انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

راهنمای خرید مخلوط کن

نویسنده: Nasim shirvani mahdavi 1396/10/04 1085
راهنمای خرید مخلوط کن

بهترین مخلوط کن را بر اساس نیازتان پیدا کنید.این راهنما به شما در خرید یک مخلوط‌کن مناسب با توجه به نیاز و بودجه‌ی شما کمک می‌کند

شما می‌توانید از مقدار کمی حدود ۲۰ دلار تا حدود ۵۰۰ دلار برای یک مخلوط‌کن جدید بدهید. قیمت‌های بالاتر معمولا دستگاه‌های بهتر و همه‌کاره‌تری را شامل می‌شود. اما استثنا نیز وجود دارد، مثلا مدل‌های گران‌قیمتی که در تست‌های سنگین ما دوام نیاوردند یا مدل‌های ارزانی که این تست‌ها را رد کردند. این راهنما به شما در خرید یک مخلوط‌کن مناسب با توجه به نیاز و بودجه‌ی شما کمک می‌کند.

با بهترین مخلوط کن مخلوط کنید!

ما جدید‌ترین مخلوط‌کن‌ ها را تست، ارزیابی و مقایسه می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین مخلوط‌کن را بر اساس پولتان بخرید.


مقایسه‌ی مدل‌ها

اگر شما فقط گاهی می‌خواهید یک میلک شیک بخورید یا یک اسموتی صبح‌گاهی، شما به یک مدل متفاوت نسبت به وقتی نیاز دارید که طرفدار یک نوشیدنی تماما میوه‌ای با مزه‌ی کره‌ی خانگی بادامی هستید. این جا با چهار مدل با قابلیت‌های زیاد به کم آشنا می‌شویم:


مخلوط‌کن‌

مدل‌های با کارایی بالا

با موتور‌های قدرتمند و تیغه‌های سریعشان، نوشیدنی‌های یخی، اسموتی‌های کف‌دار و آب‌میوه‌های تماما میوه‌ای فیبردار را در یک چشم به هم زدن درست می‌کنند. بعضی از آن‌ها حتی سوپ‌های داغ و بستنی‌های بدون چربی را درست می‌کنند.

قیمت از ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار


مخلوط‌کن‌

مدل‌های مرسوم

این مدل‌های خیلی ارزان‌تر، برای مخلوط کردن مواد‌ سبک‌تر مثل میلک‌شیک یا اسموتی‌های تازه‌ی میوه‌ای بهتر عمل می‌کنند. سوپ‌های داغ و نوشیدنی‌های تماما میوه‌ای را فراموش کنید و بیشتر به کوکتل‌های یخی مخلوط فکر کنید!

قیمت از ۴۰ تا ۱۵۰ دلار


مخلوط‌کن‌

مدل‌های شخصی

این دسته‌ی تقریبا جدید از مخلوط‌کن‌ها هدفشان افرادیست که شیک‌ها و اسموتی‌ های ماستی را ترجیح می‌دهند. محفظه‌ی این مخلوط‌کن‌ها تقریبا دو برابر یک شیشه‌ی مربا است. این دسته برای مخلوط کردن مواد سنگین و سخت طراحی نشده‌اند.

قیمت از ۲۰ تا ۱۰۰ دلار

مخلوط‌کن‌

مدل‌های داخل‌برنده

این دستگاه سیلندری با تیغه‌های باز را در داخل غذا یا نوشیدنی ای که می‌خواهید آماده کنید، ببرید، مثل سبزی در حال جوشیدن در یک قابلمه. این مخلوط‌کن تقریبا تکمیل کننده‌ی مدل‌های دیگر است و جایگزین آن‌ها نیست.

قیمت از ۳۰ تا ۲۴۰ دلار


طرز نگه‌داشتن مخلوط‌کن‌ها را فراموش نکنید.

نگه‌داری بعضی از مخلوط‌کن‌ها راحت‌تر از بقیه است، این موضوع می‌تواند برای کسانی که آشپز‌خانه‌های کوچک دارند مهم باشد. با طراحی فوق فشرده، مدل‌های داخل‌برنده به راحتی در دراور‌ها جا می‌شوند اگر چه نمی‌توانند جای مدل‌ها دیگر را بگیرند. مدل‌های شخصی هم کوچک و فشرده طراحی شده‌اند. اگر تصمیم به تهیه‌ی یک مدل با سایز کامل و نگهداری‌ آن در روی پیشخوان دارید، مدلی که کمتر از ۱۷ اینچ باشد برای نگهداری روی پیشخوان و جا شدن در زیر کابینت‌های بالایی وقتی که با آن کار ندارید، مناسب است (اگرچه خوب است که قبل از این کار فاصله‌ی کابینت خود را اندازه بگیرید زیرا بعضا این فاصله کمتر است). به تجهیزاتی که به همراه مدل‌های مختلف هست دقت کنید. بعضی از مدل‌ها چندین محفظه دارند که به آن‌ها ویژگی چندکاره بودن می‌دهد اما این مدل‌ها جای زیادی در آشپزخانه می‌گیرند.

مخلوط‌کن‌

 


بررسی ویژگی‌ها

در این‌جا ویژگی‌های یک مخلوط‌کن را بررسی می‌کنیم و با کمال تعجب می‌بینیم که قیمت بالاتر لزوما ویژگی‌های بیشتری را به همراه ندارد.

مخلوط‌کن‌
 

مخزن

بیشتر مخلوط‌کن‌ها با رتبه‌ی بالای ما، مخازن پلاستیکی دارند که سبک‌تر هستند و احتمال شکستن آن‌ها نسبت به مخازن شیشه‌ای کمتر است. اما بدی پلاستیکی‌ها این است که بو و لکه‌ها را جذب می‌کنند پس باید پس از هر مصرف سریعا آن‌ها را تمیز کنید. مستقل از جنس، دنبال مخزنی باشید که دهنه‌ی گشاد تری دارد زیرا که تمیز کردن و پر کردنش راحت‌تر است و همچنین مخزنی که خواندن اندازه‌های روی آن آسان‌تر باشد.

 

مخلوط‌کن‌
پنل کنترل‌

هیچ نوعی از پنل‌های کنترل بهترین نیست و بسته به ترجیح شخصی فرد است. پنل‌های لمسی از همه برای تمیز کردن راحت‌تر است ولی کارکردن با آن‌ها سخت‌تر است. برای مثال ممکن است شما چند بار یک دکمه را بزنید تا دستگاه را خاموش روشن کنید. اما دکمه‌های فشاری به راحتی از سرعتی به بعدی می‌روند ولی ممکن است کثیفی در داخل شکاف دکمه‌ها جمع شود. کنترل‌هایی مثل شماره‌گیر‌های تلفن راحت حرکت می‌کنند ولی مجبورید همه‌ی تنظیمات را دور بزنید تا به سرعت مورد نظرتان برسید. کلید‌های اهرمی از نظر تمیز‌کردن راحت است ولی تنظیمات کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مخلوط‌کن‌


سرعت

مخلوط‌کن‌ها از دو تا ۱۷ سرعت مختلف دارند. تا سه سرعت معمولا مناسب است. بیشتر از این تعداد در تشخیص سرعت ممکن است دچار مشکل ‌شویم. تنظیم پالس که فاصله‌ی بین فشردن دکمه و شروع و پایان کار مخلوط‌کن را حذف می‌کند اجازه می‌دهد که برای مواد حساس‌تر دقت کار مخلوط‌کن بیشتر شود. بعضی از مدل‌های با کارایی بالاتر تنظیمات از پیش برنامه‌ریزی شده‌ی راحتی دارند، مثلا برای سوپ‌های داغ، اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های تماما میوه‌ای.

 

مخلوط‌کن‌
قدرت

بیشتر جاها حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ وات را برای توان مخلوط‌کن‌ها می‌بینید، زیرا که تولید‌کنندگان آن‌ها توان بیشتر را با کارایی بالاتر یکی می‌دانند. اما ما متوجه شدیم که این لزوما درست نیست و مدل تیغه‌ها و شکل محفظه هم فاکتور‌های کارایی هستند. اما مخلوط‌کن‌های مدل داخل‌برنده هر چه توان بیشتری داشته باشند، کارایی بیشتری نیز دارند.  

 

مخلوط‌کن‌
وارانتی

مثل تمام کالاهای دیگر، مقدار و مواردی که در وارانتی مخلوط‌کن آمده‌است نشان‌دهنده‌ی این است که تولید‌کنندگان آن چقدر عمر برای آن انتظار داشته‌اند. خیلی از محصولات با کارایی بالا حدود ۷ تا ۸ سال وارانتی دارند، و مخلوط‌کن‌های اقتصادی‌تر حدود یک سال وارانتی دارند.