انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

معرفی بازی های جدید PS5 در آینده ای نزدیک

نویسنده: مصطفی لطیفی پور 1399/11/14 1894
معرفی بازی های جدید PS5 در آینده ای نزدیک

بازی های جدید PS5 در آینده ای نزدیک

کنسول PS5 ، کنسول نسل نهمی که خیلی ها انتظار آن را می کشیدند در 12 نوامبر سال 2020 معرفی شد. این کنسول با پردازنده قدرتمندی امید دارد تا طرفداران گیم را در سرتاسر دنیا راضی نگه دارد. پس از معرفی برخی از بازی های مهم این بازی معرفی شدند . اما همچنان بازی های پرطرفدار دیگری هستند که کاربران این کنسول منتظر آن هستند . در این مقاله سعی شده است که مهم ترین عناوین معرفی شوند و پس از ان نیز این لیست به روز خواهد شد.
اینگونه به نظر می رسد که در هر هفته، یک بازی PS5 جدید تایید می شود. بدین معنی که این لیست، با شروع سال جدید میلادی نیز گزینه های مهیج تری را به خود خواهد دید. با این که تعداد زیادی از بازی تا به امروز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما سایر بازی های منتشر شده برای کنسول PS5 و آپدیت هایی بر نسخه های قدیمی بازی های PS4 ، دلایلی قانع کننده برای خرید یک دستگاه بازی PS5 می باشد.


اگر منتظر بازی های در راه برای PS5 هستید، به طور حتم، در این لیست حداقل یک بازی خارق العاده مناسب خود، با داستانی گیرا، گیم پلی های خلاقانه از نوع بقا یا survival ، و مبهوت کننده را مشاهده خواهید کرد. در این مقاله سعی کرده ایم نسخه ی آخر بازی هارا معرفی کنیم تا لیست انتظار شما برای بازی های PS5، شامل بازی هایی خارق العاده و بروز باشد. در ادامه با معرفی این بازی ها همراه ما باشید:

 

بازی ps5 کنترل control
1-بازی Control: Ultimate Edition
توسعه دهنده: Remedy Entertainment
پخش کننده: 505 Games 
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399
نسخه ی Ultimate Edition شرکت Remedy کار خود در PS5 در اسفند ماه را با بهبود در گرافیک و زمان بارگزاری آغاز کرد. اگر تابحال تجربه ی این بازی را نداشته اید، بازی Control یک نسخه ی اعجاب انگیز از خلاقیت در داستان سازی، ساختن جهان پیرامون، گیم پلی روان و محیطی متناسب با حرکت کاراکتر، در میان بازی هاست. محیط بازی حتی به نحوی است که مخاطب به سختی می تواند حواس خود را معطوف به کاراکتر کند! بنا بر همین دلایل است که بازی Control در میان برترین بازی های سال 2019 نیز دیده می شود. اما ورژن جدید آن، یعنی ورژن Ultimate، شامل توسعه ی دو داستان بزرگ بازی است. یکی داستان The Foundation  و دیگری AWE. بنابراین شما یک مجموعه ی کامل از این بازی را بر روی PS5 خود تجربه خواهید کرد.

 

بازی یاکوزا 7 پلی استیشن

2- بازی Yakuza 7: Like a Dragon
توسعه دهنده: استودیو Ryu Ga Gotoku 
منتشرکننده: Sega
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1399
نسخه ی جدید از بازی Yakuza 7 که اخیرا در ژاپن منتشر شده، ورژن جدیدی است که در اسفند ماه به بازار عرضه خواهد شد. اگر تابحال تجربه ی این بازی را نداشته اید، خود را برای تغییراتی اساسی نسبت به نسخه های پیشین آماده کنید، از جمله تغییر گیم پلی بازی به رزمی اول شخص و یک تیم  نفره همراه کاراکتر. طبیعتا، از سوی برخی منتقدین، نسخه ی جدید کاری ضعیف است اما این بازی در ژاپن با استقبال خوبی روبرو شده است. تیم نقد و برسسی فامیتسو به این بازی امیتاز 38 از 40 را داده اند که این بازی را در زمره ی برترین ها در گروه خود قرار داده است.

 

بازی بازگشت

 

3- بازگشت (Returnal)
توسعه دهنده: Housemarque
وضعیت: در حال ساخت
تاریخ انتشار: 29 اسفند
بازی بازگشت در حال تغییر گیم پلی خود به سبک تیراندازی سوم شخص است. در این بازی، شما بر روی سیاره ی دشمن، گرفتار در درون یک چرخه قرار دارید. با مرگ کاراکتر، هر بار محیط بازی نیز تغییر می کند، بنابراین شما باید بتوانید خود را با محیط جدید وفق دهید. در آخرین تیزر این بازی که در همایش "آینده ی صنعت بازی" از آن رونمایی شد، ما شاهد یک فضانورد در جهان موجودات فضایی هستیم. اتسمفر بازی شامل صحنه های مبارزه با سرعت بالا و بسیار گیرا می باشد. کاراکتر بازی در تلاش برای فهم واقعیت است و همین دلیل کنجکاوی ما برای بازی کردن Returnal می باشد.

 

 

4-بازی Kena: Bridge of Spirits
توسعه دهنده: Ember Lab
منتشر کننده: Ember Lab
تاریخ انتشار : اسفند 1399
در حین همایش  سونی، استودیو Ember Lab و برادران گریر، جاش و مایک، بازی جدید خود را برای PS5 با نام کنا: پل ارواح منتشر کرده اند. این بازی جدید که کاملا جادویی به نظر می رسد، شامل محیطی زیبا با موجوداتی کوچک و پشمالو به نام Rot می باشد که به عنوان همراه شما در بازی، مسئول تغییر محیط اطراف نیز هستند. با وجود اینکه هنوز اطلاعات کاملی از این بازی در دست نداریم، از آن به عنوان یک بازی اکشن داستان محور در محیطی جذاب و مبارزاتی سریع یاد می شود.

 

5- Outriders
توسعه دهنده: People Can Fly
منتشر کننده: Square Enix
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1400
چه اتفاقی رخ خواهد داد اگر دو بازی Doom و Mass Effect  را باهم ادغام کنیم؟ نتیجه بازی Outriders خواهد بود. این بازی جدید از استودیو People can fly ( سازنده ی بازی های Gears Judgment  و Bulletstorm) توسط Square Enix منتشر شده است. در این بازی، نیروهای تاریک فرازمینی و شیطانی در مقابل انسان هایی قرار دارند که در تلاش برای بقا هستند. اما داستان پیچیده تر از این هاست. انسان ها در تلاشند تا سیاره ای جدید را به نام Enoch برای زندگی پس از زمین انتخاب کنند اما طوفانی با نیرویی غیرعادی که به آن Anomaly گفته می شود، به آنها توانایی و قدرت می دهد. این بازی بر روی PS5 عرضه خواهد شد پس منتظر آن باشید.

بازی ترسناک پلی استیشن 5 رزیدنت اویل

 

6- بازی رزیدنت ایول 8: دهکده Resident Evil 8: Village
توسعه دهنده: Capcom
منتشر کننده: Capcom
وضعیت: در حال تولید
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت
بازی رزیدنت ایول 8: دهکده، در حال ساخت است و به طور رسمی برای PS5 در سال 2021 عرضه خواهد شد. نسخه ی جدید این بازی با حضور اتان و میا چندین سال بعد از بازی رزیدنت ایول 7 رخ می دهد. همچنین یک کاراکتر آشنا نیز برگشته است و به نظر می رسد باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای اتان می شود.کریس ردفیلد در این بازی وارد می شود و گفته می شود رشته مشکلاتی را برای اتان به وجود می آورد که او را به دهکده ای مرموز می کشاند تا پاسخ سوالاتی را بیابد. در این بازی شاهد گرگینه ها نیز هستیم!

 

7- بازی حلقه ی مرگ ( Deathloop)
توسعه دهنده: Arkane Lyon
منتشر کننده: Bethesda
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت
در حین همایش آینده ی صنعت بازی سونی،  برای اولین بار شاهد حضور بازی حلقه ی مرگ با سبک ترور (Assassination) بودیم. پروژه جدید توسعه دهنده بازی های سری رسوا (Dishonored)، شامل دو قاتل در یک حلقه ی زمانی برای از بین بردن هشت هدف می باشد. کلت (Colt)، یکی از این قاتل ها، به هر قیمتی خواهان از بین رفتن اهداف است در حالی که جولیانا می خواهد از آنها در مقابل آسیب حفاظت کند. ما شاهد جنگ های اول شخص به همراه بسیاری از عناصر ماورالطبیعه هستیم. این بازی برای مدتی محدود به PS5 است وبه زودی برای کامپیوتر های خانگی نیز عرضه خواهد شد.

 

8-بازگشت برای خون (Back 4 Blood)
توسعه دهنده: Turtle Rock Studios
منتشر کننده: Warner Bros.
تاریخ انتشار: 1 تیر 1400
بازی بازگشت برای خون کاملا مشابه بازی Left 4 Dead 3 می باشد. نکته ای که برای ما نیز بسیار هیجان انگیز است. پس از کمی وقت گذراندن با آلفا، ما این اطمینان خاطر را به هواداران سری بازی های Left 4 Dead می دهیم که همان گیم پلی گروهی، استایل متمایز، و شخصیت سازی ها در بازی بازگشت برای خون نیز وجود دارند. تمامی ویژگی های بازی بازگشت برای خون از استودیو ترتل راک، منحصر به فرد، نوستالژیک بوده و نسل آینده ی بازی های گروهی در ژانر زامبی است. بنابر همین دلایل ما بی صبرانه منتظر این بازی برای PS5 هستیم.

 

9-خاکستر خورشیدی (Solar Ash)
توسعه دهنده: Heart Machine
منتشر کننده: Annapurna Interactive
وضعیت: در حال ساخت
تاریخ انتشار: خرداد 1400
تیم توسعه ی Heart Machine که پیش از این بازی Hyper Light Drifter را نیز روانه ی بازار کرده بود، حال با تولید بازی جدید خاکستر خورشیدی، خود را آماده ی عرضه برای PS5  کرده است.در  مدل هنری رنگارنگ و متمایز این بازی، بازیکنان از طریق یک شکاف در فضا، به نام Ultravoid فضا که در حال بلعیدن جهان است، به سفری ناشناخته می روند. در این مسیر خطرناک با محیطی سورئال و متغیر، کاراکتر بازی باید به دنبال تسکینی باشد تا آنها را از گرفتاری خود نجات دهد. رئیس گروه توسعه دهنده، خاکستر خورشیدی را تجربه ای شخصی توصیف کرده که حالا به چیزی مفید تبدیل شده است.

 

 

10-شیطان کوچک درون Little Devil Inside))
توسعه دهنده: Neostream Interactive
وضعیت: در حال توسعه
تاریخ انتشار: تیر 1400
بازی شیطان کوچک درونی یا Little Devil Inside برای اولین بار در سال 2015 توسط کمپانی Kickstarter ساخته شد. حال پس از گذشت پنج سال، ما شاهد توسعه ی این بازی برای PS5 هستیم. به عنوان یک بازی ایفای نقش در سبک بقا، این بازی شامل محیطی شبیه به دوره هایی از قرن 19 با جهانی نیمه باز می باشد. تیزر اولیه این بازی شامل تعداد زیادی از هیولاهای مختلف به همراه سبک رزمی و سایر ویژگی های مختلف بود. اخیرا، این بازی با این ویژگی های خود، بسیاری از بازیکنان را غافلگیر کرده است.

 

 

11-ولگرد (Stray)
توسعه دهنده: BlueTwelve Studio
منتشر کننده: Annapurna Interactive
وضعیت: در حال ساخت
تاریخ انتشار: مهر 1400
در بازی جدید استودیو Bluetwelve، ما شاهد یه ماجراجویی جدید برای PS5  هستیم. در این بازی شما در نقش یک گربه در جهانی مملو از ربات هستید.  به عنوان یک گربه که در حال کشف جهان پیرامون خود است، زاویه ی دید بسیار منحصر به فردی را در این بازی تجربه می کنید، مثلا فرار کردن به زیر ماشین ها، حرکت بر روی پشت بام ها و حرکات آرام و بدون جلب توجه. کارگردان بازی و بخش خلاقیت در استودیو سازنده گفته است که " با نگاه کردن به دو گربه ی خود، مورتا و ریگس، هرروز برای این بازی ایده های جدیدی می یافتیم. تیم سازنده نیز اکثرا در خانه ی خود از گربه ها نگهداری می کنند و این امر به ما تجربیات گرانبهایی را منتفل کرد. گربه ها موجوداتی بازیگوش، جذاب و دوست داشتنی هستند که عملا برای ما منبع بی پایانی از ایده برای این بازی بود."

 

 

12-بازی Ghostwire: Tokyo
توسعه دهنده: Tango Gameworks
منتشر کننده: Bethesda
وضعیت: در حال ساخت
تاریخ انتشار: مهر 1400
بازی گوست وایر:توکیو به طور رسمی برای PS5 در سال 2021 منتشر خواهد شد. همچنین تابحال ما شاهد نمونه هایی از گیم پلی بازی و اکشن اول شخص نیز بوده ایم. کمپانی تانگو گیم ورک که در شهر توکیو ژاپن قرار دارد، در این بازی شما را به شهری می برد که توسط نیرو های ماورالطبیعه تسخیر شده است.اتفاقات مرموزی افتاده که خرابی فراوانی به بار آورده اند و اکثریت شهروندان شهر نیز ناپدید شده اند. پس از اینکه قدرت های خاص خود را به دست می آورید، آنگاه نوبت شماست تا نیروهای شیطانی را پیدا کرده و از بین ببرید. با استفاده از تمامی مزیت های سخت افزاری PS5، بازی گوست وایر توکیو در تلاش است تا تجربه ای بی نظیر و ماورالطبیعه را به مخاطب منتفل کند.

برچسب ها: پلی استیشن 5 ps5