انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

عوامل موفقیت یا شکست تبلیغات آنلاین

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/01/24 2016
عوامل موفقیت یا شکست تبلیغات آنلاین

کاربران اینترنتی روز به روز بیشتر از تبلیغات چشمک زن و پنجره های Pop-up سرخورده می شوند و تبلیغات کنندگان نگران این هستند که این نوع نمایش ها چهره تبلیغات نمایشی را در نظر کاربران مخدوش کنند.

تبلیغات کنندگان تمایل دارند تا از بودجه تبلیغات آنلاین خود بیشترین استفاده را ببرند، بنابراین ما در این مقاله به روش های دستیابی به یک تبلیغات نمایشی خوب و روش های اجتناب از یک تبلیغات نمایشی بد می پردازیم.

رایج ترین فرمت های تبلیغاتی مانند بنرها، آسمانخراش ها و تبلیغات کوتاه هستند که نظر مثبتی نسبت به آنها وجود دارد. در هنگام کار با فضاهای کوچک رزرو شده برای تبلیغات نمایشی، عناصر طراحی حیاتی هستند زیرا می توانند به جلوه های بصری آن بیفزایند و یا از آن کم کنند.

در این فضاهای محدود، تبلیغات کنندگان باید قادر باشند تا مزایای یک محصول را به مخاطب هدف، یک فرخوان به اقدام یا اطلاعات خدمات مرتبط کنند. رنگ های جلب توجه کننده و متمایز کردن تصاویر پیش زمینه و پس زمینه اگر درست اجرا شود می تواند به طور آشکارا بازدید کننده را آگاه کند.

مثال دیگر از یک تبلیغات نمایشی خوب تبلیغاتی است که دارای یک لوگوی برجسته و تکرار شده باشد تا باعث تقویت پیام رسانی برند شود. همچنین تبلیغات نمایشی باید توجه بیننده را به خود حفظ کنند و بنابراین باید از عوامل منحرف کننده مانند چشمک زدن، لرزیدن و حرکت سریع تصاویر که بیشتر سردرگمی ایجاد می کنند تا افزایش علاقه، پرهیز شود.

یک مخاطب اینترنتی می تواند به سرعت از فرمت های تبلیغاتی ناخوانده و مزاحم مانند مواردی که پیش تر اشاره شد، روی گردان شود و وجود این عوامل مزاحم باعث شود که او به کل محتوای یک صفحه دید منفی پیدا کند.

تبلیغاتی که از فضای موجود خریداری شده خود استفاده کامل را نمی برند و در عوض دارای تصاویر بریده شده، کج شده یا نامناسب هستند به طور کلی با بازخورد منفی مواجه می شوند. برخی از تبلیغات کنندگان استدلال می کنند که قرار دادن یک مدل رو به روی بیننده بر توجه او می افزاید.

قرارگیری مناسب تبلیغات نمایشی بر روی یک وب سایت نیز می تواند توانایی مخاطب برای خواندن یا مشاهده یک تبلیغ را افزایش دهد. تعامل در صورت استفاده درست می تواند بر میزان تاثیرگذاری تبلیغات بیفزاید و توجه مخاطب را بیشتر جلب کند، همانند محتوای رسانه ای غنی.

کاملاً مشخص است که صفحات اول وب سایت ها بیشترین ترافیک را دارند، با این وجود، به کارگیری تکنیک های تبلیغات متنی از طریق قرار دادن تبلیغ بر روی صفحات دیگر وب سایت، جایی که با موضوع مرتبط است، می تواند مخاطبان هدفمند بیشتری را ایجاد کند.

همچنین باید به مرتبط بودن صفحه متصل به تبلیغ نیز توجه شود، یعنی صفحه ای که بعد از کلیک کاربر بر روی یک تبلیغ باز می شود. تبلیغات باید کاربر را به مناسب ترین صفحه وب سایت منتقل کند و به کاربر کمک کند تا موضوع تبلیغ را دریافت کند برای مثال، صفحه ای که دارای محصول مربوط به تبلیغ باشد و نه صفحه اصلی وب سایت.

برای بازدهی مثبت سرمایه گذاری ضروری است که قیمت های تبلیغات مورد مذاکره قرار گیرند تا هزینه صرف شده برای تبلیغات تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. منتشرکنندگان تبلیغات از استراتژی های قیمت گذاری مختلف استفاده می کنند، با این حال، این قیمت ها نیز قابل مذاکره هستند.

علاوه بر این، اگر معیارهای مناسب در پیگیری عملکرد یک تبلیغات لحاظ نشود ارزش آن نامشخص خواهد بود و ساختارهای و اهداف مهم تبلیغات به دست نخواهد آمد.

بنابراین، معیارهای مناسب پیگیری عملکرد، مانند معیارهای سرویس Google Analytics، باید مناسب و بجا باشند تا این که تاثیرگذاری یک کمپین را بسنجند.

وقتی طراحی و اجرای مناسب انجام شود و تبلیغات نیز قرارگیری صحیح داشته باشد، به طور کلی موجب افزایش علاقه مصرف کننده می شود. این موارد به همراه عوامل قیمت گذاری و عملکرد در توسعه تبلیغات نمایشی، به تبلیغات مرتبط تر و جذاب تر منجر خواهد شد.

امیدواریم که این نوع تبلیغات اینترنتی جذاب بیشتر وارد صنعت شود تا تبلیغات هدفمندتر و مرتبط تری را ایجاد کند به طوری که به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

برچسب ها: تبلیغات