انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

تفاوت بین جواهرات بدلی و جواهرات مصنوعی

نویسنده: محسن زارع 1396/02/20 1720
تفاوت بین جواهرات بدلی و جواهرات مصنوعی

تفاوت اصلی: جواهر مصنوعی و جواهر بدلی دو واژه ای هستند که دارای معنی یکسانی می باشند. منظور از هر دو آنها جواهراتی است که از فلز و سنگ جواهر ارزان درست می شود. جواهرات مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند که هم شامل جواهرات روزمره می شوند و هم جواهرات مجلسی.

واژه جواهر و جواهرات کلماتی است که یک لبخندی را بر چهره همه ایجاد می کند و اگر بگوییم که الماس بهترین دوست یک دختر است باید گفت که جواهرات رویای هر روزه زنان و دختران است.

جواهرات اختراع جدیدی نیست و قدمت آن به دوران پیش از تاریخ بر می گردد. اگرچه جواهرات معمولا همراه با الماس، مروارید، طلا و دیگر سنگ های گران قیمت است اما محدود به اینها نیست. در اصل جواهرات شامل ایتم هایی مثل مهره، بدنه و نگین می باشد.

شکل های جواهرات و ساخت آن تا مقدار زیادی به فرهنگ وابسته است. زیورات معمولا در فرهنگ ها قدمتی دیرینه داشته است. جواهرات معمول که بخشی از فرهنگ اروپایی است و در کل جهان شناخته می شود شامل گوشواره، گل سینه، حلقه، گردنبند و النگو هستند. به هر حال، دیگر فرهنگ ها هم دارای جواهراتی مثل حلقه های پا، حلقه بینی، سنجاق مو می باشند.


جواهرات اغلب برای دلایل مختلفی استفاده می شود که شامل دلایل کارکردی ( مثل ساعت و سنجاق مو )، به وجود آورنده پایگاه اجتماعی ( حلقه ازدواج یا مانگالسوترا )، وابستگی به قومیت خاص، گروه های مذهبی و اجتماعی (صلیب، تسبیح)، طلسم برای حفاظت و نمایش های هنری.

تفاوت بین جواهرات بدلی و جواهرات مصنوعی


با اینکه جواهرات به دوره های ماقبل تاریخ بر می گردد، اما واژه جواهرات مجلسی تنها در اوایل دهه 20 متداول شده است. اگرچه، جواهرات بدلی و جواهرات مصنوعی  توسط افرادی در قبایل و گروههای محلی درست می شد اما واژه رسمی بدلی و مصنوعی و اخیرا متداول شده است.

واژگانی که اغلب برای هرکدام از این نوع جواهرات استفاده می شود به یک چیز بر می گردد؛ جواهرات ساخته شده از سنگ جواهر و فلزات ارزان قیمت. جواهرات واقعی و اصلی معمولا از الماس، طلا، یاقوت سرخ، یشم سبز و دیگر عناصر گران درست می شود. اما جواهرات بدلی و مصنوعی از فلزاتی مثل نیکل، برنج، استیل یا طلا و یا روکش نقره بر روی استیل ساخته می شود. همچنین ممکن است از سنگ های جواهری مثل سنگ مصنوعی براق یا لوسیت درست شود.

جواهرات مصنوعی را می توان با توجه به تقسیم بندی به دوره های مختلفی تقسیم کرد مثل دوره هنری (1920 تا 1930)، دوره بازنگرانه (1935 -1950)، دوره هنر مدرن (1960-1945).

این روزها جواهرات مصنوعی با توجه به میزان استفاده از آن از جواهرات اصلی محبوب تر شده اند. جواهرات واقعی معمولا برای اهداف سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند اماجواهرات مصنوعی حالت مجلسی و روزمره به خود گرفته اند.


مقایسه بیبین جواهرات مصنوعی و جواهرات بدلی:

  جواهرات بدلی/ جواهرات مصنوعی
تعریف جواهراتی که از فلزات و سنگ های ارزان قیمت درست می شود.
فلزات نقره استرلینگ، نیکل، برنج، روکش طلا یا نقره
سنگ جواهرش سنگ شفاف، لوسیت
طبقه بندی در دوره های تاریخی که درست شده

 

برچسب ها: جواهر