انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

روش خرید اولین ماشین نو یا دست دوم برای نوجوانان

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/06/23 2265
روش خرید اولین ماشین نو یا دست دوم برای نوجوانان

در هنگام خرید یک خودروی نو یا کارکرده برای نوجوانان باید به موارد زیادی توجه کرد. با توجه به بی تجربه بودن نوجوانان در این زمینه حتماً باید نکات و مشورت های لازم را با والدین خود داشته باشند. ما در ادامه این مطلب به این موضوع می پردازیم.

نوجوانان بهتر است این مراحل را انجام دهند تا با یک معامله خوب نمایشگاه ماشین را ترک کنند.

نوجوانان عاشق آزادی بعد از خرید اولین ماشین خود هستند، اما این کار همچنین برای آنها مسئولیت نیز ایجاد می کند. آنها باید آماده هزینه های زیاد خودرو باشند حتی اگر خودشان پول خودرو را پرداخت کنند. آنها باید هزینه سوخت، نگهداری، تعمیرات، بیمه، مالیات و غیره را در نظر بگیرند.

در ادامه به چند استراتژی برای ماشین دار شدن با کمترین دردسر اشاره می کنیم.

توانایی مالی چه خودرویی را دارید؟

برای نوجوانان و والدین آنها داشتن بودجه منطقی اهمیت دارد. میزان پول موجود برای پرداخت مبلغ اولیه و نیز اقساط ماهیانه وام نوع خودروی انتخابی را تعیین خواهد کرد.

یک نکته قابل توجه مهم این است که آیا فردی که از این خودرو استفاده خواهد کرد یک نوجوان دبیرستانی است یا یک نوجوان دانشجو و بالاتر. این موضوع میزان نو بودن و قابل اطمینان بودن خودرو را تعیین خواهد کرد.

بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه خریدن یک ماشین کارکرده است. یک خودوری نو در پنج سال اول استفاده تقریباً نصف ارزش خود را از دست می دهد، بنابراین بهتر است به دنبال خودرویی با چند سال کارکرد باشید به طوری که هنوز قابلیت های ایمنی خود را حفظ کرده باشد و همچنان بتوان چندین سال به طور مفید از آن استفاده کرد. خرید یک خودروی کارکرده همچنین می تواند به معنی یک اتومبیل بهتر و کم ایراد تر باشد.

تامین بودجه خودرو معمولاً می تواند برای خریدار نوجوان یک چالش باشد. فروشندگان خودرو اغلب به دنبال بزرگسالانی هستند که دارای بودجه مناسب برای خرید اقساطی یا پرداخت کامل مبلغ اتومبیل باشند.

خبر خوب این است که بسیاری از شرکت های مالی برنامه های ویژه ای برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دارند تا بدین طریق بتوانند برخی از شرایط و نیازهای مالی را تسهیل کرده و حتی تخفیف های ویژه ارائه کنند.

تکالیف خود را انجام دهید

با بودجه ای که در ذهن دارید می توانید یک لیست کوتاه از اتومبیل های قابل خرید را ایجاد کنید. شما بهتر است بر روی انتخاب های کاربردی تمرکز کنید، خودروهایی که هزینه های داشتن خودرو را به حداقل برسانند و همراستا با نیازهای نوجوانان باشند.

والدین باید در مقابل درخواست های نوجوانان برای خرید خودروهای اسپورت، لوکس و بزرگ مقاومت کنند. اتومبیل های دارای توان و قدرت بالا یا دارای آخرین فناوری های پیشرفته نمی تواند برای آنها کاربردی باشد.

شرکت های بیمه رانندگان جوان دارای اتومبیل های اسپورت را جریمه می کنند، همچنین موتورهای بزرگ گرانتر بوده و هزینه های سوخت و نگهداری بیشتری دارند و داشتن قابلیت های اضافی نیز خطرات مورد اطمینان بودن را افزایش می دهد. بیمه خودرو خودش یک هزینه گزاف است پس آن را بیشتر نکنید.

اکثر بانک ها برای اعطای وام خودرو به یک بیمه با پوشش کامل نیاز دارند. خانواده ها بهتر است از قبل مظنه قیمت بیمه را بدانند تا تصور کاملی از هزینه ها بدست بیاورند.

برای کاهش خطر خرید یک خودوری پر ایراد، مدل هایی را شناسایی کنید که دارای سابقه خوبی از لحاظ مورد اطمینان بودن باشند. برای اطلاع بیشتر درباره این موضوع به بخش نظرات کاربران درباره خودروها در سایت های شرکت ها مراجعه کنید، این نظرات می توانند شما را به سمت خودروهایی راهنمایی کنند که امتحان خود را در طول زمان پس داده اند.

بررسی و رانندگی آزمایشی

والدین و نوجوانان بهتر است بررسی ها و نقدهای مربوط به خودروها را مطالعه کنند. توجه زیادی به بخش های مورد نظر خود داشته باشید (برای مثال، سرعت، مورد اطمینان بودن، قابلیت های آگاهی - سرگرمی) و نقطه نظرات نویسنده را با مطلوبات و اولویت های خود همتراز کنید. برای مثال، شما می توانید در طول رانندگی آزمایشی خود شکایت های رایج درباره راحتی صندلی یا کیفیت سواری خودرو را بررسی کنید. ممکن است نظر شما با آنها متفاوت باشد.

فرض بر این است که خودروهای نو همیشه بدون ایراد و اشکال کار کنند. با یک بررسی عادی می توانید تشخیص دهید که آیا این خودرو شرایط یک خودروی نو را دارد یا خیر.

از طرف دیگر، هر خودروی دست دوم طول عمر خاص خود را سپری کرده است. برخی از آنها ممکن است دچار خوردگی یا زدگی شده باشند یا این که استفاده چندان درستی از آنها نشده باشد. بهترین راه این است که خودروی کارکرده را از یک دوست مورد اطمینان یا اعضای خانواده خریداری کرد به طوری که بتوان از او جزئیات صحیحی را از گذشته خودرو سوال کرد.

در هنگام خرید یک وسیله نقلیه کارکرده حتماً با یک فرد مطلع در زمینه خودرو مشورت کنید یا این که او را به همراه خود ببرید. شما باید بیرون، داخل، سقف و کف خودرو را با دقت بررسی کنید. چه خودروی نو و چه کارکرده را باید در طول روشنایی روز بررسی و ارزیابی کنید، زیرا می توانید از روی نواقص رنگ خودرو تعمیرات و مشکلات دیگر آن را تشخیص دهید. ضروری است مطمئن شوید که خودرو با موارد ادعایی فروشنده مطابقت داشته باشد.

مذاکره کردن مانند یک حرفه ای

اگر خودرو خوب به نظر می رسد پس زمان آن است که در مورد قیمت صحبت کنید. در هنگام مذاکره برای خرید لازم است که یک بزرگسال با تجربه به شما کمک کند.

فروشندگان خودروی حرفه ای آموزش دیده اند تا طوری فروش انجام دهند که بیشترین پول را از این کار کسب کنند. این کاری است که آنها هر روز و به طور دائم انجام می دهند و در آن مهارت دارند. بسیاری از فروشندگان در این مرحله از این خرید خودرو بی رحم هستند و کسی که برای اولین بار می خواهد اتومبیل بخرد معمولاً نباید به تنهایی برای خرید برود.

اگر شما از یک فروشنده خصوصی خرید می کنید مذاکره با او معمولاً صریح و مستقیم است. شما باید در اینترنت درباره قیمت عمده فروشی کنونی این خودرو (همچنین قیمت معاوضه نو و کارکرده) بر اساس وضعیت سلامتی، میزان مصرف سوخت و موقعیت مکانی آن تحقیق کنید. این قیمت هدف شما است.

یک فروشنده در یک پارکینگ خودروهای کارکرده یا در یک نمایندگی بر روی قیمت خرده فروشی تمرکز خواهد کرد، شما به راحتی می توانید این قیمت را نیز در اینترنت پیدا کنید. شانس بیاورید که این خودرو از طریق معاوضه یا در یک مزایده با قیمت نزدیک به عمده فروشی خریداری شده باشد و سپس تعمیر شده باشد و اکنون فروشنده بخواهد تا از آن به سود دست یابد.

هدف شما باید این باشد که تا حد امکان به قیمت کلی فروش نزدیک شوید، اگرچه در نهایت شما احتمالاً چیزی بین قیمت کلی و قیمت خرده فروشی معامله خواهید کرد.

اگر به دنبال یافتن منبع مالی هستید باید قبل از گرفتن وام با وام دهنده طوری توافق کنید که انگار که از نرخ سود آگاهی دارید. اگر نمایندگی بتواند نرخ را کم کند که عالی است. اگر نشد شما هنوز هم تحت پوشش هستید. وقتی نرخ سود تعیین شد شما می توانید با استفاده از یک محاسبه گر آنلاین از نوع پرداخت های خود بر اساس قیمت خرید مورد انتظار خود و میزان پرداخت اولیه آگاه شوید.

فروشنده احتمالاً بر روی پرداخت های ماهیانه تمرکز خواهد کرد زیرا این کار او را قادر می سازد تا نگاهی به سود افزوده داشته باشد. به دلیل اینکه شما تکالیفتان را خوب انجام داده اید پس می توانید به جای پرداخت های ماهیانه بر روی مقدار کلی مبلغ تمرکز کنید.

درباره هر مورد از معامله جداگانه بحث کنید. اگر به پیشنهاد ارائه شده از طرف نمایندگی علاقمند هستید اول قیمت خرید را قطعی کنید و بعد به موضوع تامین منبع مالی آن بپردازید. درباره موارد غیر ضروری مانند سود افزوده، محافظ بدنه یا یک گارانتی طولانی تر بحث نکنید.

اگر فروشنده قیمت منصفانه مورد نظر شما را برآورده نکرد آن معامله را رها کنید. سالانه بیش از 15 میلیون خودروی نو به فروش می رسد و هر کدام از آنها به محض اینکه از نمایندگی خارج شوند در واقع کارکرده محسوب می شود. مطمئن باشید که خودروهای زیادی وجود دارند که شما می توانید انتخاب کنید.

ویژگی های ایمنی ضروری

ویژگی هایی که در ادامه اشاره می کنیم در هنگام خرید خودورهای نو یا کارکرده باید در نظر گرفته شوند:

  •     سیستم ترمر ضد قفل (ABS): ترمز های ضد قفل با توجه به دسترسی فوری و آسان می توانند از توقف کامل چرخ ها در ترمزهای سخت جلوگیری کنند. در این سیستم به دلیل اینکه چرخ ها حتی در ترمزهای اضطراری در سطوح لیز نیز قفل نمی شوند در نتیجه راننده کنترل فرمان را از دست نمی دهد.
  •     کنترل پایداری الکترونیک (ESC): این قابلیت از چرخش خودرو در سر پیچ ها در صورت داشتن سرعت بیش از حد مجاز جلوگیری می کند، برای مثال در شرایط آب و هوایی نامناسب. تمام خودروهای نو و کامیون های سبک دارای سیستم ESC هستند. در خودروهای قدیمی تر ممکن است سیستم ESC یک آپشن اختیاری باشد. مطمئن شوید که خودروی کارکرده مورد نظر شما دارای این سیستم باشد.
  •     ایربگ های کناری محافظ سر: ایربگ های کناری تاثیر بسزایی در محافظت از سرنشینان هنگام برخوردهای جانبی دارند، برای مثال وقتی که در یک چهارراه یک خودروی دیگر از کناره ها با خودروی شما تصادف می کند.
  •     هشدار برخورد از جلو: سیستم FCW در بسیاری از اتومبیل های جدید وجود دارد، این سیستم از دوربین ها، رادار یا لیزر (یا ترکیبی از این موارد) برای اسکن خودروهای جلویی استفاده می کند و در صورت نزدیک شدن سریع یک وسیله نقلیه در یک لاین و احتمال برخورد قطعی با خودرو به راننده هشدار می دهد. اکثر این نوع سیستم ها از طریق نوعی سیگنال تصویری یا صوتی به راننده هشدار می دهند و بدین ترتیب فرصت واکنش لازم را به راننده می دهند. سیستم های سطح بالاتر دارای یک ترمز اضطراری اتوماتیک نیز هستند، به طوری که در صورت عدم ترمز راننده به طور خودکار ترمزها را فعال می کند.
  •     دوربین پشتیبانی: در خودروهای جدید در حالت دنده عقب یک دوربین پشتیبان فعال می شود و نمایی از عقب خودرو در مرکز صفحه کنسول نمایش داده می شود که به پارک کردن اتومبیل کمک کرده و از برخورد با عابران یا خودروهای دیگر جلوگیری می کند.
برچسب ها: ماشین