انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

روش انتخاب ظرفیت مناسب برای کولر های پنجره ای

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/05/04 1443
روش انتخاب ظرفیت مناسب برای کولر های پنجره ای

حجم و ظرفیت دستگاه تهویه مطبوع باید متناسب با اندازه اتاق انتخاب شود تا هم بازدهی آن افزایش یابد و هم در هزینه ها صرفه جویی شود. ما در این مطلب به این موضوع می پردازیم.

دستگاه تهویه مطبوع بزرگ تر یا کوچک تر از نیاز خود را خریداری نکنید.

در هنگام خرید یک دستگاه تهویه مطبوع پنجره ای در نظر گرفتن اندازه بسیار اهمیت دارد. خریدن یک دستگاه خیلی کوچک ایجاد دمای مناسب برای اتاق را دشوار می کند، همچنین خریدن یک دستگاه خیلی بزرگ نیز به سرعت دمای اتاق را سرد می کند، بدون این که رطوبت لازم را از هوا بگیرد. شما با خرید یک دستگاه متناسب احساس مناسبی را تجربه کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی می کنید. ما در سایت Consumer Reports دستگاه های تهویه هوا را متناسب با اندازه های اتاقی که قرار است خنک کنند را تست می کنیم تا انتخاب را برای شما آسان تر کنیم.

تهویه مطبوع های پنجره ای معمولاً دارای ظرفیت خنک کنندگی 5000 تا 12500 Btu/hr (واحد حرارتی بریتانیا) می باشند. اما شما صرفاً نباید معیار خرید خود را این واحد قرار دهید. به عنوان یک قاعده کلی، یک دستگاه تهویه مطبوع برای هر فوت مکعب از فضا به 20 Btu انرژی نیاز دارد، اما معیارهای دیگری نیز وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرند، از جمله، ارتفاع سقف و اندازه درب ها و پنجره ها که می توانند میزان نیاز به نیروی خنک کنندگی را تغییر دهند. برای اندازه گیری اتاق خود طول اتاق را در عرض آن ضرب کنید. اندازه اتاق هایی که با درب جدا نشده اند را به هم اضافه کنید، یک دستگاه مناسب باید هر دو اتاق را خنک کند. سایتEnergy Star توصیه می کند که تنظیمات زیر را برای شرایط مختلف انجام دهید:

  •     اگر اتاق همیشه در سایه قرار دارد، ظرفیت دستگاه را تا 10 درصد کاهش دهید.
  •     اگر اتاق بسیار آفتاب گیر است، ظرفیت را تا 10 درصد افزایش دهید.
  •     اگر همیشه بیش از 2 نفر در اتاق حضور دارند، برای هر فرد اضافی 600 Btu به ظرفیت اضافه کنید.
  •     اگر دستگاه در آشپزخانه استفاده می شود، ظرفیت را تا 4000 Btu افزایش دهید.

دستگاه تهویه مطبوع را با اندازه اتاق خود هماهنگ کنید

اتاق خواب یا دفتر کار خانگی (100 الی 300 فوت مکعب)

برای یک اتاق خواب کوچک، دفتر کار خانگی یا اتاق پذیرایی به دنبال یک دستگاه تهویه مطبوع دارای ظرفیت 5000 الی 6500 Btu/hr باشید. شما به دستگاهی دارای امتیاز خوب در راحتی و کم صدا بودن نیاز خواهید داشت. 3 مدل زیر را در نظر بگیرید:

  •     Kenmore 77060
  •     LG LW6016R
  •     SPT WA-6022S


اتاق خواب بزرگ یا اتاق بازی کودکان (250 الی 400 فوت مکعب)

برای خنک کردن یک اتاق بزرگ تر و شلوغ تر شما به نصب یک دستگاه اندازه متوسط با ظرفیت 7000 الی 8500 Btu/hr نیاز خواهید داشت. اگر این دستگاه در اتاق خواب استفاده خواهد شد باید به امتیاز آن در کم صدا بودن توجه کنید. 3 مدل زیرا در نظر بگیرید:

  •     Friedrich Kuhl SQO8N10D
  •     GE AEZ08LV
  •     Kenmore 77080

اتاق نشیمن یا حال (350 الی 650 فوت مکعب)

برای یک اتاق نشیمن یا حال شما به یک کولر با ظرفیت 9800 الی 12500 Btu/hr نیاز دارید، به ویژه اگر فضای آن گسترده است. 3 مدل زیر را در نظر بگیرید:

  •     Haier HWE12XCR
  •     LG LW1216ER
  •     Frigidaire FFRE12L3S1

بهترین گزینه متناسب با بودجه شما

استانداردهای انرژی شدیدتری که از دو سال پیش برای کولر پنجره ای اعمال می شود باعث شده مدل های جدیدتر ارزان تر باشند. به دنبال دستگاهی باشید که دارای برچسب انرژی و میزان بازدهی انرژی EER 10 یا بالاتر باشد. هرچقدر EER بیشتر باشد هزینه های عملیاتی شما پایین تر می آید. تمام مدل های تست شده ما دارای EER 10 یا بالاتر می باشند.

نگهداری دستگاه در شرایط مناسب نیز باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. به دنبال مدل هایی باشید که بتوان فیلترهای آن را به آسانی جداسازی و تمیز کرد. یک فیلتر کثیف باعث می شود تا دستگاه سخت تر کار کند. دستگاه های تهویه مطبوع جدیدتر دارای تایمرهایی هستند که می توان آنها را طوری تنظیم کرد که قبل از رسیدن به خانه شروع به خنک کردن خانه کنند، به جای این که در طول عدم حضور شما در خانه به طور دائم کار کنند. برخی از مدل های جدید دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند، به طوری که از طریق نصب نرم افزار مخصوص آن در گوشی هوشمند خود می توان آنها را از راه دور تنظیم کرد.

 

 

برچسب ها: کولر