انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

بهترین تلویزیون های 4K

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/02/28 2082
بهترین تلویزیون های 4K

اگر قصد دارید تا یک تلویزیون با فناوری 4K خریداری کنید ما در این مطلب بهترین مدل ها را بررسی خواهیم کرد.

با توجه به کاهش قیمت ها، افزایش آپشن های 4K و فراگیر تر شدن ویژگی هایی مانند محدوده دینامیکی بالا (HDR)، اکنون زمان تصمیم گیری برای خرید یک تلویزیون 4K است. چند نمونه از تلویزیون هایی که در بالاترین رتبه بندی ما قرار دارند در این مطلب ارائه شده اند مانند مدل های جدید 2017 و چند مدل 2016 که هنوز هم گزینه های خوبی برای خرید محسوب می شوند.

در تلویزیون های 4K دو فناوری اصلی وجود دارد : LED LCD و OLED. ما در بررسی های خود به این نتیجه رسیدیم که تلویزیون های OLED یک تصویر واقعاً خیره کننده ارائه می کنند که تا اندازه ای به دلیل این است که آنها در نمایش تاریک ترین نقاط یک تصویر بهترین عملکرد را دارند. اما آنها در مقایسه با اکثر تلویزیون های LCD هم اندازه خود نسبتاً گران قیمت تر هستند.

مدل های OLED در بالاترین رده های دسته بندی مدل های سایز بزرگ سال گذشته ما قرار گرفتند و ما چند مدل از اولین تلویزیون های OLED شرکت LG را مورد بررسی قرار دادیم. ما همچنین اولین تلویزیون های OLED شرکت Sony را نیز تست کردیم.

اکثریت قریب به اتفاق تلویزیون های 4K فروخته شده امسال مدل های LCD خواهند بود و شما می توانید برخی از مدل های رده بالا را با قیمت زیر 1000 دلار پیدا کنید. مدل های LCD با کیفیت تر عملکرد بهتری در زمینه سطوح سیاه دارند و همچنین روشن تر هستند به طوری که اگر شما اغلب در یک اتاق روشن تلویزیون تماشا می کنید این مدل ها انتخاب خوبی خواهند بود. ما انتظار داریم که مدل های LCD رده بالا و با کیفیت شرکت های سامسونگ و سونی و برندهای مهم دیگر بتوانند با تلویزیون های OLED رقابت کنند.

قبل از تصمصم گیری درباره خرید یک تلویزیون مدل LCD بهتر است به زاویه دید آن توجه کنید. بسیاری از این نوع تلویزیون ها فقط از زاویه رو به رو بهترین کیفیت تصویر را ارائه می کنند.


    بهترین تلویزیون 55 اینچ

Sony Bravia XBR-55A1E  

بهترین تلویزیون های 4K
این مدل مشابه مدل های Sony Bravia XBR-55AE1 – اولین تلویزیون 4K OLED شرکت سونی – و LG OLED55C7P است، اما به لطف طراحی منحصر بفرد و سیستم صوتی نوآورانه آن ما به این تلویزیون 55 اینچی سونی امتیاز بالاتری می دهیم. این تلویزیون با توجه به رزولوشن بالا، عملکرد UHD عالی و HDR تاثیرگذار، از کیفیت تصویر کلی عالی برخوردار است.

علاوه بر این، فناوری صوتی " Acoustic Surface" این تلویزیون یک صدای بسیار با کیفیت را ارائه می کند، به طوری که از فعال کننده های لرزشی برای تبدیل کل بدنه به یک اسپیکر استفاده می کند که با یک ساب ووفر خم شده به سمت عقب جفت شده است.

هم این مدل و هم همتای 65 اینچی خود (Sony Bravia XBR-65A1E) بسیار باریک بوده و دارای طراحی پایه نگه دارنده غیر آشکار می باشند که تلویزیون را با یک زاویه جزئی به سمت عقب خم می کند. این تلویزیون همانند تلویزیون های UHD دیگر امسال سونی از پلتفرم هوشمند Google's Android TV استفاده می کند که دسترسی به سرویس Google Cast را برای اتصال و پخش تصاویر از دستگاه های موبایل امکان پذیر می کند.


    بهترین تلویزیون از لحاظ کلی

LG OLED65W7P

بهترین تلویزیون های 4K    

این مدل پرچمدار گران قیمت از سری تلویزیون های هوشمند 4K OLED UHD است که در صدر رده بندی تلویزیون های ما قرار می گیرد. این مدل که با عنوان تلویزیون " کاغذ دیواری" ال جی از آن نام برده می شود با داشتن باریک ترین طراحی ممکن از لحاظ بصری شگفت انگیز است.

این مدل یک تصویر خوب با وضوح بالا و همچنین عملکرد UHD و HDR عالی ارائه می کند به طوری که کنتراست ارتقا یافته و های لایت های انعکاسی روشن تر ایجاد می کند (برای ارائه یک مثال برای های لایت انعکاسی می توان به انعکاس نور از استیل یا شیشه اشاره کرد).

لوازم و اتصالات جانبی از طریق یک کابل پهن نوار مانند به این تلویزیون متصل می شوند، که می توان آنها را همرنگ با دیوار رنگ زد تا مشخص نباشند.

این مدل دارای پلتفرم هوشمند آپدیت شده webOS 3.5 ال جی می باشد که شامل ریموت کنترل جدید Magic Motion است.

    درخشان ترین HDR

Sony XBR-65X930E

بهترین تلویزیون های 4K

این تلویزیون نسبت به تلویزیون های جدید Samsung Q7 QLED و LG OLED از نظر درخشندگی تصویر برتری اندکی دارد. این مدل با کیفیت تصویر وضوح بالا و عملکرد UHD عالی خود همه را حیرت زده می کند. نور پس زمینه منحصر بفرد تیره کننده داخلی این مدل که Slim Backlight Drive نامیده می شود رنگ های تیره و کنتراست عالی ارائه می کند، این مدل همچنین دارای عملکرد HDR بسیار تاثیرگذار است که در صورت عملکرد مناسب قادر است کنتراست ارتقاء یافته و های لایت های انعکاسی درخشان تری را تولید کند.

این تلویزیون نیز مانند تمام مدل های HDR سونی از فرمت های HDR10 و Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند و از پلتفرم هوشمند Android TV گوگل استفاده می کند.

    بهترین ریموت کنترل و ناوبری

Samsung QN65Q7F

بهترین تلویزیون های 4K

این تلویزیون 65 اینچی، که یک تلویزیون 4K UHD از سری تلویزیون های OLED ممتاز شرکت سونی برای سال 2017 است، به لطف ریموت کنترل ساده و زیبای خود و انجام تمام عملیات ناوبری و جستجو آن بر روی صفحه، برای قرار گرفتن در این دسته بندی انتخاب شده است.

نکته مهم دیگر این است که ریموت این تلویزیون می تواند هر دستگاهی که به ورودی های HDMI آن متصل شود را کنترل کند.

اما تصمیم به خرید این مدل فقط به آسانی استفاده آن خلاصه نمی شود. این تلویزیون همچنین وضوح بالای تصویر، عملکرد UHD عالی و HDR بسیار تاثیرگذار – شاید شگفت انگیز به واسطه مقطع بسیار باریک آن -- و کیفیت صدای عالی ارائه می کند.

باید توجه داشته باشید که این یک مدل صفحه تخت است و کسانی که شیفته صفحات خمیده هستند بهتر است مدل مشابه QN55Q7C را در نظر بگیرند. هر دو مدل دارای پلتفرم هوشمند ارتقاء یافته Tizen سامسونگ هستند.

    بهترین تلویزیون 4K زیر 1000 دلار

Samsung UN55KU6500

بهترین تلویزیون های 4K

اکنون که تلویزیون های سری KS سامسونگ مربوط به سال 2016 تا حد زیادی از بازار خارج شده اند، مدل Samsung UN55KU6500 خود را به عنوان بهترین تلویزیون 4K زیر هزار دلار مطرح کرده است. اگرچه یافتن این مدل در بازار کمی دشوار شده است اما اکنون این مدل در چند فروشگاه از جمله Abt و B&H Photo فقط با قیمت 700 دلار عرضه می شود.

این تلویزیون LED 55 اینچی بر پایه LCD 4K UHD است و از سری تلویزیون های 4K غیر SUHD میان رده سامسونگ برای سال 2016 می باشد و دارای وضوح تصویر بالا، عملکرد UHD عالی و صدای بسیار خوب است. این تلویزیون دارای صفحه خمیده، سیستم نور پس زمینه LED مبتنی بر لبه با تیره کننده داخلی و سیستم تلویزیون هوشمند Tizen سامسونگ مربوط به سال گذشته است.