انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

تفاوت بین روش های لیزر IPL و دیود (Diode) جهت از بین بردن موهای زائد

نویسنده: مصطفی لطیفی پور 1399/11/06 953
تفاوت بین روش های لیزر IPL  و دیود (Diode) جهت از بین بردن موهای زائد

تفاوت بین روش های لیزر IPL و دیود (Diode) جهت از بین بردن موهای زائد

تفاوت بین روش های لیزر IPL  و دیود (Diode) جهت از بین بردن موهای زائد


هر شخصی بنا بر تجربه ی خود در پاسخ به این سوال که کدام روش جهت حذف مو های زائد بهتر است، پاسخ های متناقضی را در مورد تفاوت بین لیزر IPL و دیود ارائه می دهد. اما اکثریت کسانی که از این دو روش استفاده کرده اند، به تاثیر بیشتر لیزر دیود بر خلاف IPL به عنوان تفاوت اصلی اشاره کردند ، اما این تفاوت از کجا ناشی می شود؟ ما در این مقاله، نگاهی می اندازیم به آنچه شما باید در مورد فن آوری های لیزر موهای زائد بدانید. درک تفاوت بین روش لیزر دیود و IPL مهمترین نکته قبل از سرمایه گذاری در این کسب و کار می باشد.


درک فن آوری های حذف موهای زائد


اصل کلیدی در حذف موهای زائد با لیزر ، تطبیق طول موج های خاص اشعه و مدت زمان پالس بر روی یک نقطه ی خاص می باشد، به طور مثال هدف گرفتن ملانین موجود در فولیکول مو و خودداری از آسیب رساندن به بافت اطراف. ملانین رنگدانه ای است که به طور طبیعی در پوست و موی ما وجود داشته و عامل رنگی بودن مو می باشد.

 

تفاوت بین لیزرهای IPL و دیود
روش لیزر دیود جهت از بین بردن موهای زائد


کلید موفقیت در روش دیود ، انتقال مقدار زیادی از انرژی به پوست می باشد. انرژی به طور گزینشی توسط ملانین اطراف فولیکول مو جذب شده، در حالی که بر بافت اطراف آن تأثیری نمی گذارد. لیزرهای دیود از یک طول موج نور واحد استفاده می کنند که سرعت فروپاشی بالایی در ملانین ایجاد می کند. با گرم شدن ملانین ، ریشه و جریان خون به فولیکول از بین رفته و رشد مو را به طور دائمی متوقف می شود. دستگاه های لیزر موهای زائد با کیفیت بالا مانند Primelase HR و Elysion دارای خنک کننده های تماسی (5+ درجه سانتیگراد) برای محافظت از سطح پوست بوده و تجربه ای راحت و بدون درد را برای بیماران به ارمغان می آورد. لیزرهای دیود ، پالس هایی با فرکانس بالا و کم نفوذ ارائه داده که می توانند که هر شخصی با هر نوعی از پوست می توانند بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنند.


روش لیزر IPL  جهت از بین بردن موهای زائد


فناوری IPL (نور شدید پالسی) از نظر فنی، روشی برای حذف موهای زائد نیست. این فناوری از طیف گسترده ای از نورها با طول موج های مختلف استفاده می کند و باعث عدم تمرکز اشعه بر روی مو و نواحی اطراف می شود. در نتیجه مقدار زیادی انرژی تلف شده و جذب گزینشی کمتری در فولیکول مو اتفاق افتاده و فرآیند تخریب مو عملی غیر موثر خواهد بود. استفاده از گستره ی وسیعی از اشعه ها نیز احتمال عوارض جانبی مانند سوختگی یا تجمع رنگدانه ها در بافت را افزایش می دهد ، به خصوص اگر از خنک کننده یکپارچه نیز استفاده نشود. روش های لیزر IPL در بیشتر موارد فقط برای انواع پوست روشن تر (1-3 در مقیاس Fitzpatrick) مناسب هستند.


تفاوت بین روش های لیزر دیود و IPL  در حذف موهای زائد چیست؟


در روش های که در بالا ذکر شدند  معمولا فناوری IPL به دوره های منظم و طولانی تری برای حذف مو  نیاز دارد. روش لیزر دیود در حالی که برای انواع پوست و مو مختلفی در مقایسه با IPL موثر تر خواهد بود ، باعث رضایت بیشتر مشتری (با کمک خنک کننده ) خواهد شد.


 کدام یک از این روش ها بهترین نوع برای سالن آرایشی شما خواهد بود؟


در یک کسب و کار، مشتریان رئیس شما هستند. در روش لیزر رفع موهای زائد دیود مهم ترین عامل استفاده از موثرترین تکنولوژی است که رضایت مشتری را به همراه داشته و بیشترین میزان بازگشت سرمایه را نیز برای کسب و کار شما به ارمغان آورد. با این وجود همه دستگاه های لیزر دیودی مشابه یکدیگر نبوده ، درک عوامل تاثیر گذار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد  انتخاب سیستمی که دارای نشان تایید پزشکی باشد ، کیفیت کار را تضمین می کند. برای رسیدن به این هدف ، تولید کننده اصلی باید دارای اعتبار ISO 13485 باشد. در آینده ای نه چندان دور ، علامت تایید پزشکی یک نیاز قانونی برای همه دستگاه های صنعت آرایشی بهداشتی خواهد بود.

 

 هزینه دستگاه های لیزر حرفه ای حذف موهای زائد چقدر است؟

قیمت برند های مختلف بسیار متفاوت است. نکته ی قابل توجه در این زمینه، مانند سایر محصولات، عدم تطابق قیمت ها با یکدیگر است ( یا به عبارتی هیچ ارزانی بی حکمت نیست!). دستگاه های ارزان صنعت آرایشی از کیفیت پایین تری برخوردار بوده و ممکن است در طولانی مدت هزینه بیشتری را به صاحبان کسب و کار تحمیل می کنند. دستگاه های لیزر دیودی با کیفیت بالا می توانند برای میلیون ها پالس ( شات)  دوام آورده و هزینه های عملیاتی را کاهش دهند. از طرف دیگر ، روش های IPL نیاز به تعویض منظم لامپ یا قطعات دستی خود دارند که باید با در هنگام محسابه ی هزینه های کل، این مورد نیز لحاظ شود.

 

مشخصات دستگاه لیزر دیودی

 

اندازه ی سری دستگاه ، قدرت و مشخصات فنی دستگاه لیزر دیودی جهت حذف موهای زائد به راحتی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید مناسب ترین مدل را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.شات های موثر عملا باعث درآمد زایی می شوند. بنابراین، یک سری کوچک مناسب حذف مو برای یک منطقه ی بزرگ نمی باشد. اما با این حال ، به یاد داشته باشید که در اندازه های بزرگتر سری ، مقدار قدرت بیشتری برای تامین انرژی، مورد نیاز می باشد
 

برچسب ها: لیزر پوست