انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

نویسنده: هنگامه خدابنده 1396/10/18 1650
وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

ویزگی های جدید OnePlus 5T شگفت انگیزند، در این مطلب مروری بر بهترین ویژگی های OnePlus 5T در سال 2017 داریم.

تلفن جدید سال 2018-2017  که از سوی OnePlus  عرضه شده است، آپگریدهای چندی را برای نسخه قبلی گوشی این شرکت عرضه می داد که باعث شده تا این پرچمدار برتر 500 دلاری حتی از قبل هم جذاب تر به نظر برسد. در ادامه 16 ویژگی که سبب شده تا OnePlus 5T یکی از بهترین تلفن های موبایل سال 2017 باشد برای خوانندگان شرح می دهیم.

1. OnePlus 5T اسکرین پنل بزرگتری دارد.

OnePlus 5T به همراه اسکرین پنل بزرگتری عرضه شده است و افزون براین در زمینه طراحی آشنای این گوشی نیز شاهد بروزرسانی قابل توجه و نوین تری هستیم، درحالیکه همزمان ردپای طراحی به کار رفته در OnePlus 5t را می توان در آن مشاهده کرد. البته تغییرات بصری بزرگی را در گوشی موبایل جدید می بینیم. بزرگترین تغییر یاد شده که در صفحه نمایش جدید 6 اینچی با ابعاد 18 در 9 مشاهده می کنید آنست که صفحه نمایش همچنان AMOLED است، همانند وان پلاس فایو، با این تفاوت که این بار پنل 2160 در 1080 در اختیار دارید که جای بیشتری برای چندوظیفه گی عکس ها توسط اپ ها و کارهای مشابه در اختیار می گذارد.

وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

2.مشکل پیمایش OnePlus 5 در OnePlus 5T حل شده

و به نظر می رسد صفحه نمایش مدل جدید که بسیار زیباست روشن بوده و رنگ ها را به صورت جانداری نمایش می دهد، علاوه بر این زوایای دید خوبی دارد و وان پلاس حسابی درخشان است. کاغذ دیواری های استوک جدید آن بر روی رابط کاربری اش بسیار متناسب این صفحه نمایش رنگی گرانقیمت به نظر می آیند. بایستی خوشحال بود که مشکل پیمایش صفحه ژله ای که برخی از کاربران به هنگام استفاده از مدل وان پلاس فایو از آن شکایت داشتند در مدل جدید اصلا به چشم نمی خورد.

3.اسکرین OnePlus 5T دارای نرخ مدرن اسپکت بیشتری می باشد

اسکرین جدید اصلی ترین قطعه OnePlus 5T می باشد و در نتیجه اسکرین بزرگتر و نرخ مدرن اسپکت بیشتر، فرورفتگی های باریک تری روی کلیدهای صفحه به چشم می خورد و اسکنر اثرانگشت به پشت تلفن منتقل شده است.

4. امنیت OnePlus 5T ارتقا یافته و سرعتش بالاتر رفته است

طرفداران تیزچشم وان پلاس ممکن است این نکته را هم دریافته باشند که برجستگی دوربین در مدل جدید بهتر با بدنه دستگاه ترکیب شده است، این مسئله نتیجه تدبیر طراحی دیگری می باشد که باعث شده اسکنر انگشت دست تنها راه باز کردن قفل گوشی نباشد. افزون بر این سیستم شناسایی چهره سریع و به واقع راحت این مدل را نیز باید یاد کرد که به قدری سریع است که احتمالا شما موقع استفاده از آن برای باز کردن تلفن اصلا صفحه قفل را مشاهده نمی کنید، البته به ازای این راحتی افزوده شما امنیت خود را افزایش می دهید.

5. رنگ و طراحی بیرونی OnePlus 5 T

از بیرون که به این مدل نگاه کنید اساسا یک وان پلاس فایو با صفحه نمایش بزرگتر و فرورفتگی کمتر است که البته خود من شخصا از این بابت بسیار راضی هستم، اما بدنه آلومینیومی عایق به هنگام در دست گرفتن اندکی سنگین می باشد، ولی در کل شیک و باریک طراحی شده است و نگه داشتنش حس خوبی به آدم می دهد. البته بازهم تاکید می کنم هدف به زیر سوال بردن ظاهر مدرن تی فایو نیست هرچند که بنا به تصمیم طراحان شاسی سیاه نیمه شب محبوب مدل در این بازطراحی تا حد زیادی بدون هیچگونه تغییری باقی مانده است و شاهد خصوصیات سیستمی یکسانی هستیم که تقریبا مشابه همان OnePlus 5 می باشند.

6.ویژگی های سیستم OnePlus 5 T تقریبا همانند OnePlus 5 است

اما از لحاظ آنچه در داخل گوشی به کار رفته است نیز باید گفت فایو تی دارای همان پلتفورم محکم 1 plus 5 می باشد بدون هیچ گونه آپگرید داخلی. هرچند این بار چیزی هم برای آپگرید کردن وجود ندارد، بنابراین از پردازنده اسنپ دراگون 835 استفاده شده و 6 گیگ رم و 64 گیگ فضای خیره 499 دلاری یا هشت گیگ رم و 128 گیگ فضای ذخیره 569 دارد.

وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

7.باتری OnePlus 5 T

در این مدل هم از باتری مشابه یعنی باتری میلی آمپر 3300 استفاده شده است که تقریبا برای یک روز استفاده علیرغم بزرگتر شدن مساحت صفحه نمایش جوابگو می باشد.

8.پشتیبانی از شبکه موبایل توسط OnePlus 5 T

برای آندسته از کسانی که عادت به سفر رفتن دارند، OnePlus 5 T از آنجمله گوشی هایی است که با دارا بودن قابلیت دو سیم کارته می تواند هر باند LTE را Under the Sun پشتیبانی کند.

9.دوربین عقب OnePlus 5 T با 20 پیکسل و عکاسی ارتقا یافته

افزون بر اسکرین، از دیگر آپگرید های سخت افزاری عمده در وان پلاس فایو، ست آپ دوربین این مدل می باشد. آرایه دوربین دوتایی در پشت گوشی به نظر مشابه مدل قبلی می رسد، اما لنز ثانویه تله فوتو با سنسوری 20 مگاپیکسلی در پشت لنز 1.7 F جایگزین شده است. بنابراین انتظار می رود دوربین ثانویه عکاسی در نور کم را تقویت کند، حوزه ای که وان پلاس فایو در زمینه آن عملکرد متوسطی داشت؛ ولی هم اکنون از نوعی تکنولوژی ترکیب پیکسل استفاده می کند که می تواند داده های برگرفته از گروه های پیکسلی را روی سنسور با همدیگر ترکیب کند تا شات های واضح تر و شفاف تری را در نور بسیار کم نتیجه بدهد که باید گفت تا حد بسیار زیادی خوب کار می کند و بهبود قابل توجهی نسبت به وان پلاس فایو محسوب می شود. هرچند که برای من سوال است چرا باید نیاز به لنز ثانویه ای برای انجام این کار داشته باشیم و در عوض از سنسوری منفرد استفاده نکنیم که هم در نور روزگاهی و هم در نور کم به کار بیاید. از دیگر فواید دوربین ثانویه، حالت پرتره آن می باشد که بازگشتی است که 5T و بیشتر اوقات عملکرد خوبی دارد هرچند که به اندازه نمونه های گرانقیمت تر خوب نیست، با این حال تمام این تعویض دوربین ها به صورت خودکار انجام می شود. در شرایطی که هوا روشن تر باشد تلفن از دوربین اصلی استفاده می کند و وقتی هوا تاریک تر است به دوربین ثانویه روی می آورد و برای دوربین اصلی همچنان از سنسور سونی 16 مگاپیکسلی استفاده می شود که پشت سر لنز F 1.7 قرار دارد و همچنان در اکثر شرایط عکس های خوبی را به ثبت می رساند درست همانطور که وان پلاس فایو انجام می داد. این بار بزرگترین نقص عبارت است از عدم وجود دوبین تله فوتوی اختصاصی. در ابتدا با دانستن این موضوع احساسات متناقضی به من دست داد اما هرچه بیشتر از 5T استفاده کردم بیشتر به نظرم می رسد که دوربین خوبی در شرایط کم نور است. وان پلاس فایو برای کراپ کردن سنسور اصلی به حالت زوم دجیتال تغییر میکند، زیرا دوربین قدیمی تله فوتو در نور ضعیف آنقدر بد عمل می کرد که یک سری بهبودهای دیگری بر روی دوربین داده شده است- همانند رابط کاربری دوربین بازطراحی شده که مزیت اسکرین بزرگتر و ارتقاهایی در زمینه تثبیت تصویر الکترونیکی را برای ضبط ویدئو به همراه داشته است که در مدل 5 هم خوب بودند اما خلاصه مطلب آنست که در دوربین مدل جدید به جای لنزهای تله فوتو، امکان عکاسی در نور کم ارتقا داده شده است.

وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

10.خصوصیات دوربین جلویی OnePlus 5 T

در قسمت جلوی گوشی با دوربین آشنای سلفی ِ چند مگاپیکسلی روبرو هستیم که سنسور سونی 16 مگاپیکلسی را پشت لنز F2.0 دارد. هرچند اندکی در نور کم عملکردش ضعیف است، اما در کل بد نیست.

11. Oneplus 5 T ضدآب نیست

وقتی صرفا 500 دلار به ازای خرید گوشی ای پرچمدار می پردازید، قطعا چیزهایی هست که از چشمتان دور می ماند؛ مثلا Oneplus 5 T همچنان فاقد قابلیت ضد آب است، در هیچ یک از دوربین ها هم خبری از ثابت سازی اپتیکال که از جمله روش های سنتی برای ارتقای کیفیت عکاسی در نور کم می باشد نیست.

12. نسخه آندروید Oneplus 5

با توجه به اینکه شاهد استفاده کردن گوشی های بیشتری از سیستم عامل آندروید هستیم، باید گفت مدل فایو تی همچنان با آندروید نسخه قدیمی 7.1.1 عرضه شده است و قرار است آپدیت به نسخه 8.0 در سال جدید انجام شود البته نسخه بتا قبل از پایان دسامبر عرضه شد که کسی نگوید هیچ ارتقایی در زمینه نرم افزاری انجام نشده است! oxygen OS 4.7 تردستی های بیشماری را روی لانچر انجام داده است، به عنوان نمونه می توان از فولدرها و ویجت های بروزرسانی شده یاد کرد که دسترسی بهشان آسانتر شده است.

13. Oneplus 5 T و اسکنر اثرانگشت

جا دارد از ژست های جدید برای اسکنر اثر انگشت عقب گوشی هم نام ببریم، مانند لغزش به سمت پایین از شید اعلان ها یا فشار طولانی مدت برای عکس گرفتن با استفاده از اپ دوربین.

وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

14. OnePlus 5 T قادر است چند اپ را به صورت همزمان اجرا کند

می توان کلیدهایی که روی اسکرین قرار دارد را با استفاده از گزینه ای برای پنهان سازی آنها پشت حرکت لغزاندن انگشت سفارشی سازی کرد و استفاده کامل را از صفحه نمایش عظیم 18 و 9 برد. افزون بر این، ویژگی اجراسازی اپ ها به صورت متوازن به شما امکان می دهد تا در آنِ واحد نسبت به استفاده از چند اپ همانند واتس اپ،فیسبوک یا توییتر اقدام کنید تا حساب های کاری و شخصی خود را جدا از هم نگاه دارید. به علاوه، این ویژگی های جدید عالی که همراه نرم افزار روی وان پلاس فایو عرضه شده است، تجربه آندرویدی تر و تمیز سریعی در اختیار می گذارد تا از آن استفاده کنید؛ هرچند که هنوز آخرین ورژن OS روی آن اجرا نشده است.

15. تلفن های OnePlus طی دو سال گذشته بهبودهای قابل توجهی داشته اند

با توجه به رفرش هایی که امسال صورت گرفته باید گفت OnePlus بیشتر از نظر ظاهری و بیرونی تغییر داشته است تا از داخل که باعث می شود تا تیم سازنده فایو، آپگرید قابل توجهی را از مدل وان پلاس تری به تری تی سال گذشته صورت بدهد. هرچند که در نهایت، اساسا آنچه بدست آمده یک وان پلاس فایو بهتر است که محصول بسیار خوبی است.

16. OnePlus 5 T ارزش قیمتش را دارد

5T تلفنی است که از نظر قیمتی خوش قیمت است و واقعا به ازای 4.99 دلار یا حتی 569 دلار باید گفت گوشی ارزشمندی است، البته هرچند تمام کارهایی را که از یک گوشی هزار دلاری انتظار می رود از نظر عکاسی و مقاومت در برابر آب و چند کار دیگر انجام نمی دهد اما از لحاظ اینکه به ازای قیمت خود تلفن قرص و محکمی است و برخی آپگرید های لازم برای صفحه نمایش و دوربین انجام داده شده تا آنرا به روز نگاه دارد باید گفت OnePlus 5 T گزینه خوبی است که در صورت حضور داشتن در ایالات متحده می توانید به صورت مستقیم و در صورت حضور در اروپا با قرارداد خریداری کنید.

وان پلاس فایو تی (OnePlus 5T) برترین گوشی سال 2017

خوب است شما نیز نظرات خود را در خصوص OnePlus 5 T در بخش نظرات در میان بگذارید.