انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

راهنمای خرید درب های اتوماتیک

نویسنده: آرش علیمحمدی 1396/02/15 1487
راهنمای خرید درب های اتوماتیک

دیدن دربهای خودکار برای ورودی خانه ها، آپارتمان ها و ویلاها موضوع غیرمتعارفی نیست. دانستن این موضوع ممکن است شما را شگفت زده کند اینکه درب های بازشو خودکار هم اکنون برای انواع دربها با اندازه های مختلف و طیف قیمت وسیع موجود هستند. در این راهنما ما هرآنچه که برای نصب درب های برقی نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده ایم.

یکی از دلایل رشد استفاده از این درب ها برای ورودی های ماشین رو جذابیت و به صرف بودن آنهاست که برای تمام خانه ها و انواع درب ها قابلیت نصب و استفاده دارند.

این درب ها به هنگام تحویل به شما به شکل سر هم بندی شده و آماده هستند، و برای نصب آن بر روی انواع درب ها هم خودتان میتوانید اقدام کنید و هم از یک نصاب بخواهید آن را برای شما نصب کند. سرعت بازشوها را میتوان به گونه ای تنظیم کرد که به نرمی در را باز کنند و این کار سبب طولانی شدن عمرشان نیز میشود.

یک راهنما برای خریداران درب های اتوماتیک بازشونده

یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار

چرا درب های ماشین رو نصب کنیم؟

سه دلیل اساسی برای اثبات سودمندی استفاده از درب های اتوماتیک بازشو ماشین رو با وجود دارند، امنیت، زیبایی و جذابیت حصار و همچنین این کار باعث بالا رفتن ارزش ملک شما میشود.

1.    امنیت: نصب ورودی های ماشین رو جلوی محوطه ملک شما موجب میشود که ماشین های غریبه چه شما در منزل باشید و چه نباشید به محدوده ملک شما وارد نشوند و اجازه این کار به آن ها داده نشود. همچنین اگر محوطه ملک شما دارای حصاری از فنس باشد خروج بچه ها یا حیوان خانگی شما نیز جلوگیری میکند.
2.    زیبایی: امروزه ورودی های ماشین ها برای منازل به گونه ای طراحی میشوند که بسیار زیبا و چشم نواز هستند. به محض اینکه ورودی های ماشین رو به خوبی و درست نصب میشوند، جلوه ای زیبا به هر نوع خانه ای میبخشند. اگر از پیش منزلتان دارای یک درب ماشین رو دستی است، میتوانید با نصب بازشوهای خودکار کارکرد و ماهیت آنرا بهبود بخشیده و کارآمد تر کنید.
3.    افزایش ارزش ملک: با بهبود شرایط امنیتی و جلوه ملکتان، نصب یک دروازه یا ورودی ماشین رو خودکار بر قیمت ملک شما می افزاید.

چطور کار میکند؟

پیش از اینکه زیبایی ها و جلوه این درب ها را مورد بحث قرار دهیم، نخست اجازه دهید تا نگاهی به عناصر کلی سازنده این درب ها و ورودی ها بیاندازیم :
•    این درب ها یا دروازه ها متصل به میله هایی هستند که در بتن قرار گرفته و در عمق خاک گذاشته میشوند. این درب ها همچنین میتوانند بر بلوک های سیمانی یا بلوک های آجری سوار شوند.
•    بازشوهای خودکار نیز به میله ها چفت شده اند، سپس به یک کابل 120 ولتی که در زمین دفن شده متصل میشوند.
•    برق از این کابل ها به سمت یک باتری قابل شارژ جریان پیدا میکند. زمانی که شما دکمه باز شدن در را بر روی ریموت فشار میدهید، باتری به موتورها برق میفرستد تا در را به آرامی برای شما باز کنند. همچنین این قابلیت برای شما وجود دارد تا با نصب یک پنل دیجیتالی به همه اجازه دهید تا با وارد کردن یک کد چهار رقمی در را باز کنند. برخی از این بازشو ها نیز قادر اند تا با استفاده از برچسب های الکترونیک، کشیدن کارت و گوشی های موبایل باز شوند.

انتخاب یک درب

یک روند منطقی و حساب شده به هنگام انتخاب و خریداری کردن درب های ماشین رو با بازشوهای خودکار وجود دارد که باید دنبال شود. این روند با مصالح و طراحی درب آغاز میشود، سپس به سمت اندازه، عملیات باز شدن و قابلیت ها می رود.
الف) مصالح: بیشتر درب های ماشین رو از فولاد، آهن و یا آلومینیوم ساخته شده اند. فولاد و آهن هردو دارای مقاومت و سختی بالایی هستند، اما آلومینیوم بسیار سبک تر، مقاومت بالاتر در برابر گرد و غبار و پوسیدگی و همچنین ارزان تر است. درب های چوبی نیز مورد استفاده هستند، اما باید توجه داشته باشید که این درب ها در برابر پوسیدگی و ترک برداشتن مقاومت بالایی ندارند و بسیار سنگین تر هستند. علاوه بر این درب های چوبی نسبت به درب های آهنی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند.
ب) طراحی: درب ها بنا بر سازنده هایشان در طرح های بسیار مختلفی موجود هستند. مقاوم ترین درب ها دارای میله های عمودی و قاب هستند. سه مورد از رایج ترین طراحی ها به این ترتیب هستند: قاب صاف و مستطیلی، قاب هایی با قوس، درب هایی با قاب قوسی تزیین شده.

 

یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار
•    درب های صاف: درب ها با قاب های مستطیلی و صاف ساده ترین طراحی هستند. بخش بالایی این درب ها بسیار صاف هستند و یک بخش کاملا ساده و هموار به وجود می آورند.


یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار
•    درب هایی با قاب قوسی: بخش بالایی این درب ها به شکلی ملایم به سمت بالا قوس داده شده است، این درب ها با طراحی قوسی محبوب ترین طراحی بین همه طرح ها هستند.


یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار


•    درب هایی با قاب قوسی و تزیین (گلدسته) : این نوع از طراحی دقیقاً همان طراحی قوسی است با این تفاوت که میله ها از بخش قوسی بالاتر رفته اند و با گلدسته هایی تزیین شده اند.

به تفاوت های کوچکی که این درب ها و طراحی ها با یکدیگر دارند توجه داشته باشید. برای نمونه، درب هایی هستند که دارای طراحی با بازشوهای دو طرفه و نرده های قوسی شکل و طرح هایی دیگر که قاب آن ها صاف است و در قسمت بالایی ممکن است بر روی نرده های آنها تزییناتی وجود داشته باشد.
یکی دیگر از گزینه های موجود این است که یک درب از جنس فولاد داشته باشید که به دلخواه خودتان طراحی شود و یا اینکه یک نجار استخدام کنید تا برای شما دربی با طراحی دلخواه از جنس چوب برایتان بسازد. اینها گران ترین گزینه های موجود هستند، اما این شرایط را برای شما فراهم می آورد که دربی منحصر به فرد و تک داشته باشید.

ج) اندازه: پس از انتخاب طراحی یک درب، باید اندازه ای که مدنظرتان است و متناسب با ورودی ماشین رو منزلتان است را انتخاب کنید. درب های آماده نصب در اندازه های 130 سانتیمتر و 200 سانتیمتر وجود دارند، و با عرض های مختلفی عرضه میشوند تا با تمام ورودی های ماشین رو همخوانی و سازگاری داشته باشند. درب های تکی با طولی حدوداً 4 متر وجود دارند که بیشتر برای فضاهای بسته و ورودی های باریک مناسب است. درب های دو لنگه با اندازه های 4، 4ونیم و 5 متری موجود هستند و فضای بیشتری را برای رفت و آمد به وجود می آورند. این نوع درب ها برای ورودی های عریض به شدت توصیه می شوند.


یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار


توجه داشته باشید که درب های دولنگه دارای دو درب با اندازه ها و طراحی یکسان هستند، برای نمونه یک درب دولنگه ی 4 متری دارای دو درب 2 متری است. به نکته هم توجه داشته باشید که اگر تصمیم بر نصب درب های دو لنگه را دارید پس باید بازشوهای برقی دوتایی را بخرید که شامل دو بازشو برای هر لنگه از درب می شود.


یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار


زمانی که تصمیم گرفتید که چه دربی با چه اندازه ای خریداری کنید، اطمینان حاصل کنید که آنقدر عریض باشد که نه تنها اتومبیل شما به راحتی عبور و مرور کند، بلکه خودروهایی مثل آمبولانس، ماشین آتش نشانی و ماشین های حمل بار نیز به راحتی از آن عبور کنند.

د) عملیات بازشو: درب های بازشوی خودکار به دو صورت عملیات باز کردن درب ها را انجام می دهند؛ بازشدن به سمت داخل یا بیرون، باز شدن به صورت ریلی
تعداد بسیار زیادی از درب های بازشو از عملیات اول استفاده میکنند و درب را به طرف داخل یا بیرون باز میکنند چرا که با استفاده از این روش به فضای بسیار کمتری در کنار درب ها نیاز است نسبت به درب های ریلی که باید به درون دیوار فرو رفته یا فضایی برای باز شدن داشته باشند.
بیشتر درب های بازشو به سمت داخل باز میشوند، به این معنی که به هنگام باز شدن درب، به سمت داخل رفته و از شما که بیرون از منزل هستید دور میشود. بهرحال شما میتوانید درب های بازشو را به هر طرفی که دلخواه خودتان است یا مناسب برای ورودی ماشین رو شماست نصب کنید.
اگر ورودی ماشین رو شما به سمت داخل منزل دارای یک شیب نزولی و رو به پایین است، پس شما می توانید که درب های بازشو را با قابلیت باز شدن به سمت داخل خانه نصب کنید. بنابراین اگر ورودی ماشین رو شما دارای شیب صعودی و رو به بالا است، شما نمیتوانید درب بازشو به سمت داخل نصب کنید چرا که فضای کافی برای باز شدن به سمت داخل در زیر درب وجود ندارد (برای درب ها به صورت استاندارد اندازه ای معادل 12 سانتیمتر وجود دارد). در این موارد، درب ها باید به سمت بیرون و به طرف خیابان باز شوند.
به خاطر داشته باشید که موقعیت درب را نسبت به ورودی در نظر بگیرید. این نکته بسیار مهم است که درب بر روی ورودی به گونه ای قرار بگیرد که ماشین شما و مخصوصاً ماشین های اضطراری مثل آمبولانس و آتش نشانی به هنگام پارک کردن مقابل درب، خیابان و پیاده رو را مسدود نکنند.

ملاحظات مالی (هزینه)

هزینه و بهای درب های بازشو بسته به مصالح به کار رفته، طراحی و اندازه آنها در یک طیف بسیار وسیع و متفاوت قرار میگیرد. در اینجا ما برخی از قیمت های تقریبی را باهم مرور میکنیم.
انتظار داشته باشید تا قیمتی حدود 1.760 دلار را برای  درب های 4 متری با قاب صاف و از جنس فولاد بپردازید، و چیزی حدود 2.050 دلار برای درب های دولنگه فولادی با قاب قوسی و جنس فولاد پرداخت کنید.
بازشو های بازشو خودکار در سه نوع مختلف وجود دارند و عرضه میشوند: بازشو های سبک، متوسط و سنگین. انتخاب و استفاده از هرکدام از این بازشوها بستگی به وزن و عرض درب ورودی ماشین رو منزل شما دارد.
یک بازشوی سبک (حدود 250 دلار) برای درب های تک لنگه ای با طول 4 متر مناسب است. برای دروازه ها یا ورودی هایی که سنگین هستند و طولی به اندازه ی 5 متر دارند یک بازشوی متوسط (حدود 300 دلار به صورت تکی؛ 560 دلار برای دوتایی) مناسب هستند. بازشوهای سنگین و بزرگ (قیمتی حدود 430 دلار برای تکی ها و 700 دلار برای جفتی) برای دروازه یا درب هایی با اندازه ی 6 متر مناسب هستند.
یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار


یک راهنما برای خریداران درب های بازشو خودکار

دسترسی ها

دسترسی ها و قابلیت های زیادی وجود دارد که شما میتوانید به این درب ها اضافه کنید تا کارایی و امنیت این درب ها را افزایش دهید. در اینجا هفت مورد از این قابلیت ها و هزینه ی آنها که از همه محبوب تر هستند را برای شما آورده ایم:
•    پنل های خورشیدی: پنل های خورشیدی باتری ها را شارژ می کنند تا برای بازشوها قدرت کافی وجود داشته باشد تا درب ها را باز کنند، آن هم با استفاده از انرژی خورشیدی این کار را انجام دهند. برای بازشوهای تکی به یک پنل 5 وات نیاز دارید (قیمتی حدود 95 دلار) و برای بازشوهای جفتی به پنل خورشیدی 10 واتی (قیمتی حدود 230 دلار) نیاز دارید.
•    صفحه مخابره ای: هر بازدیدکننده (مهمان یا اشخاص بیرون از منزل) میتواند با فشار دادن کلید های این صفحه به گیرنده ای که در داخل منزل قرار دارد سیگنال ارسال کند. سپس شما میتوانید با فرد پشت در صحبت کرده و به او کد باز شدن درب را بدهید تا وارد خانه شود.
•    دستگاه خروج اتومبیل: این دستگاه با شناسایی کردن حجم فلز خودرو که در حال حرکت است، درب را باز می کند تا برای مهمانان این قابلیت را فراهم سازد که بدون استفاده از ریموت کنترل درب را باز کرده و خارج شوند (قیمت: 150 دلار).
•    قفل درب خودکار: استفاده از این دستگاه برای نواحی باز و همچنین مکان هایی که رفت و آمد های دائم دارند می تواند بر محدودیت عبور مرور تاثیر گذار باشد. با محدود کردن رفت و آمد با استفاده از این دستگاه، شما اطمینان حاصل می کنید که درب به شکلی امن باز و سپس کاملاً بسته می شود (قیمتی حدود 120 دلار).
•    قفل پین: بازشو ها با یک دسته یا مفصلی کنترل می شوند که هر کسی با کشیدن این دسته می تواند درب را باز کند و وارد ملک شما شود. بازشوهای خود را با استفاده از قفل های پین امن تر کنید. سپس اگر هر زمانی نیاز بود تا به صورت دستی درب را باز کنید، قفل پین را به سادگی با کلید فراهم شده باز کنید (قیمت: 20 دلار).
•    دسته های فشاری: با استفاده از این دسته ها می توانید قابلیت کشیدن دسته ی درب ها را به سمت بیرون (برای درب هایی که به سمت بیرون باز می شوند)، با فشار دادن این دسته ها به داخل درب را باز کنید (حدود 20 دلار).
•    سنسور های برقی: این سنسور ها در دو طرف درب ورودی قرار می گیرند و اگر کسی یا چیزی رابطه یا اتصال این دو را با عبور کردن از مقابلشان قطع کند یا در آن اختلال ایجاد کند، درب در مسیر معکوس حرکت کرده و بسته می شود (قیمت حدود 80 دلار).

گزینه های نصب

مانند بیشتر وسیله هایی که عملکرد خانه ها را بهبود می بخشند، دو گزینه اساسی به هنگام نصب وجود دارد: یک نصاب ماهر برای نصب بازشوها استخدام کنید یا اینکه خودتان آن را نصب کنید.
1.    خودتان انجام بدهید: سازنده های بازشوها برای مشتریان خود راهنماهای گام به گام و توضیحات و جزئیات کامل فراهم می کنند تا عملیات نصب و راه اندازی آن ها ساده باشد. همچنین سازنده ها برای مشتریان به عنوان راهنما و کنک، خدمات و پرسش و پاسخ های تلفنی فراهم کرده اند.
2.    استخدام کردن یک نصاب: همچنین شما می توانید برای نصب بازشوها از یک نصاب استفاده کنید (که ممکن است دشوار ترین بخش باشد)، و بعد بازشو ها را خودتان نصب کنید. بیشتر کسانی که کارهای خدماتی منزل را خودشان انجام می دهند قادر اند که با استفاده از چند ابزار ابتدایی و یک دستگاه درل این بازشو ها را نصب کنند.

اگر قصد وصل کردن یک کابل برق به بازشوها را دارید، از یک برق کار با تجربه کمک بگیرید تا این کار را انجام دهد و کابل را در زیر خاک دفن کرده و اتصال ها را وصل کنید. برای وصل کردن پنل های خورشید به هیچ برق کاری نیاز ندارید.

راهنماهای نگهداری

یک بازشو و دربی که به شکلی مناسب و کامل نصب شده باشند، تا سالهای سال به خوبی کار کرده نیاز به کمترین مراقبت را دارند. در زیر برای شما فهرستی از کارهایی آورده شده تا به خوبی از درب های بازشو خود نکهداری کنید.
مهم: توجه داشته باشید که پیش از انجام دادن هر یک از این کارها اتصال برق را از بازشو و درب قطع کنید.
•    به طور سالانه لولاهای درب را روغن کاری کنید تا از هرگونه زنگ زدگی جلوگیری شود و همچنین مطمئن شوید که درب به شکلی آرام و ملایم باز و بسته می شود.
•    ماهی یک بار با استفاده از یک پارچه نرم و خشک بازشوها را تمیز کنید. سپس با یک سیلیکون با کیفیت موتور باشزو ها را اسپری کنید.
•    اگر لکه های زنگ زدگی بر روی لولاها مشاهده کردید، به سرعت آن قسمت را سمباده کشیده و با یک لایه زد زنگ رنگ کرده و سپس دو لایه رنگ بر روی آن بزنید.
•    در نظر داشته باشید که باتری های قابل شارژ بازشوها را هر دو یا سه سال یک بار جایگزین کنید.

اقدامات احتیاطی

محتاط بودن نقش بسیار مهمی در امنیت استفاده از درب های بازشو خودکار را ایفا می کند:
•    به یاد داشته باشید که به تک تک اعضای خانواده خاطرنشان کنید تا به هنگام باز و بسته شدن درب ها فاصله مناسب را رعایت کنند.
•    هرگز اجازه ندهید که کودکان از درب ها بالا بروند یا با آن ها بازی کنند و نزدیکشان شوند، و اجازه بازی کردن با ریموت کنترل را نیز به آن ها ندهید.
•    دست ها و انگشتان خود را از بخش هایی مانند لولا های درب کاملاً دور نگهدارد.
•    صبر کنید تا درب به صورت کامل باز شود.
•    درب های بازشو خودکار تنها برای استفاده اتومبیل طراحی شده اند و عابرین پیاده باید از درب جداگانه ای برای عبور و مرور استفاده کنند.
•    صفحه کلید باید در نزدیکی درب نصب شود اما باید فاصله ای دست کم به اندازه ی 40 سانتی متر با بخش های بازشو درب داشته باشد. هرگز هیچ دستگاه کنترلی را در جایی نصب نکنید که افراد مجبور باشند برای دسترسی به آن از درب عبور کنند.
•    تمام درب های بازشو خودکار دارای دو سنسور هستند که با هم اتصال داشته و اگر کسی با عبور از مقابل آن ها ارتباطشان را قطع کند، حرکت باز شدن درب را معکوس کرده و درب را می بندند،
نصب یک درب با بازشوهای خودکار برای منزلتان یک مزیت محسوب می شود. از افزایش بهای ملک و تضمین امنیت گرفته تا تسهیل دسترسی، کارایی و اینکه منزل شما را وجهه ی زیبایی می بخشند. توجه داشته باشید که اندازه ی مناسبی را برای این درب ها انتخاب کنید، به شکلی امن نصب کنید، و از آن به خوبی نگهداری کنید، بدین شکل شما زیبا ترین و هوشمندانه ترین درب ماشین رو در محله را خواهید داشت.

برچسب ها: درب