انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

راهنمای خرید یخچال

نویسنده: آرش علیمحمدی 1396/07/01 1911
راهنمای خرید یخچال

امروزه هنگامی که صحبت از یخچال ها به میان می اید، امکانات آن به چیزی فراتر از تهیه ی یک لیوان آب سرد بدون باز کردن درب یخچال، بدل شده است با طراحی های اختیاری ای که امروزه برای کابینت های آشپزخانه وجود دارند شما می توانید پانلی طراحی کنید که یخچال در آن قرار گرفته و با کابینت ها به خوبی هماهنگ می شود. یخچال های چهار درب را فراموش کنید برخی از مدل های جدید دارای پنج درب و یا بیشتر هستند.

امروزه هنگامی که صحبت از یخچال ها به میان می اید، امکانات آن به چیزی فراتر از تهیه ی یک لیوان آب سرد بدون باز کردن درب یخچال، بدل شده است با طراحی های اختیاری ای که امروزه برای کابینت های آشپزخانه وجود دارند شما می توانید پانلی طراحی کنید که یخچال در آن قرار گرفته و با کابینت ها به خوبی هماهنگ می شود. یخچال های چهار درب را فراموش کنید برخی از مدل های جدید دارای پنج درب و یا بیشتر هستند. شما حتی می توانید یک کشوی سرد کن را بیرون آورید که پر است از نوشابه های سرد و یخ زده. راهنمای گام به گام ما، شما را در انتخاب یخچالی متناسب با فضای خانه ی خود، کمک خواهد کرد و نیز در جهت یافتن نامناسب ترین گزینه راهنمایی هایی برای شما دارد.  به شما در پیدا کردن کم سروصداترین مدل ها کمک خواهد کرد، بنابراین شما و مواد خوراکی تان می توانید آسوده خاطر باشید.

 

بهترین یخچال را برای آشپزخانه ی خود بیابید

ما آخرین مدل های یخچال ها را آزمایش کرده، ارزیابی و مقایسه میکنیم تا در هزینه و وقت شما صرفه جویی به عمل آوریم.

 

یک استایل انتخاب کنید.

برای انجام دادن کارهای مربوط به منزل یک سلسله مراتب متناسب وجود دارد. مدلهای با درب فرانسوی محبوبیت بسیار بالایی دارند. اغلب مصرف کنندگان به راحتی استفاده از یخچال های دارای فریزر در قسمت پایین، اذعان دارند اما در آشپزخانه های کوچکتر یخچال های دارای فریزر در قسمت بالا و نیز مدل  های ساید بای ساید میتوانند انتخاب بهتری برای صرفه جویی در فضای محیط باشند. در اینجا می توانید اطلاعاتی را برای داشتن یک انتخاب مناسب بدست آورید، رتبه بندی کامل یخچال های ما در زیر آورده شده است، شامل مدل هایی در اندازه های مختلف می شود که در آزمایشات مورد بررسی قرار گرفتند.

راهنمای خرید یخچال

یخچال های دارای فریزر در قسمت بالا

یک یخچال قدیمی برای اشغال کردن فضای بزرگی در آشپزخانه های کوچک مورد کاربرد دارد. این مدل از یخچال ها به فضای زیادی برای خود نیاز دارند، (بطور معمول فضایی معادل 30 اینچ در 33 اینچ). سازنده ها این ادعا را دارند که این یخچال ظرفیتی معادل 22 فوت مکعب را دارد اما در آزمایشات ما مشخص شد که این میزان، اختلافی 20% با واقعیت دارد. زاویه بازشوهای این یخچال بسیار عرض هستند و برای دسترسی به کشو ها و بخش های پایینی این یخچال مجبور خواهید بود که به خم شدن و نشستن عادت کنید.

راهنمای خرید یخچال

یخچال های دارای فریزر در قسمت پایین

اندازه ی این یخچال ها برابر با با 30 اینچ در 33 اینچ بوده و توسط سازندگان ادعا شده است که گنجایشی معادل 30 فوت مکعب را دارند. با این حال فضای در دسترس در مقایسه با یخچال هایی که فریزر آن ها در قسمت بالایی قرار دارد کمتر است، (که همچنین دارای بهای پرداختی کمتری هستند). بجای فریزر (که کمتر مورد استفاده ی شما قرار می گیرد)، قفسه های داخلی این یخچال در قسمت بالا قرار دارند و بررس کردن آن ها را به کاری بسیار ساده تبدیل کرده است. اما به این که برای استفاده از موادغذایی فریز شده و بررسی آن ها باید دائماً خم شوید، خود را عادت دهید.

راهنمای خرید یخچال

یخچال هایی با درب های فرانسوی

دارای دو درب باریک در قسمت بالا و یک فریزر  در قسمت پایین است. گاهی در بین این دو بخش یک کشو (یا بیشتر) قرار دارد. عرض یخچال های این مدلی برابر با 30 تا 36 اینچ است. گنجایش این یخچال ها به میزان 30 فوت مکعب ادعا شده است، اگرچه که فضای قابل استفاده در مقایسه با یخچال هایی که در قسمت بالایی فریزر دارند، هماهنگی مناسب را ندارد. درب های کوچکی که به منظور صرفه جویی در فضا طراحی شده اند، این مزیت را فراهم کرده اند تا برای جا دادن مواد غذایی و ظروف کوچکتر تنها نیمی از درب یخچال را باز کنید. بسیاری از مدل های که از این استایل طراحی پیروی کرده اند دارای آبسردکن و یخ ساز های داخلی هستند.

راهنمای خرید یخچال

یخچال های ساید بای ساید

طراحی یخچال ساید بای ساید به گونه ایست که یخچال در یک سمت و فریزر در سمت دیگر قرار دارد. آبسردکن، یخ ساز و قسمت کنترل دمای آن غالبا در میان درب یخچال قرار دارند. عرض آن معمولا 30 تا 36 اینچ است و ادعا می شود که گنجایشی معادل 30 فوت مکعب دارند (اما تنها 70% آن قابل استفاده است). درب های باریک آن مزیتی غیر قابل انکار برای استفاده از این مدل در آشپزخانه های کوچک است، اما  زاویه ی بازشوهای آن چندان عریض نیست، بطور مثال برای جا دادن یک جعبه پیتزا به مشکل برخواهیم خورد چرا که بخش های دراز و باریک داخلی نه تنها جایگذاری مواد خورادکی را دشوار می کند بلکه پیدا کردنشان نیز مشکل خواهد بود. در مجموع، توانایی صرفه جویی چندانی در مصرف انرژی و فضا را ندارند

راهنمای خرید یخچال

یخچال هایی با فریزر داخلی

گران  و ساخته شده به منظور هماهنگی با کابینت ها و پیشخوان ها، این مدل ها با طراحی فریبنده و زیبای خود معمولا دارای طراحی فریز در قسمت پایین، فریزر در قسمت بالا،  ساید بای ساید،  دارای درب فرانسوی و نیز یخچال هایی با چهار درب هستند. این یخچال ها اغلب عریض اند (36 اینچ یا بیشتر) با گنجایش 25 فوت مکعب (که تنها 70% آن مورد استفاده است). به دنبال پانل های کاربردی ای باشید تا پانل یخچال تان با کابینت های اشپزخانه ی شما هماهنگی داشته باشد.کمتر در جستجوی کابینت هایی باشید که طراحی ساده دارند. یک مزیت دیگر این مدل ها: یک فریزر ستونی به باریکی 18 اینچ برای قرار گرفتن در هر بخش کوچک آشپزخانه.

راهنمای خرید یخچال

یخچال های کوچک یا مینی

مناسب برای خوابگاه، اداره ی شما یا یک آشپزخانه ی کوچک. به خاطر بسپارید که برخی مدل ها تنها یک چهارم گنجایش یخچال های معمولی را دارند، ام اما قیمت آن تفاوتی ندارد. در بعضی از مدل ها عملکرد دمایی آنها ممکن است با مشکلاتی همراه باشد (به طوری که ممکن است حتی تا بالای 40 درجه فارنهایت بالا رود و سبب فاسد شدن غذا و رشد باکتری های مضر شود)، بنابراین از این مدل ها برای نگهداری نوشابه ها و سایر مایعات و یا نگهداری موقت اسنک ها استفاده کنید. (بجای شیر، سس مایونز و دیگر مواد غذایی تاریخ مصرف دار).

در نظر گرفتن اندازه

غالبا طراحی یخچال ها با فاکتورهایی همچون اندازه و گنجایش، همراه است

همواره مکان مناسب قرار دادن یخچال را پیش از خرید آن درنظر داشته و آن را اندازه گیری کنید. بررسی کنید که در مکان تعیین شده به خوبی جای گیرد. ببینید جای کافی برای باز شدن درب های  آن وجود داشته باشد و نیز اطراف و پشت یخچالتان را به اندازه ی یک اینچ خالی بگذارید تا گردش هوا به اندازه کافی به جریان در آید.

و نیز در مورد گنجایش، اغلب سازندگان اندازه ای معادل 19 تا 22 فوت مکعب را برای یک خانواده ی چهار نفره پیشنهاد می دهند. اما در صورت داشتن یک خرید هفتگی بزرگ و تهیه ی اقلام حجیم، احتمالا شما نیاز به یک یخچال بزرگتر به میزان 30 تا 33 فوت مکعب پیدا خواهید کرد. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که بر اساس آزمایشات ما، میزان ظرفیت قابل استفاده ی در دسترس غالبا کمتر از مقدار ادعا شده در مورد آن است. برای اطلاعات بیشتر نگاهی به بخش رتبه بندی های یخچال ما بیاندازید.

به برچسب انرژی یخچال توجه داشته باشید

بازدهی انرژی امروزه به یک نکته حائز اهمیت برای مصرف کنندگان و نیز به یک فاکتورحیاتی برای خرید محصولات بدل شده است. تمامی یخچال های جدید بسیار کارآمد تر از یخچال های یک دهه ی گذشته هستند، اما در اینجا برچسب های انرژی را مد نظر قرار داده ایم تا به شما کمک کنیم تا حد ممکن محصولاتی با بازدهی انرزی بالا انتخاب نمایید.

رتبه بندی شاخص انرژی API میتواند یک مرجع مناسب برای خریدهای شما باشد. این بدان معناست که یک محصول در میان 25% بالایی بازار قرار دارد، اما بازدهی  آن بسته به مدل های مختلف متغیر است. (به عنوان مثال یک یخچال دارای فریزر در قسمت بالای فاقد برچسب انرژی ممکن است بازدهی  بیشتری نسب به یک یخچال مدل درب فرانسوی مورد تایید شاخص انرژی ، داشته باشد). علاوه بر این ما آزمایشاتی مبنی بر میزان مصرف انرزی انجام می دهیم که می تواند چیزی معادل 50 تا 60 دلار به صورت ماهانه و چیزی حدود 500 دلار طی طول عمر کامل محصول در هزینه های شما تفاوت ایجاد کند.

 برای مقایسه ی گام به گام به منظور پیدا کردن مدل هایی با بیشترین بهره وری، نگاهی به برچسب راهنمای انرژی یخچال محبوب خود بیاندازید و هزینه های انرژی سالانه ی ان را (بر حسب کیلووات بر ساعت) با دیگر مدل ها مقایسه نمایید. ما به تمامی یخچال های مورد آزمایش قرار گرفته ی خود یک نمره کلی بهروه وری انرژی میدهیم که میتوانید در قسمت رتبه بندی های یخچال ما، از جزئیات آن مطلع شوید.

پنج ویژگی که مطلوب شماست

یخچال ها در تمامی رده های قیمتی با یک روند پر سرعت در حال گسترش امکانات خود هستند تا زندگی شما به راحت ترین و منظم ترین سطح ممکن برسانند یخچال های مدل درب فرانسوی دراین زمینه معمولا پیشرو ترین اند.

فقط بدانید که اگر شما نمی توانید بدون یک قفسه داخلی مخصوص نوشیدنی و یا یک قهوه ساز تعبیه شده در درب یخچال زندگی کنید، مجبور به پرداخت هزینه بالایی هستید. ویژگی های ذکر شده در زیرهمانهایی هستند به نظر می رسد شما خواستارشان هستید. برای اطلاعات بیشتر به بخش رتبه بندی های یخچال ما نگاه کنید.

راهنمای خرید یخچال

آبسردکن و یخساز به کار رفته در درب یخچال

این ویژگی، بیشترین درخواست را از طرف خریداران به همراه داشته است. اخطار: ما دریافتیم که مدل های دارای این ویژگی نیاز زیادی به تعمیرات دارند. بهای انرژی آن بالاتر است و درواقع شما داشتن آبسردکن را به داشتن فضای بیشتر برای مواد غذایی ترجیح داده اید.

برای خرید یخچال محصولات جدید را در فروشگاه آنلاین بانه لبخند مشاهده نمایید.