انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

7 فایده کفش طبی (ارتوپدی)

نویسنده: هنگامه خدابنده 1397/01/23 1590
7 فایده کفش طبی (ارتوپدی)

امروزه می توان کفش های طبی را در سبک های شیک هم پیدا کرد. به این ترتیب هیچ عذری برای عدم مراقبت کافی از پاهای خود ندارید! در نتیجه، هفت فایده ی کفشهای طبی برای داشتن پاهایی سالم را در این مطلب گرد آورده ایم که عبارتند از:

1-کفش های طبی پشتیبانی عالی را از پا فراهم می آورند.

این کفش ها نه تنها به نحوی طراحی شده اند که با قوزک پای انسان همخوانی داشته باشند، بلکه علاوه بر این پاشنه ها را هم در موقعیت راحتی قرار می دهند و به توازن پاها با هم کمک می کنند.

بدون این پشتیبانی و توازن مناسب مشکلاتی همانند صافی پا و خار پاشنه که منجر به درد و استیصال فرد می شود دور از انتظار نیست.

2- درد پا را می توان با پوشیدن این قبیل کفش ها کاهش داد.

هر فرد روزانه بین 5000 الی 10000 گام با پاهای خودش برمی دارد. در صورتی که کفشی که به پای شماست مناسب وضعیت پایتان نباشد، تصور کنید با به پا داشتن آن کفش ها و مسافت یاد شده که هر روز طی می کنید چه آسیبی به پاهایتان وارد می شود.

کفش طبی فضای لازم را برای حرکت راحت به اطراف در اختیار انگشتان پا می گذارند و غالبا در اندازه و پهنایی عرضه می شوند که در سایز کفش های معمولی نمی توان پیدا کرد. این کفش ها از سایش پاها به فضای درونی کفش جلوگیری می کنند و تازه پاشنه هایشان هم برخلاف پاشنه های کفشهای عادی پای شما را به جلو هل نمی دهد تا ناخن ها و انگشتان در موقعیتی غیر طبیعی و ناراحت قرار بگیرند.

3-پوشیدن کفش های طبی می تواند جریان خون را تقویت کند.

 اگر از درد عصبی دیابتی رنج می برید کفش های طبی بهترین دوست شماست. برای آندسته از افرادی که توروپاتی دیابتی دارند استفاده کردن از کفش هایی که پا در آن راحت بوده و قوس خوبی دارند بسیار مهم است.

از آنجایی که نوروپاتی دیابتی بر توانایی حس افراد بخصوص در ناحیه پاهایشان تاثیر منفی شایانی دارد، ممکن است آسیب هایی هم به پای فردی وارد شود ولی از چشمش دور مانده باشد. نوروپاتی افزون بر این سیرکولاسیون یا گردش خون را درپا کاهش می دهد. پوشیدن کفش های ارتوپدی در مقابل، فضای کافی را در اختیار پا می گذارد تا حرکت کند و محیطی سالم برای فعالیت در اختیار داشته باشد. در واقع با پوشیدن این کفش ها افراد دیابتی از خطر از دست دادن پای خود مصون خواهند بود.

4-کفش ارتوپدی به نسبتِ جراحی پا هزینه کمتری روی دست شما می گذارند!

در صورتی که از ابتدا از پاهای خود به خوبی مراقبت نکنید، این سهل انگاری یک جایی یقه تان را خواهد گرفت، حتی شده در پیری. استفاده از کفش های ارتوپدی (طبی) در صورتی که از دردپا یا سایر مسائل مربوطه رنج می برید می تواند شما را از زحمت تهیه هزینه جراحی پا و انجام چنین جراحی ای نجات بدهد. بنابراین خوب است فایده پیشگیرانه این کفشها را در نظر داشته باشید.

5-با استفاده از کفش های طبی می توان مشکلات پا را اصلاح کرد.

زیرا این کفش ها با کفی طبی به متوازن کردن پاها و حفظ قوس پا کمک می کنند، بنابراین راه حلی برای اصلاح ناهنجاری های پا به شمار می آیند. خیلی از اوقات، مسائل و مشکلات عمده ای که برای پاهای افراد رخ می دهد صرفا ناشی از به پا داشتن کفش نامناسب است.

6- استفاده از کفش های ارتوپدی برابر است با قدرت تحرک برای برخی از افراد.

دردمزمن پا و مسائلی همانند پای صاف، خار پاشنه، پینه پا، بیماری انگشت چکشی نه تنها از سرعت راه رفتن افراد کم می کند، بلکه حتی امکان دارد امکان راه رفتن را به طورکلی از وی سلب کنند. کفش های راحت و جادار طبی، می توانند قدرت راه رفتن را به شخص بازگردانند.

7- هفتمین دلیل آنست که کفش ارتوپدی برای پاهای شما خوبند!

این مسله را که دیگر نمی توان انکار داشت – کفش های ارتوپدی حس خوبی به پاهایتان می دهد. به نحوی که نه تنها پوشیدنشان از آسیب دیدن کنونی پاهایتان جلوگیری می کند، بلکه حتی در بلند مدت از بابت انجام چنین انتخاب هوشمندانه و سرمایه گذاری برای خرید این کفش به خود تبریک هم خواهید گفت!

برچسب ها: کفش کفش طبی