاربر می خواهند یک صفحه دیگر را ببیند و یا با درخواست کاربر این تبلیغ می آید. اغلب بعد از اینکه توجهی به آنها نشد، به طور کامل بعد از سپری شدن یک دوره زمانی معمولا بین 5 تا 30 ثانیه ناپدید می شوند. ساده ترین این تبلیغات به طور ساده در یک پیج ظاهر می شوند هم در اندازه تمام صفحه و یا در اندازه کوچک و مستطیلی شکل.

5. تبلیغات و کمپین های پرداخت با هر کلیک (PPC)

تبلیغات و کمپین های پرداخت بابت هر کلیک یکی از روش های تبلیغی مبتنی بر اینترنت هستند که مخصوصا برای استفاده برای هدایت به یک وبسایت خاص از آنها استفاده می شود. ساده ترین و پایه ترین تعریف از تبلیغ یا کمپین  PPC  این است : مقداری که بابت کلیک بر روی هر کلیک به شخصی که بر روی تبلیغ کلیک می کند پرداخت می شود. علاوه بر این تبلیغات PPC بر روی موتور های جستجو قرار گرفته اند و تبلیغات مبتنی بر کلید واژه ها و جملات کلیدی که مربوط و مناسب با هدف بازار خاص آنها هستند، ساخته می شوند.

6. تبلیغات پاپ آپ (POPUP) و پاپ آندر (POP-UNDER)

تبلیغات پایین پر نوع دیگر از روش های تبلیغات پرداخت آنلاین هستند. این روش برای به دست آوردن آدرس های ایمیل  و یا جذب مخاطب برای یک وبسایت می باشد. این ها عموما در یک صفحه مجزای مرورگر اینترنتی برای نمایش تبلیغاتی که آن وبسایت طراحی کرده؛ باز می شوند. حملات تزریق کد (XSS) یا جاواسکریپت دو راهی هستند که می توان به وسیله آنها این تبلیغات را به وجود آورد. تبلیغات پایین پر پشت پنجره مرورگر اصلی کاربر به جای جلو ظاهر می شود. این روش دارای کارکرد یکسانی با نسخه های بالاپر می باشد.

7. تبلیغات رسانه اجتماعی ( Social Media Ads )

تبلیغات رسانه اجتماعی عموما به تبلیغات شبکه های اجتماعی گفته می شود که نوعی از تبلیغات مبتنی بر اینترنت هستند  که توسط سایت های شبکه های رسانه اجتماعی انجام می شوند. این سایت ها از قبیل فیس بوک، توئیتر، لینکدین و غیره می باشند. یکی از مزایای اصلی استفاده از سایتهای رسانه اجتماعی این است که مطابق با اهداف تبلیغات، تبلیغ کننده می تواند به وسیله اطلاعات جمعیت شناختی استفاده کنندگان از بازارش کار کند و آن را به طور مناسب برای کمپین هایی که در شبکه ها ایجاد کرده بفرستند.

8. سئو یا بهینه سازی موتور جستجوگر ( Search Engine Optimization )

یکی دیگر از اشکال تبلیغات پرداخت آنلاین از طریق بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجوگر است که به آن سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجوگر (SEO). SEO کمک می کند که توجهات هدفمندتری از موتورهای جستجوگر و مراجعات بیشتری توسط جستجوگران به وبسایت شما متناسب با محصول یا خدمت شما صورت گیرد. اگر شما خودتان SEO را انجام دهید، می توانید بگویید خب! این یک روش رایگان است. ولی شما می توانید از یک موسسه بخواهید که کار SEO را انجام دهد که در وقتتان صرفه جویی شود.

9. تبلیغات لینک متنی ( Text Link Ads )

تبلیغات لینک متنی، متنی است که بر روی یک وبسایت یا وبلاگ قرار دارند و یک سایت را به سایت دیگر هدایت می کند. وبسایت یا وبلاگی که برای انتشار لینک تبلیغی را منتشرمی کند باید تبلیغ کننده پولش را بپردازد تا کسی که لینک را منتشر می کند هم بیشتر در جذب مخاطب به او کمک کند. راههای مختلفی برای پرداخت به منتشر کننده لینک وجود دارد. یکی از راهها این است که متناسب با تعداد کلیکی که بر روی لینک می شود به او پرداخت کنند. راه دیگر این است که بر روی نرخ ثابتی برای انتشار آن لینک به توافق برسند.

10. تبلیغات یونیکست ( Unicast Ads )

تبلیغات یونیکست نیز یکی از روش های رایج تبلیغات پرداخت آنلاین هستند. در اینجا، تبلیغ یک ویدئو را پخش می کند که خیلی شبیه به تبلیغات تلویزیونی است. در بیشتر موارد، تبلیغ به صورت پاپ آپ و یا پاپ آندر ارائه می شود. این تبلیغات را از نظر قدرت و تاثیرگذاری برابر با تبلیغات تلویزیونی می دانند.

برچسب ها: تبلیغات