انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

نکات پیش از خرید آهن آلات (هر آنچه لازم است بدانید)

نویسنده: تیم تولید محتوا نیازپرداز 1400/10/19 755
نکات پیش از خرید آهن آلات (هر آنچه لازم است بدانید)

شاید این سؤال مطرح شود که چگونه می‌توانید این اطلاعات را به صورت کامل و یکجا گردآوری کنید؟ با مطالعه این مقاله؛ بله خواندن این مقاله می تواند معلومات و دانسته های مفیدی را در این باره، در اختیار شما قرار دهد و ابهامات مربوطه را برطرف کند.

از آنجایی که آهن آلات در انواع، اشکال و جنس‌های مختلفی تولید می شوند، حتما باید در رابطه با نکات پیش از خرید آهن آلات، اطلاعات جامع و کاملی در دست داشته باشید تا در هنگام انتخاب و تهیه، با مشکلات ریز و درشت آن رو به رو نشوید.

 در حقیقت، آهن آلات یکی از کالاهای پر مصرف در صنعت محسوب می‌شوند که از آن ها برای ساختن ساختمان ها، خودروها، هواپیما، لوازم خانگی و بسیاری از موارد این چنینی استفاده می‌کنند.

فرقی نمی‌کند که شما آهن آلات را به صورت حضوری یا غیر حضوری خریداری می‌کنید؛ زیرا در هر صورت، موظف هستید از ویژگی ها، انواع، کاربرد آنها، قیمت و نکات مهم قبل از خرید آهن آلات، اطلاعات و آگاهی لازم را به دست آورید.

شاید این سؤال مطرح شود که چگونه می‌توانید این اطلاعات را به صورت کامل و یکجا گردآوری کنید؟ با مطالعه این مقاله؛ بله خواندن این مقاله می تواند معلومات و دانسته های مفیدی را در این باره، در اختیار شما قرار دهد و ابهامات مربوطه را برطرف کند.

 

 

انواع آهن آلات کدامند؟

همانطور که می‌دانید، آهن آلات، انواع مختلفی دارند و شما بر اساس نیاز خود، یکی از آنها را تهیه و برای مصارف خود مورد استفاده قرار می دهید.

در واقع، یکی از نکات پیش از خرید آهن آلات، شناسایی انواع آهن است؛ در این بخش از مقاله، سعی کرده‌ایم راجع به تمامی ورقه های آهنی و نکات ضروری که در زمان تهیه به آن نیاز خواهید داشت، مواردی را برایتان عنوان کنیم که عبارتند از:

  1. میلگرد: یکی از پر مصرف ترین انواع آهن آلات است که در 4 مدل A1، A2، A3 و A4 تولید می‌شود و میلگردهایی که در داخل کشور تولید میشوند، از کیفیت عالی و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

  1. رابیتس گالوانیزه: رابیتس، یکی دیگر از انواع آهن است که به دلیل جنس گالوانیزه آن، مقاومت بسیار بالایی دارد و معمولا در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

  1. تیر آهن: یکی از کاربردی ترین انواع آهن آلات ودر صنایع فولادی، تیر آهن است که در 3 مدل مختلف IPE، INP و I-Beam تولید می‌شود. همچنین این نوع از آهن که از فولاد ساخته شده در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  1. ناودانی: ناودانی‌ها معمولا در دو نوع مشبک و ساده تهیه می‌شوند و می‌توانند به صورت آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ باشند؛ همچنین این آهن در تولیدات ساختمانی نیز بسیار کاربرد دارد.

 

  1. نبشی: این نوع از آهن در هنگام تولید، به دو شکل فابریک و پرسی تولید می‌شود و از لحاظ ظاهری هم به دو حالت نبشی بال نامساوی و نبشی بال مساوی تقسیم می‌شوند و در ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  1. ورق های فولادی: ورق‌های فولادی به طور کلی، در انواع مختلفی از جمله استنلس استیل، آلومینیوم، ورق های سیاه، ورق های آجدار، گالوانیزه، آلیاژ، رنگی، روغنی و اسیدشویی دسته‌بندی می‌شوند. همچنین بر اساس خط تولید، این ورق‌ها در دو دسته نورد گرم و سرد قرار می‌گیرند.

 

  1. لوله گاز رسانی: یکی دیگر از انواع آهن آلات، لوله‌های گاز رسانی هستند که در 3 مدل API، روکار و توکار تولید می‌شوند و از جنس فولاد سیاه است. ناگفته نماند که این لوله ها در ساختمان های تجاری و مسکونی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه ها و اماکن این چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

  1. سیم مفتول: سیم های مفتول در انواع و اشکال گوناگونی از جمله مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه گرم و سرد، پی وی سی و استینسل استیل تولید می‌شوند و در تولید فنر، انواع سیم های خاردار، سیم جوش و غیره کاربرد دارد.

 

  1. لوله فلزی: لوله‌های فلزی درزدار و بدون درز از انواع این لوله‌ها هستند و از آن برای لوله کشی، تاسیسات و انتقال آب استفاده می‌کنند. همچنین این لوله‌ها از لحاظ نوع ساختاری به شکل استوانه هستند که دو طرف آنها به صورت باز طراحی شده است.

 

ویژگی انواع آهن آلات و نکات پیش از خرید آهن آلات

خب همانطور که بالاتر هم به این موضوع اشاره کردیم، آهن آلات در شکل ها، رنگ ها، اندازه و انواع گوناگونی تولید می شوند؛ بنابراین ما نیز در برابر تنوع این آهن ها و ورقه های فولادی، وظیفه داریم که بهترین آنها را با قیمتی مناسب خریداری کنیم.

شناسایی ویژگی انواع آهن آلات یکی دیگر از نکات پیش از خرید آهن آلات به شمار می رود؛ پس  برای اینکه در مرحله تهیه یا خرید آهن آلات مورد نیاز خود، گمراه نشوید و بهترین کیفیت را در اختیار داشته باشید، ما موارد مهمی را برای خرید ورقه های آهنی یا اصطلاحا آهن آلات در جدول زیر برای شما بازگو کرده‌ایم که برخی زا آنها عبارت است از:

اسامی آهن آلات

ویژگی ها و نکات مهم قبل از خرید

میلگرد

محافظت از انواع سازه‌ها در برابر نیروهای کششی

محافظت از ساختمان در مواقع حساس مثل زلزله

رابیتس گالوانیزه

سرعت بسیار بالا در اجرا

جلوگیری از ترک خوردگی‌های دیوار

تیر آهن

تولید در اندازه های مختلف

مناسب و قابل استفاده در ساختمان سازی

قابلیت اتصال چندین قطعه به یکدیگر و دارای استحکام بسیار بالا

ناودانی

تحمل بسیار بالا در برابر انواع ضربات

سرعت بالا در هنگام نصب

دارای مقاومت و پایداری بالا در برابر تنش های فولادی

نبشی

استحکام بخشی به سازه ها و پشتیبانی از آنها

مورد استفاده برای جا به جایی اشیا و اجسام سنگین

سیم مفتول

نرم و انعطاف‌پذیر

مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی

کشش مناسب

لوله فلزی

مقاوم در برابر فشار و خوردگی

 دارای ایمنی بسیار بالا

 سرعت بسیار بالا در هنگام انتقال گاز و نفت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استعلام قیمت قبل از خرید آهن آلات

متأسفانه از آنجایی که قیمت کالاها روز به روز در حال افزایش هستند، نمی توان قیمت دقیقی را برای هر کدام از آهن آلات به صورت جداگانه در این مبحث اعلام کرد؛ اما با این حال که قیمت‌ها به صورت نوسانی تغییر می کنند، بستر وب می تواند جایگاه مناسبی برای اطلاع یافتن از قیمت انواع آهن آلات باشد.

همچنین علاوه بر استعلام قیمت ورق های آهنی و انواع آهن آلات در صفحات وبسایت، می‌توانید آهن مورد نیاز خود را انتخاب و پس از واریز مبلغ، سفارش خود را ثبت کنید.

در واقع، استعلام قیمت انواع آهن، می تواند یکی دیگر از نکات پیش از خرید آهن آلات باشد؛ اطلاع یافتن از نحوه قیمت گذاری آهن آلات، جنبه های مختلفی دارد که ما در این قسمت از مقاله، به دو مورد از آنها پرداختیم.

ناگفته نماند که صفحه رسمی وبسایت ما می‌تواند اطلاعات جامع و دقیقی را در رابطه با قیمت انواع ورق ها و آهن آلات در اختیار شما قرار دهد و علاوه بر آن هم راهنمایی‌های مربوطه را نیز می‌توانید از مشاوران سایت دریافت کنید.

 

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله، سعی کرده ایم به برخی از نکات پیش از خرید آهن آلات بپردازیم و امیدواریم آگاهی بخشی‌ لازم را در زمینه تهیه ورق های آهنی مورد نیازتان انجام داده باشیم.

علاوه بر نکات مهم پیش از خرید آهن آلات، در رابطه با انواع آهن آلات موجود در بازار، ویژگی ها و کاربرد آنها نیز صحبت کردیم که همگی این نکات و موارد می توانند شما را در مسیر درستی برای انتخاب و خرید آهن قرار دهند.

همچنین اگر در زمینه نکات پیش از خرید آهن آلات، سؤال یا ابهامی دارید، می توانید در بخش نظرات، سوالات خود را از ما بپرسید تا ما در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.