انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

انواع مختلف میز ایر هاکی

نویسنده: مصطفی لطیفی پور 1397/03/31 3177
انواع مختلف میز ایر هاکی

هاکی روی میز یک ورزش دو نفره است. تجهیزات مورد نیاز این بازی عبارتند از: یک میز هاکی، دو چوب، بازیکنان برگزار کننده و یک گوی.در ادامه انواع مختلف میزهای ایر هاکی معرفی و بررسی می کنیم.

انواع مختلف میز ایر هاکی (air hockey)

در هنگام خرید یک میز ایر هاکی، با مدل ها و انواع گوناگونی روبرو خواهید شد. نوع میزی که شما نیاز دارید به چندین عامل مختلف بستگی دارد از جمله : هزینه ، فضای در دسترس شما و اینکه چند بار در هفته قرار است که از دستگاه استفاده کنید.این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا انواع مختلف میز های ایر هاکی را شناخته و بهترین و مناسب ترین آن را برگزینید.

 

ایر هاکی رو میزی

اولین مورد ، ایر هاکی رو میزی است. این میز ها سه تا 4 فوت طول داشته و معمولا روی میز های اشپزخانه قرار داده می شوند. اگر علاقه ای به میز های دایمی ایر هاکی ندارید و یا با مشکل فضا روبرو هستید ، این مدل بهترین برای شما است. زمانی که نیازی به آن ندارید می توانید آن را در انباری قرار داده و برای هر بار بازی کردن دوباره آن را رو میز قرار دهید. مزیت دیگر این نوع میز ها ، ارزان بودن آن هاست.

میز های ایر هاکی مسابقه ای  

میز های هاکی مسابقه ای مانند میز هایی ست که شما در مسابقات میبینید ولی با این تفاوت که دیگر احتیاجی به پرداخت پول نیست! این میز ها ابزار های بیشتری مانند صفحه نمایش امتیاز و موتور های دمنده قوی تری دارند. این نوع از میز ایر هاکی معمولا بین 6 تا 8 فوت طول داشته و به فضای تقریبا زیادی نیاز دارد. قیمت این میز ها از 100 دلار شروع شده و به چند هزار دلار نیز بسته ب ویژگی ها و ظرفیت های مختلف ، می رسد. با توجه به نظر نویسنده، میز های ایر هاکی مسابقه ای بهترین نوع از لحاظ کیفیت می باشند.

میز های ایر هاکی چند منظوره

پس از اینکه سازنده ها کیفیت های این نوع میز ها را بهبود بخشیدند، تقاضا برای میز های چند منظوره افزایش یافت. معمولا این میز ها یک میز ایر هاکی معمولی است که می تواند به بازی های دیگری مانند بیلیارد ، پینگ پونگ ، فوتبال دستی و سایر بازی هایی از این قبیل تبدیل شود. در مورد این نوع میز ها بهتر است بررسی ها و نقد ها را مطالعه کنید چرا که کیفیت ممکن است از نوعی به نوع دیگر تغییر کند. محصولی را خریداری کنید که اطمینان دارید تا چندین سال به روز و قابل استفاده باشد. این میز ها معمولا از 500 دلار تا چندین هزار دلار قیمت گذاری می شوند. استفاده از چندین بازی در یک میز به جای اینکه چندین میز جداگانه بخرید، بزرگترین مزیت این نوع محصول است.

 

نتیجه گیری:

اگر تنها گاهی اوقات تمایل به بازی کردن ایر هاکی داشته باشید و نمیخواهید هزینه ی زیادی نیز  بپردازید، نوع رو میزی آن دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. اما اگر بازیکن حرفه ای ایر هاکی هستید و کیفیت برای شما مهم است، نوع مسابقه ای آن را تهیه کنید. و در آخر اگر نوع چند منظوره  توجه شما را به خود جلب کرده است، در خرید آن لحظه ای درنگ نکنید. نوع مسابقه ای و چند منظوره معمولا کمی گران تر بوده اما در نظر داشته باشید مبلغی که می پردازید دقیقا به ازای چیزی است که دریافت می کنید و این دو محصول ، کیفیت بهتری را ارائه می کنند. به عنوان نکته ی آخر، همیشه سن بازیکن ها را در نظر بگیرید. اگر برای کودکتان میزی را تهیه می کنید، به یاد داشته باشید که یک میز کوچک تر مناسب تر است چرا که دسترسی به تمام نقاط میز راحت تر می باشد.