انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

10 مزیت چسب نواری

نویسنده: مصطفی لطیفی پور 1397/04/02 2034
10 مزیت چسب نواری

امروزه ، چسب های مرسوم در انواع و اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارند، در این مقاله به معرفی چسب های فشاری یا حساس به فشار می پردازیم و 10 مزیت اصلی این چسب ها را شرح می دهیم.

10 مزیت اصلی چسب های نواری حساس به فشار ( یا چسب های فشاری )

امروزه ، چسب های مرسوم در انواع و اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارند.در حال حاضر شرکت های بزرگ چسب سازی در حال پیشرفت و تولید چسب هایی موثر و ارزان هستند. با در نظر گرفتن شرایط، تمام تجارت های وابسته، از این محصولات استفاده کرده و راضی هستند. ولی بار دیگر ، ولی متقاضیان چسب های حساس به فشار دریافته اند که این چسب ها مزایای غیر قابل باوری دارند.

اما چه چیزی دقیقا چسب های حساس به فشار را تا این اندازه کاربردی و مطلوب کرده است؟ البته که یکی از نقاط جذاب در مورد این محصول، بسته بندی سریع و راحت و البته ارزان و امنی است که به ارمغان می آورد. این عامل دقیقا نشان می دهد چرا چسب های حساس به فشار جایگزین چسب های نواری معمولی شده اند.

برای کسانی که تا به حال تجربه ی استفاده از این چسب نواری های با کیفیت را نداشته اند، 10 مزیت اصلی را برای رو آوردن به این محصول در ادامه شرح می دهیم:

1- آماده سازی آسان: اول از همه ، اقدامات اولیه برای استفاده از یک چسب حساس به فشار حداقل است. در حقیقت ، گذشته از تمیز کردن سطح و اطمینان از خشک بودن آن ، تقریبا اقدام دیگری مورد نیاز نیست. این ویژگی ، استفاده از این چسب و کار کردن با آن را نسبت به قبل ساده تر و سریع تر می کند.

2- سرعت: زمانی که از سرعت حرف می زنیم، مقایسه ای میان چسب های معمولی و حساس به فشار نیست، بلکه مقایسه میان میخ و پیچ و سایر ابزار ها و چسب حساس به فشار است که می تواند در چند ثانیه چسبندگی مورد نیاز را تامین کند.

3- ابزاری نیاز نیست! : یکی دیگر از مزیت های بزرگ این چسب ها، عدم نیاز به ابزاری خاص برای انجام فرآیند چسباندن است. اتصال مکانیکی یا جوشکاری را در نظر بگیرید ؛ این اتصالات ذاتا نیاز به ابزار برای انجام هستند که این خود به معنی سختی و هزینه ی بیشتر برای کار است ( در حالی که چسب به چنین چیزی نیاز ندارد)

4- عدم هدر رفت : در مورد هدر رفتن مواد و هزینه ، چسب های نواری بر سایر روش های اتصال برتری دارند. گذشته از مقدار کمی دور ریز لایه ی رویی نوار چسب، قطعا هیچ چیز دیگری به هدر نمی رود.

5- هزینه ی کم : وقتی که سایر مواد و روش های اتصال را با چسب های فشاری مقایسه می کنیم، در می یابیم که این چسب ها به طور غیر قابل باوری ارزان هستند. حتی هزینه ی انواع با کیفیت این چسب ها نیز از جوشکاری و اتصال مکانیکی ( پیچ یا میخ ) ارزان تر بوده و در طولانی مدت ، عملا نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

6- برش آسان : در صورت همکاری با یک تولید کننده ی ماهر و با تجربه ، امکان خرید نوار هایی با شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارد. این عامل نه تنها کار نصاب را راحت کرده ، بلکه عملا جلوی هرگونه دور ریز و هدر رفت را نیز می گیرد.

7- امنیت و سلامت : در مقایسه با سایر روش ها، نوار چسب های حساس به فشار بسیار بی خطر بوده و به آسانی مورد استفاده قرار می گیرد. نیاز به تمرین و آموزش خاصی برای اتصال به کمک این چسب ها نیست و در حین نصب نیز خطر جانی وجود ندارد زیرا وسیله ی خطرناکی برای نصب لازم نیست.

8- اتصال آنی : با این وجود که برای چسبیدن چسب های معمولی باید مدت زمانی را صبر کرد، چسب های حساس به فشار با کیفیت، در یک لحظه به سطح مورد نظر می چسبند و یک اتصال سریع و با کیفیت را ارائه می کنند.

9- وزن کم :  برای مصارف گوناگون همواره محصولاتی با وزن حداقل مطلوب تر هستند.. چسب های حساس به فشار در مقایسه با سایر روش های اتصال ، بسیار سبک هستند. با استفاده از این نوع چسب ، میتوان محصولات مختلفی که نیاز به اتصالات درونی دارند را با وزن کمتری به بازار مصرف ارائه کرد.

10- طراحی دلخواه :  و اما مورد آخر ، امروزه امکان تولید چسب های فشاری مختلف با توجه به نیاز هر تجارت و صنعت خریدار آن، وجود دارد. از قدرت چسبندگی گرفته تا ابعاد و اندازه و حتی امکان برداشتن مجدد ، چسب های فشاری ویژگی مطلوب شما را برای هدف مورد نظرتان به ارمغان خواهند آورد.