انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

10 مزیت برتر استفاده از لامپ LED

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/02/14 1515
10 مزیت برتر استفاده از لامپ LED

فناوری LED در سال های اخیر رشد زیادی داشته است و لامپ های LED کم مصرف بوده و در طرح ها و اشکال گوناگون ارائه شده اند که دارای مزایای زیادی هستند،ما در این مطلب به 10 مزیت برتر فناوری لامپ LED اشاره خواهیم کرد.

مزیت استفاده از لامپ های LED در مقایسه با لامپ های سنتی

شما مطمئناً مطالب زیادی درباره امتیازات و مزایای مربوط به بهره وری انرژی دیود های منتشر کننده نور LED در مقایسه با لامپ های سنتی شنیده یا مطالعه کرده اید. وقتی شما لامپ های LEDرا با روش های تامین روشنایی کم مصرف دیگر موجود در بازار مقایسه کنید متوجه می شوید که روشنایی LED بسیار کم مصرف تر بوده و روش هوشمندانه ای برای تامین روشنایی است.

پژوهش ها و پیشرفت های اخیر در زمینه لامپ های LED ما در آستانه یک انقلاب در حوزه روشنایی LED قرار داده است که به ما کمک خواهد کرد تا سیاره خود را نجات دهیم.

در واقع، این فناوری یک جهش بسیار بزرگ از آنالوگ به دیجیتال ایجاد می کند. LED نور دیجیتال است و مزیت های آن در مقایسه با نور آنالوگ سنتی بسیار بیشتر است و مزیت اصلی آن برای کاربران " فناوری نور دیجیتال" و همچنین برای سیاره ما است.

به همین دلیل است که ما عقیده داریم دلایل زیادی برای دوست داشتن روشنایی LED وجود دارد و بسیار خوشحال هستیم که بخش اختصاصی روشنایی LED با لامپ های با کیفیت LED از تولید کنندگان معتبر LEDLuxor™ را به شما پیشنهاد می کنیم. بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر به این مزیت ها بیندازیم.

 

1. عمر طولانی – لامپ LED دارای عمر کاربردی طولانی است

زمان کارکرد طولانی به عنوان یکی از مزیت های فراوان لامپ های LED محسوب می شود. لامپ های LED و دیودها دارای عمر بهره وری عالی حدود 100 هزار ساعت هستند.

این مدت حدود 11 سال کارکرد مداوم یا 22 سال کارکرد 50 درصد را شامل می شود. اگر شما حدود 8 ساعت در روز از لامپ LED خود استفاده کنید حدود 20 سال طول می کشد تا شما به تعویض آن نیاز پیدا کنید.

لامپ های LED با لامپ های استاندارد متفاوت هستند: آنها مانند یک لامپ استاندارد بر اثر داغ شدن زیاد نمی سوزند و از کار نمی افتند، علاوه بر این، لامپ های دو پایه دیود نور کمتری را در طول یک دوره بسیار طولانی منتشر می کنند و روشنایی آنها کمتر می شود.

 

2. بهره وری انرژی – لامپ LED دارای بهره وری انرژی بسیار بهتری است

لامپ LED با بهره وری انرژی 80 الی 90 درصد، در مقایسه با لامپ های سنتی، پربازده ترین روش تامین نور و روشنایی امروزه محسوب می شود. این بدین معناست که حدود 80 درصد از انرژی الکتریکی به نور تبدیل می شود، در حالی که حدود 20 درصد از الکتریسته تلف شده و به اشکال دیگر انرژی مانند گرما تبدیل می شود.

در حالی که در لامپ های رشته ای سنتی، که فقط با 20 درصد بهره وری انرژی کار می کنند، حدود 80 درصد الکتریسیته به گرما تبدیل شده و تلف می شود. سناریوی زیر را تصور کنید:

اگر شما از لامپ سنتی استفاده می کنید و قبض برق شما برای مثال 100 دلار شده باشد، در واقع 80 دلار از این مبلغ برای گرم کردن اتاق به کار رفته است نه برای روشنایی آن! اما در صورت استفاده از لامپ LED با 80 درصد بهره وری، هزینه برق حدود 20 دلار خواهد بود و شما حدود 80 دلار در هزینه صرفه جویی می کنید.

طول عمر طولانی به عنوان یک تقویت کننده عمل می کند و کمک می کند تا به بازدهی انرژی بیشتری دست یابیم، به ویژه در مقیاس بزرگ و در پروژه های زیرساخت های شهری مانند، خطوط راه آهن و مترو و فرودگاه ها.

برای مثال فرودگاهی را در نظر بگیرید که منحصراً از روشنایی پر بازده LED استفاده می کند و در مقایسه با فرودگاهی که از فناوری روشنایی سنتی استفاده می کند به کاهش مصرف 30 درصدی انرژی دست می یابد.

خرید، نگهداری و تعویض لامپ های سنتی در یک فرودگاه به انجام کار و صرف انرژی زیادی نیاز دارد، در نتیجه با توجه به عمر طولانی چراغ های LED و سادگی حفظ و نگهداری این نوع لامپ ها می توانیم شاهد صرفه جویی چشمگیری در میزان انرژی صرف شده در زمینه حفظ و نگهداری و تعویض لامپ های LED باشیم.

 

3. دوست دار محیط زیست – لامپ LED  سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد

لامپ های LED بدون مواد شیمیایی سمی هستند. بسیاری از لامپ های فلورسنت سنتی دارای مواد متعددی مانند جیوه هستند که برای محیط زیست خطرناک می باشند.

لامپ های LED دارای هیچ ماده سمی نمی باشند و 100 درصد قابل بازیافت هستند و به شما کمک می کنند تا تولید گاز کربن را بیش از یک سوم کاهش دهید. همچنین طول عمر کاربردی زیاد اشاره شده در بالا بدین معناست که یک LED می تواند باعث صرفه جویی در مواد تولیدی 25 رشته ای شود که قدم بزرگی به سمت داشتن آینده ای سبزتر می باشد.

 

4. کیفیت ماندگار – لامپ LED می تواند در برابر شرایط سخت مقاومت کند

LED ها بسیار با دوام بوده و از مواد محکمی ساخته می شوند که به شدت سخت بوده و حتی بدترین شرایط را نیز تحمل می کنند.

به دلیل مقاوم بودن در برابر شوک، لرزش و تاثیرات خارجی، لامپ های LED می توانند یک سیستم روشنایی بیرونی مناسب برای شرایط سخت و آب و هوای طوفانی و بارانی یا حتی در آشوب های خیابانی، ترافیک عمومی و ساخت و سازها یا کارخانجات تولیدی محسوب شوند.

 

5. بدون انتشار اشعه ماوراء بنفش – لامپ های LED تقریباً هیچ اشعه ماوراء بنفشی ساطع نمی کنند

لامپ LED نور فرو سرخ اندکی تولید می کند و تقریباً هیچ اشعه ماوراء بنفشی را منتشر نمی کند.

به همین دلیل، لامپ LED نه تنها برای کالاها و مواد حساس به گرمای ناشی از لامپ ها بسیار مناسب است، بلکه همچنین برای اشیاء حساس به اشعه ماورای بنفش یا اشیاء موجود در موزه ها، گالری های هنری و سایت های باستانی و غیره نیز سودمند است.

 

6. انعطاف پذیری در طراحی -- لامپ های LED دارای تنوع گسترده ای از طرح ها می باشند

لامپ های LED می توانند به هر شکلی تولید شوند به طوری که بازدهی روشنایی بالایی را فرآهم کنند. می توان LED های منحصر بفرد تیره ای را طراحی کرد تا رنگ و میزان توزیع نوررا به طور پویا کنترل کرد. سیستم های روشنایی LED با طراحی مناسب می توانند تاثیرات نوری شگفت انگیزی را فرآهم کنند به طوری که نه فقط بر روی چشم ها تاثیرگذاری مثبت داشته باشند بلکه همچنین برای روحیه و آرامش ذهنی نیز مفید باشند.

از روشنایی LED آرام بخش در هواپیماها، کلاس های درس و بسیاری از مکان ها استفاده می شود و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در چند سال آینده نمونه های بیشتری از این نوع لامپ ها را در زندگی روزمره خود مشاهده کنیم.

 

7. عملکرد مناسب در دماهای بسیار سرد یا گرم

لامپ های LED برای استفاده در محیط های خارجی سرد یا گرم ایده آل هستند. دماهای پایین می تواند بر عملکرد لامپ های فلورسنت تاثیر منفی گذاشته و مشکل آفرین باشد، اما لامپ های LED می توانند در محیط های سرد مانند محیط های بیرونی در زمستان یا اتاق های فریزر و غیره عملکرد خوبی داشته باشند.

 

8. پخش کردن نور – لامپ های LED بازدهی کاربردی بالاتری دارند

طراحی لامپ LED به گونه ای است که نور خود را متمرکز می کند و بدون نیاز به یک منعکس کننده اضافی می تواند به نقطه خاصی هدایت شود، که این مزیت بازدهی کاربردی بالاتری را در مقایسه با لامپ های سنتی فرآهم می کند. سیستم های روشنایی LED با طراحی مناسب قادر هستند نور را به طور موثرتری به موقعیت مورد نظر منعکس کنند.

 

9. روشنایی فوری و سوییچ شدن مکرر – لامپ های LED می توانند به دفعات زیاد روشن و خاموش شوند

لامپ های LED فوراً روشن می شوند که مزیت بسیار خوبی برای زیرساخت هایی مانند چراغ های ترافیکی می باشد.

همچنین، لامپ های LED به دفعات زیاد می توانند خاموش و روشن شوند بدون این که بر طول عمر لامپ یا نور تابشی آن تاثیر منفی داشته باشد. اما در لامپ های سنتی رسیدن به روشنایی کامل ممکن است چند ثانیه طول بکشد و روشن و خاموش کردن مداوم آنها به شدت طول عمر آنها را کاهش می دهد.

 

10. کار در ولتاژ پایین – لامپ های LED می توانند با جریان برق ولتاژ پایین نیز کار کنند

ولتاژ برق پایین برای لامپ های LED کافی می باشد. این مزیت استفاده از این نوع لامپ ها را در محیط های بیرونی نیز تسهیل می کند زیرا می توان انرژی آن را از طریق یک منبع برق خورشیدی تامین کرد و همچنین برای استفاده در مناطق دور افتاده یا روستایی نیز یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

لامپ LED دارای مزایا و امتیازات بیشتری می باشد، بنابراین شما قطعاً باید به استفاده از این فناوری روی بیاورید به طوری که هم سیاره خود را حفظ کنید و هم پول خود را!

 

برچسب ها: لامپ