انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

رفتار مصرفی 8 نوع از خریداران اینترنتی

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/04/07 5396
رفتار مصرفی 8 نوع از خریداران اینترنتی

ما در این مطلب به تاثیرات موقعیتی و 8 گروه از خریداران اینترنتی اشاره می کنیم.

8 گروه از خریداران اینترنتی

    مرورگران ماجراجو 

(30 درصد از خریداران اینترنتی) بخش کوچکی هستند که فرصت بزرگی را فرآهم می کنند. آنها چندان به توجه ویژه از جانب فروشندگان اینترنتی نیاز ندارند، زیرا آنها اعتقاد دارند که خرید آنلاین سرگرمی و تفریح است. آنها احتمالاً هدایت کنندگان نظرات دیگران نسبت به چیزهای آنلاین هستند. فروشندگان بهتر است آنها را آموزش و پرورش دهند تا به سازندگان جوامع و طرفداران خرید تبدیل شوند.


    عاشقان خرید

(24 درصد از خریداران اینترنتی) از خرید آنلاین لذت می برند و مکرراً آن را انجام می دهند. آنها کاربران کامپیوتر ماهری هستند و احتمالاً عادت های خرید خود را به صورت آنلاین ادامه می دهند. آنها همچنین هر وقت فرصت کنند درباره لذت خرید اینترنتی با دیگران صحبت می کنند. آنها یک هدف ایده آل برای فروشندگان محسوب می شوند.


    کاربران تجاری

(19 درصد از خریداران اینترنتی) ماهرترین کاربران کامپیوتر هستند. آنها عمدتاً از اینترنت برای اهداف تجاری استفاده می کنند. آنها شدیداً علاقمند هستند تا از آن برای زندگی حرفه ای خود استفاده کنند. آنها خرید آنلاین را به عنوان یک چیز جدید نمی بینند و معمولاً قهرمان های حرفه خود نیستند.


    یادگیرندگان بدگمان

(15 درصد از خریداران اینترنتی) بخش کوچک دیگری را تشکیل می دهند که پتانسیل رشد دارند. بی میلی آنها به خرید آنلاین اغلب به عدم مهارت کافی آنها در زمینه کامپیوتر مربوط می شود، اما از روش های جدید انجام کارها استقبال می کنند. بر خلاف خریداران نگران، آنها با ارائه شماره کارت اعتباری خود به کامپیوتر مشکلی ندارند. راهنمایی بیشتر و آموزش می تواند به وادار کردن آنها به خرید آنلاین کمک کند.


    مرورگران نگران

(5 درصد از خریداران اینترنتی) در آستانه خرید آنلاین قرار دارند. آنها کاربران اینترنتی و کامپیوتری توانایی هستند که زمان زیادی را برای "خرید ویترینی" صرف می کنند. اگر فروشندگان بتوانند نگرانی های آنها درباره امنیت کارت اعتباری، هزینه ارسال و خرید محصولات دیده نشده را برطرف کنند آنها می توانند به یک گروه خرید مهم تبدیل شوند.


    اجتناب کنندگان از خرید

(3 درصد از خریداران اینترنتی) دارای سطح درآمد خوبی هستند، اما اصول اخلاقی آنها را به اهداف ضعیفی برای فروشندگان آنلاین تبدیل می کند. آنها دوست ندارند برای ارسال محصولات خریداری شده خود صبر کنند و تمایل دارند قبل از خرید محصول شخصاً آن را ببینند. آنها مشکلاتی در زمینه خرید آنلاین دارند که فروشندگان به راحتی نمی توانند بر آنها غلبه کنند.


    سردرگم های تکنولوژی

(3 درصد از خریداران اینترنتی) با مشکلات کامپیوتری زیادی مواجه هستند. آنها در مقایسه با بخش های دیگر زمان کمتری را آنلاین هستند و علاقه کمی به افزایش سطح راحتی آنلاین خود نشان می دهند. آنها برای فروشندگان آنلاین بازار جذابی محسوب نمی شوند.


    جویندگان تفریح

(2 درصد از خریداران اینترنتی) سطح درآمد کمتری دارند و کمترین آموزش را دیده اند. آنها به جنبه سرگرمی در اینترنت توجه می کنند، اما خرید آنلاین آنها را می ترساند. اگرچه ممکن است بتوان مشکل آنها با امنیت و حریم خصوصی را رفع کرد، اما قدرت خرج کردن این بخش حاکی از آن است که فقط می توان یک بازگشت سرمایه طولانی مدت را درباره آنها محتمل دانست.

برچسب ها: خرید اینترنتی