انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

مزیت­های سیستم کولر گازی دیواری

نویسنده: محمدحسین فوقانی 1396/06/01 1317
مزیت­های سیستم کولر گازی دیواری

انتخاب راه ­حل مناسب برای گرمایش و سرمایش منزل شما می­تواند تصمیم دشواری باشد. بسیاری از عوامل در آن تأثیر گذارند، نظیر اندازه و تعداد اتاق‌ها، قدمت ساختمان، و بودجه­ شما. در نهایت، هیچ سیستمی وجود ندارد که برای هر ساختمانی مناسب باشد.

بهترین راه برای انتخاب سیستم مناسب برای منزل یا دفتر کاری بررسی دقیق گزینه­ های مورد نظر شماست. برای برخی ساختمان­ها، سیستم­های بسته (داکت شده) به­ترین انتخاب است، برای دیگر ساختمان­ها، سیستم سرمایش تبخیری یا گرم­­ کننده­ های دیواری (پنلی) مناسب هستند.

دیگر گزینه محبوب، نصب سیستم تهویه هوای مطبوع است که راهی بسیار بهینه و مقرون بصرفه برای گرمایش و سرمایش مکان شماست. در زیر، نگاهی به طرز کارکرد سیستم تهویه و نمایش برخی از مزایای آن می­اندازیم تا ببینیم کدام نصب سیستم تهویه بهترین راه­ حل برای منزل یا محل کار شماست.


یک سیستم تهویه دیواری چگونه کار می­کند؟

یک کولر گازی آنطور که از نامش بر می­آید، به دو جز اجرایی تقسیم می­شود. به بیان ساده، شامل دو بخش اجرایی است: فن و تبخیر کننده که به خوبی داخل ساختمان تعبیه شده است، و یک واحد کمپرسور که یا خارج از ساختمان یا روی زمین یا بر روی دیوار نصب می­شود.

به طور خلاصه، یک سیستم تهویه هوای دیواری از طریق استخراج هوای گرم و رطوبت از هوای داخل ساختمان و تزریق آنها از طریق کمپرسور به داخل هوای خارج از ساختمان کار می­کند.

سپس سردکننده ­ی داخل کمپرسور به کار می افتد و هوای سرد را از خارج می­گیرد و به داخل فضای داخلی هدایت می­کند به غیر از لوله­ های مسی، جایی که فن هوای متعادل شده را در اتاق می­گرداند.

وقتی برای گرمایش استفاده می­شود، سیستم برعکس عمل می­کند: هوای سرد را استخراج کرده و هوای گرم را به فضای اتاق وارد می­کند.


مزایای یک سیستم تهویه دیواری

به طور واضح با توجه به طراحی ساده، دلایل زیادی وجود دارد که چرا نصب سیستم تهویه دیواری یک انتخاب گرمایشی و سرمایشی سودمند محسوب می­شود. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  •     اجرایی شدنِ سریع و آسان. سیستم­های دیواری گرمایشی یا سرمایشی خیلی سریع در فضا جای می­گیرند و به راحتی توسط کنترل از راه دور هدایت می­شوند.
  •     ارائه­ هوای گرم یا سرد تنها در فضاهایی که مورد نیاز است و در زمان مورد نیاز. جلوگیری از هدر رفت هزینه در فضاهایی که نیاز به گرم کردن آنها نیست.
  •     نصب با هزینه­ معقول. قطعات داخلی و خارجی توسط چند لوله و کابل­های الکتریکی به یکدیگر متصل می­شوند، تعدیل سازی بسیار مختصرِ نیازمند برای نصب وسایل مورد نیاز برای خانه­ ی شما. عدم نیاز به داکت­کِشی به معنای هزینه­­ ی نصب کننده­ ی کمتر است، نصب سریعتر که بیشتر مورد نظر است.
  •     از آنجایی که با برق کار می­کند، سیستم­های تهویه دیواری می­توانند با انرژی خورشیدی کار کنند، که آنها را تبدیل به یک راه­ حل مقرون به صرفه برای منازلِ مجهز به پنل­های خورشیدی تبدیل می­کند.
  •     هزینه­ های نگهداری پایین. اجزای داخلی سیستم­ تهویه هوای مطبوع شامل فیلترهایی هستند که به آسانی توسط مالک آن قابل پاکسازی و شستشو هستند، ضرورتی برای استفاده از عوامل خارجی برای پاکسازی جز داخلی وجود ندارد.
  •     بیشتر سیستم­های تهویه دیواری پتانسیل گرمایشی و سرمایشیِ استاندارد را دارا می­باشند، بنابراین شما یک سیستم را در سال استفاده می­کنید.
  •     تصفیه هوا. بسیاری از مدل­های هوا را تصفیه می­کنند، بنابراین گرد و خاک و مواد حساسیت­زا به داخل ساختمان وارد نمی­شوند.
برچسب ها: کولر