انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

مزایا و معایب یخچال فریزر دیپوینت

نویسنده: سجاد نبیونی 1400/09/10 1253
مزایا و معایب یخچال فریزر دیپوینت

در آشپزخانه های ایرانی یخچال و فریزر، از مهم ترین لوازم به شمار می روند و خرید این محصول با کیفیت بالا از دغدغه های همیشگی خانواده های ایرانی است. در فروشگاه های لوازم خانگی انواع مختلفی از برندهای تولیدکننده یخچال و فریزر موجود است، اما این که چه برندی با توجه به بودجه ارزش خرید دارد سوال مهمی است. شرکت هایی نظیر دیپوینت، اسنوا، هیمالیا، الکترواستیل، برفاب، یخساران و ... در ایران فعالیت میکنند. ما در این مقاله از وبساین نیاز پرداز قصد داریم به بررسی مزایا و معایب یخچال فریزر دیپوینت بپردازیم؛ پیشنهاد می شود تا پایان همراه ما باشید.


تاریخچه شرکت دیپوینت

شرکت گل آسای سرما با نام تجاری گلسان  از سال 1376  وارد بازار لوازم خانگی ایران شد. این شرکت در حال حاضر با نام تجاری دیپوینت تمام محصولات خود را طراحی و تولید می کند.
شرکت دیپوینت همواره به تولید محصولات با کیفیت و با دوام اقدام کرده است و همچنان نیز می توان در برخی منازل یخچال های قدیمی این شرکت ( که اغلب با رنگ سبز مغز پسته ای است) مشاهده کرد.
این شرکت از سال 1388 فعالیت خود را گسترش داده است و در حال حاضر یکی از شرکت های خلاق در زمینه تولید محصول ایرانی به شمار می رود. به گفته وبسایت رسمی، این شرکت توانسته است  بسیاری از قطعات مورد استفاده خود را در داخل و با کمک  متخصصان و نخبگان تراز اول ایرانی این حوزه تولید کند.

 

مزایای یخچال های تولید شده توسط شرکت دیپوینت


در ادامه به بررسی 4 مزیت مهم در تولید یخچال های برند دیپوینت می پردازیم.
خودکفابودن 
با توجه به اینکه تمام قطعات یخچال فریزر این شرکت در داخل کشور و به صورت خودکفا توسط متخصصین این شرکت تولید می شوند، می توان اولین مزیت را این مورد دانست.

مقرون به صرفه، هزینه بهتر نسبت به نمونه های خارجی
با توجه به تولید داخلی این محصول و کاهش هزینه های جانبی، از قیمت مناسبی نسبت به محصولات مشابه برخوردار است؛ بنابراین با توجه به شرایط سخت اقتصادی تحریمی ، قیمت مناسب می توان یک مزیت بزرگ محسوب شود.

طراحی زیبا

شرکت دیپوینت همواره تلاش کرده است تا نیازهای مخاطبین را بررسی و محصولات خود را مطابق با نمونه های مشابه دنیا و به روز تولید کند.
شاخص مصرف انرژی
یکی از ویژگی های مهم هر یخچال که خریداران به آن توجه می کنند، شاخص مصرف انرژی است. بهبود مصرف انرژی باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود و از هزینه های بالای قبوض برق جلوگیری میکند. در همین ارتباط شرکت دیپوینت یخچال هایی با با گرید انرژیA  را در حال طراحی و تولید است.

 

امکانات خوب 

محصولات دیپوینت، از همه امکانات موجود در محصولات روز دنیا استفاده می کند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سیستم قفل کودک
•    سیستم کنترل هوشمند
•    پنل ال ای دی لمسی
•    انجماد و سرمایش بسیار سریع
•    سیستم روشنایی همراه با ال ای دی کم مصرف

 


معایب یخچال های تولید شده توسط شرکت دیپوینت

در ادامه به بررسی 3 مورد از معایب مهم در تولید یخچال های برند دیپوینت از نگاه کاربران اشاره می کنیم.
خدمات پس از فروش و پشتیبانی ضعیف 
بیشترین نقدی که مخاطبین این یخچال ها در وبسایت های مختلف فروش درمورد محصولات این شرکت بیان می کنند درباره خدمات پس از فروش این شرکت است. بطوریکه حدود 60 الی 70 درصد خریداران، از خدمات پس از فروش و تعمیرات شرکت راضی نیستند. 

تنوع کم


علی رغم تلاش دیپوینت برای عرضه محصولات به روز، همچنان تنوع مدل محصولات نسبت به سایر شرکت های بزرگ دنیا کم است.


تولید صدای زیاد 


صدای زیاد یخچال یکی از دلایلی است که باعث نارضایتی کاربران می شود و متاسفانه این مورد در یخچال فریزرهای دیپوینت بسیار زیاد گزارش شده است. 
صدای زیاد، دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد که برخی از آنها نیازمند پیگیری است . به عنوان مثال برای حل مشکل صدای ویبره یا لرزش پایه های یخچال را می بایست تراز نمایید و هم سطح با هم بر روی زمین قرار دهید.
 برای صدای جوشیدن و قل قل کردن می بایست گاز یخچال را تخلیه، شستشو یا در نهایت، مجدد شارژ کنید. برای صدای طولانی مدت کمپرسور هم حتما می بایست کمپرسور توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

 

انواع یخچال فریزرهای موجود در بازار از برند دیپوینت

 

پایین رده

مدل c5  و Decent  مدل های رده پایین این شرکت هستند که گنجایش حدودی بین 300 تا 400 لیتر دارند و در زمان نگارش این مقاله حدود 10 میلیون تومان هزینه دارند. مدل های اقتصادی برای آشپزخانه هایی با فضای کوچک بسیار مناسب هستند.

 

میان رده

مدل های t7  و caprute  و discover  و boss  مدل های متوسط هستند که گنجایش کمتر از  600 لیتر دارند و حدود قیمت آنها در زمان نگارش این مقاله از 10 تا 20 میلیون تومان است.


مدل های میانرده دیپوینت نیز ممکن است قابلیت های کامل و گنجایش یخچال های سایدبای ساید را نداشته باشند اما به تکنولوژی های روز مجهز شده اند. به عنوان مثال مدل capture  دارای دو دوربین هوشمند داخلی و اینترنت اشیا است و امکان مشاهده محتویات داخل یخچال با گوشی همراه را ارائه می دهد. اینترنت اشیا از ویژگی هایی است که در چند سال اخیر به امکانات یخچال ها اضافه شده اند. سایر امکاناتی که در میان رده ها قابل ذکر است می توان به محقظه سرد برای نگهداری مواد نیمه منجمد، قابلیت انجماد سریع، کمپرسورهای با کیفیت و ضمانت 30 ماهه، کلاس انرژی A  و عملکرد ECO  در مصرف بهینه و ... اشاره کرد.

 

دوقلو


مدلهای دوقلو و سایدبای ساید این برند نیز با نام های d4i  و d4i pro  و d5i  و max در فروشگاههای سراسر کشور عرضه می شود که قیمت تقریبی بالای 20 میلیون تومان دارند.
 

 
 

امکانات یخچال ساید بای ساید دیپوینت

یخچال های ساید بای ساید به عنوان برترین مدل های تمام برندها معرفی می شوند و تمام امکانات موجود ارائه شده توسط شرکت ها را دارا می باشند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 
سنسور های مختلف

یکی از مزیت های یخچال های سایدبای ساید دیپوینت این است که دارای نمایشگر دیجیتالی است و بدون نیاز به باز کردن درب یخچال می توانید تنظیمات یخچال را تغییر دهید سنسور های دما، قفل کودک ، آب سرد کن و یخ ساز توسط نمایشگر دیجیتالی قابل مدیریت می باشد


کلاس انرژی A+

اکثر یخچال های دوقلو دیپوینت دارای کلاس انرژی a+  هستند که مصرف انرژی را به حداقل می رساند


سیستم جریان چندگانه

جریان چندگانه یخچال ها سبب حرکت راحت تر جریان هوا در تمام قسمت های یخچال می شود و باعث تازگی و ماندگاری مواد غذایی خواهد شد.

 


سیستم خنک کننده دوگانه سوز


سیستم دوگانه سوز به این معنی است که رطوبت فضای داخلی یخچال نیز کنترل می شود. رطوبت کافی باعث تازه تر ماندن غذا می شود.


سیستم vacuum fresh


محفظه وکیوم شده و خالی از اکسیژن مدت زمان سالم ماندن مواد غذایی را افزایش می دهد.

 

نتیجه گیری  مزایا و معایب یخچال فریزر دیپوینت

 

انتخاب بهترین برند برای یخچال و فریزر، انتخاب دشواری است. اما اگر قصد خرید یخچال فریزر تولید داخل را دارید و قیمت برای شما حائز اهمیت است. یخچال فریزر دیپوینت می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد . وب سایت دیپوینت https://depoint.ir/fa اطلاعات کاملی از انواع مختلف یخچال های این شرکت ارائه کرده است همچنین با جستجو در وبسایت نیازپرداز niazpardaz.com  می توانید براحتی با فروشندگان ارتباط برقرار کنید و این محصول را با بهترین کیفیت تهیه نمایید.
نمایندگان و فروشندگان لوازم خانگی می توانند با ایجاد اگهی در وبسایت نیازپرداز دامنه فروش خود را گسترده کنند. اگهی های نیاز پرداز بر خلاف سایر وبسایت های درج آگهی از روی سایت پاک نمی شوند . همچنین فروشندگانی که دارای سایت فروش هستند با ویژه کردن اگهی خود و درج لینک سایت در وبسایت نیازپرداز می توانند اعتبار وبسایت خود را افزایش دهند و رتبه بهتری در گوگل داشته باشند.


 

برچسب ها: یخچال