انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

کف پوش پارکت چیست

نویسنده: مصطفی لطیفی پور 1397/02/26 1697
کف پوش پارکت چیست

راهنمای نصب کف پوش پارکت، نگهداری و شستشو انواع پارکت، انواع مختلف پارکت و ویژکی های آن ها را با توضیح مختصری در این مقاله توضیح می دهیم

کف پوش پارکت چیست و چرا تا این حد پرطرفدار است؟

اگر میخواهید بدانید کف پوش پارکت چیست پس احتمالا شما تصمیم به جابجایی پوشش منزل خود با این کف پوش چوبی زیبا گرفته اید. کف پوش پارکت با کف پوش های چوبی معمول متفاوت است چرا که در عوض تخته های چوبی که در کنار هم نصب می شوند، پارکت ها قطعات کوچک تری از چوب هستند که در طرح های زیبایی کنار یکدیگر قرار می گیرند. بنابراین شما نه تنها زیبایی ذاتی چوب را خواهید داشت، بلکه صاحب یک طرح موزاییکی زیبا در کف منزل خود نیز خواهید شد.

انوا ع مختلف پارکت

علاوه بر نوع چوبی که در ساخت این نوع کف پوش استفاده می شود، شما میتوانید نوع تقریبا گران پارکت که از تکه های چوب استفاده می شود را خریداری کنید یا از نوع ارزان تر پانل پارکت که از چسباندن یک لایه ی نازک چوب روی تخته سه لا ایجاد می شود بهره ببرید. قیمت این نوع پارکت تقریبا حدود 3 دلار به ازای متر مربع می باشد. با هر مقدار بودجه ای، مطمئن باشید نهایتا نوعی از کف پوش پارکت را میتوانید انتخاب کنید.

نگهداری

مانند کف پوش چوبی،پارکت نیز به نگهداری زیادی نیاز ندارد.برای تمیز کردن آن، فقط کافی است هر روز در میان به آرامی سطح پارکت را جاروبرقی بکشید، دلیل اینکه ذرات غبار توانایی نفوذ به داخل پارکت را ندارند، حتی با یک طی ساده نیز میتوان آن را تمیز کرد.شما همچنین باید هر چند روز یک بار سطح را با دستمال پاک کنید تا هیچ اثری از کثیفی باقی نماند.

نگران لکه دار شدن پارکت نیز نباشید زیرا هر مایعی که روی سطح پارکت ریخته شود به آسانی قابل پاک شدن است، برعکس قالی که برای پاک کردن لکه ها نیاز به شست و شوی ویژه است .و وقتی روی آن خط و خش افتاد فقط کافی است با استفاده ازمقداری از واکس پوشش دهنده و یک کاردک، آن را صاف کنید.

نحوه ی نصب

علاوه بر ظاهر زیبا، نصب آسان یکی از مهم ترین عوامل انتخاب پارکت به عنوان کف پوش است.شما میتوانید با استفاده از نصب شناور یا کاذب، پارکت را روی سطح فعلی کف منزل خود نصب کنید. فقط کافی است که طرح مورد نظر خود را شکل داده و با چسب، پارکت هارا به سطح زیرین چسب بزنید.اگر تصمیم گرفتید از نوع پانل پارکت ارزان قیمت استفاده کنید، فقط کافی است زبانه ها و شیارهارا در جای درست جا بزنید تا استحکام کافی به وجود بیاید.