انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فواید و مضرات اجاره دادن میز در سالن های زیبایی

نویسنده: هنگامه خدابنده 1396/06/23 1368
فواید و مضرات اجاره دادن میز در سالن های زیبایی

وقتی مدیریت سالن زیبایی را عهده دار شوید انواع مسائل پیش می آید که باید برای آنها تصمیم گیری کنید. یکی از بزرگترین این تصمیمات آنست که آیا باید صرفا شاگرد استخدام کنید یا میزهای سالن را به استایلیست ها یا درمانگرهای مستقل اجاره دهید.

تصمیم گیری در این خصوص متاسفانه زیاد هم راحت نیست. در واقع، هر دو سوی این تصمیم ها فواید و مضراتی دارد. به منظور کمک به خوانندگان مطلب حاضر برای گرفتن بهترین تصمیم ممکن، برخی از مزیت ها و نقاط منفی را در کنار هم عرض می کنیم تا خود ببینید برای شما و سالن شما بهترین انتخاب کدام است.

فواید و مضرات اجاره دادن میز در سالن های زیبایی

فواید اجاره دادن میز

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود سالن داران اقدام به اجاره دادن میز کنند آنست که در بلندمدت در هزینه هایشان صرفه جویی می شود. در این حالت شما مسئول پرداخت دستمزد نیستید، به این ترتیب استایلیست یا درمانگر هر درآمدی از کار خود کسب کند متعلق به خودش خواهد بود. در نتیجه از آنجاییکه شما آنها را مستقیما استخدام نکرده و بهشان دستمزد پرداخت نمی کنید؛ نیازی نیست نگران پرداخت مالیات بیمه ملی، بیمه ایام بیماری، بیمه مرخصی بارداری و تعطیلات باشید- به طورخلاصه از بابت هیچ یک از موارد پرداختی که صاحبان کسب و کارها را نگران می کند مسئول نیستید.

از این گذشته، به لحاظ قانونی در صورت اجاره صندلی یا میزی در سالن خود به استایلیست ها یا درمانگرها، در برابر قانون کار هم شما متعهد محسوب نمی شوید.


از آنجاییکه شما را به عنوان کارفرمای این افراد نمی شناسند، نیازی نیست نگران مواردی همانند رویه اخراج حقوقی،  حقوق مرخصی زایمان و استحقاق برخورداری فرد از تعطیلات باشید. اگر از بابت اجاره دادن میز خود به استایلیست یا درمانگر راضی نبودید خیلی راحت می توانید به بهترین جایگزین متناسب با کسب و کار خودتان فکر کنید. حاصل اینکه اگر اصطلاحا آبتان با هم در یک جوب نرفت، بنا به تشخیص خودتان اقدام به قطع همکاری با فرد کنید.

از دیگر فوایدی که خوب است در نظر داشته باشید سطح انگیزه ای است که فرد اجاره کننده نسبت به کار خود دارد. تمامی کارکنان در شغل خود با روزهای خوب و بد مواجه می شوند و وقتی روز بد از راه می رسد ممکن است فرد اجاره کننده میز میلی به انجام دادن کارش نداشته باشد. اما فایده در کنار داشتن یک استایلیست یا درمانگر آنست که چون حاصل کارشان برای خودشان است و مستقیما به جیب خودشان می رود، باید استاندارد بالایی را در کارشان رعایت کنند، حتی استانداردی بالاتر از استاندارد کاری کارکنان تمام وقت سالن.اگر بر سر دریافت پورسانت از این افراد به توافق رسیده باشید، در نهایت درآمد شما از سالن خودتان هم  بیشتر می شود، اما حتی اگر موضوع دریافت پورسانت هم مطرح نباشد بازهم سطح بالای حرفه ای گری افراد مزبور موجب مراجعه مکرر مشتریان به سالن بوده و تصویر مثبتی  از بیزنس شما ارائه میدهد.

فواید و مضرات اجاره دادن میز در سالن های زیبایی

مضرات اجاره دادن میز در سالن

یکی از مضرات اجاره دادن میز در سالن زیبایی آنست که به این ترتیب مقداری از کنترل خود را بر کسب و کارتان از دست می دهید، از جمله کنترلتان بر وجهه برند، فرهنگ، و البته تجربه ای که مشتریان شما با قدم گذارن به داخل سالن زیبایی تان بدست می آورند. اگر تمایل دارید کنترلتان بر موارد یاد شده به همان ترتیب سابق باشد و خللی در آن ایجاد نشود، شاید بهتر باشد از اجاره دهی میز صرف نظر کنید.

یکی از دلایل عدم موافقت صاحبان سالن با اجاره دهی میز آنست که استایلیست یا درمانگر اجاره کننده میز ساعات کاری سالن را رعایت نکند یا اصلا برای انجام کار حاضر نشود. حتی بدتر از این، دغدغه سالن داران آنست که استایلیست ها مشتریان سالن را جذب کرده و سپس یکباره غیب شوند و صاحب سالن بماند و فهرستی از مشتریان بالقوه منتظر که باید جوابشان را بدهد.

یکی از بهترین راه ها برای محافظت از خود در برابر این امر آنست که قرارداد ارائه خدمات بین صاحب سالن و اجاره کننده منعقد شود، قواعد اجاره مشخص شده و ازتامین بلند مدت منافع هر دو طرف اطمینان حاصل شود.


افزون بر این حتما نسبت به تدوین کردن آیین نامه اخلاقی تیمی مخصوص سالن اقدام کنید. سعی کنید مابین کارکنان تمام وقت و افرادی که اقدام به اجاره میز کرده اند جلساتی برگزار کنید تا استایلیست/ درمانگر را هم گرد هم آورده و در مورد بهترین شیوه اجراسازی ارزش های مرکزی برند در ضمن کار با هم بحث کنید. هرچه باشد، یکی از مهمترین مسائلی که در ضمن بیزنس باید رعایت شود وفاداری به ارزش هاست.

اگر تصمیم به اجاره دادن میزی در سالن خود گرفتید یک چیز را حتما به خاطر داشته باشید-در اختیار داشتن تیمی از استایلیست ها/ درمانگران ِ ماهر راه سریعی است برای شناساندن سالن خود و تضمین موفقیتی که همواره خواستارش بودید.

 

 

 

برچسب ها: نیازپرداز