انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/03/13 2458
چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

این مطلب آموزشی توضیح می دهد که اکثر ملافه ها چگونه باید شسته شوند، همچنین به برخی از پرسش های شما درباره زمان شستشوی آنها و تفاوت بین بافت های مختلف پاسخ می دهد.

انواع بسیار متنوعی از ملافه ها وجود دارند: کتان، پشمی، ابریشمی و غیره. مهم تر از همه این که آنها تار و پود مختلفی دارند و نظرات مختلفی نیز درباره چگونگی شستشوی آنها وجود دارد.

زمان مناسب برای شستن ملافه ها

شما بهتر است برای تمیز نگه داشتن ملافه های خود هر هفته یکبار آنها را بشویید. به طور متوسط هر فرد در هفته بیش از 56 ساعت را در تختخواب می گذراند و در طول این مدت سلول های مرده پوست، چربی و عرق افراد به ملافه ها مالیده می شود. علاوه بر این، در طول این مدت ذرات گرد و غبار و مواد حساسیت زا نیز جذب ملحفه های می شوند.

چه بد – پس بیایید آنها را بشوییم!

چگونه ملافه ها را بشوییم

مرحله 1 : ابتدا هرگونه لکه روی ملافه ها را با یک لکه بر ملایم پاک کنید.

شما به راحتی می توانید با ترکیب مواد شوینده موجود در خانه لکه بر رختشویی خود را تهیه کنید!

چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

مرحله 2 : درجه ماشین لباسشویی خود را بر روی گرم یا داغ تنظیم کنید.

آب گرم به از بین بردن مواد حساسیت زا کمک می کند. قبل از شستشو با آب گرم توصیه های مراقبتی روی ملافه ها را مطالعه کنید. برخی از ملافه ها ممکن است برای شستشو به آب سرد نیاز داشته باشند. آب گرم در اکثر موارد می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما در صورتی که ملافه های شما واقعاً کثیف و چرک باشند باید از آب داغ استفاده کرد.

چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

مرحله 3: ماشین لباسشویی را روشن کرده و ماده شوینده یا ترکیب رختشویی را اضافه کنید.

شما می توانید در چند مرحله ساده ترکیب های رختشویی خود را تهیه کنید.

چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

مرحله 4: ملافه های خود را در ماشین لباسشویی بریزید.

دقت کنید تا ملافه ها به دور همزن ماشین نپیچند زیرا در این صورت آنها کشیده شده و می تواند باعث برهم زدن ترکیب تار و پود آنها شود. ملافه های چین دار را به آرامی در یک طرف همزن ماشین و ملافه های صاف را در طرف دیگر آن قرار دهید. ملافه های بالش را می توان در بین این دو قرار داد.

چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

مرحله 5 : خشک کردن بر اساس توصیه های مراقبتی روی برچسپ ملافه

خشک کردن ملافه های تخت خواب با گرمای زیاد می تواند باعث از هم گسیختگی تار و پود آنها و نیز ایجاد چین و چروک در آنها شود. سعی کنید ملافه ها را با گرمای کم خشک کنید. دقت کنید که در طی خشک کردن ملافه ها به هم پیچیده نشوند. برای جلوگیری از به هم پیچیدن و چین و چروک شما می توانید از گلوله های خشک کن پشمی در داخل خشک کن استفاده کنید، این گلوله های پشمی به پف کردن و جدا کردن ملافه ها از هم کمک می کنند.

چگونه ملافه های تخت خواب را بشوییم

نکته

    برای این که ملافه ها کمترین چین و چروک را داشته باشند، بهتر است وقتی هنوز کمی رطوبت دارند آنها را روی تخت پهن کنید. این کار کمک می کند تا بدون این که تار و پود آنها به هم بخورد روی تشک کشیده شوند.

ملافه های 411

تار و پود به تعداد رشته های موجود در هر اینچ از ملافه گفته می شود. معمولاً، هر چقدر تعداد تار و پود بیشتر باشد ملافه ها نرم تر و با کیفیت تر هستند. تعداد تار و پود می تواند از 200 الی 1000 عدد متغیر باشد.

ملافه های تخت خواب به طور رایج از جنس کتان می باشند، اما جنس های دیگری مانند ابریشم یا پشم نیز وجود دارند. ملافه های کتان بسیار با دوام بوده و نگهداری آنها ساده است. ملافه های ابریشمی معمولاً لطیف تر و خنک تر هستند. ملافه های پشمی اکثراً در هوای سرد استفاده می شوند تا شما را گرم نگه دارند.

 

برچسب ها: منزل