انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فروش مواد اولیه لاستیک – شرکت مل

آگهی رایگان
بروزرسانی : پنج شنبه 5 تير 1399
فروش مواد اولیه لاستیک – شرکت مل
شرکت لاستیک‌های هنری و صنعتی مل با توجه به سالها تجربه و تخصص در زمینه فروش مواد اولیه لاستیک ،همچنین در اختیار داشتن نیروی متخصص و مجرب آماده فروش عمده مواد اولیه لاستیک به متقاضیان گرامی می‌باشد.
لاستیک چیست؟ یا بهتر بگوییم لاستیک طبیعی چیست؟
همانطور که میدانید لاستیک طبیعی (به انگلیسی: Natural rubber‎) که لاستیک هند (انگلیسی: India rubber‎) یا کائوچو (انگلیسی: caoutchouc‎) نامیده می‌شود.
لاستیک طبیعی از پلیمرهایی از ترکیبات آلی ایزوپرن با ناخالصی‌های جزئی از سایر ترکیبات آلی به همراه آب تشکل شده‌است.
امروزه کشورهایی از جمله تایلند، مالزی و اندونزی، کشورهای پیشرو در تولید لاستیک در دنیا هستند.
اشکال مختلف پلی ایزوپرن به عنوان لاستیک طبیعی والاستومرها به لاستیک مصنوعی شناخته می شوند.

مواد اولیه لاستیک چیست؟
مواد اولیه لاستیک در واقع موادی هستند که به کمک آنها میتوان انواع لاستیک و کامپاندهای لاستیکی را ساخت.
برای اینکه بتوانیم اطلاعات بهتری از مواد اولیه لاستیک داشته باشیم ، بهتر است رویکردی به پیشینه و نحوه پیدایش لاستیک داشته باشیم.

تاریخچه لاستیک
کریستف کلمب دریافت که بومیان آمریکا با توپهای لاستیکی بازی می-کردند که منبع اصلی این ماده کائوچو بوده که انگلیس ها به آن رابر (Rubber) می گویند. جایگاه اصلی درختان کائوچو، سرزمین های امریکای لاتین به ویژه کشور برزیل است.

کائوچو یا الاستومر ماده ایست که خاصیت لاستیکی داشته و در مقابل نیروی کشش، ازدیاد طولی و عرضی دارد و پس از قطع نیروی کشش به حالت اولیه خود باز می گردد. این ماده شیمیائی نبوده و منشا طبیعی دارد.
کائوچو از مهمترین مواد اولیه لاستیک است
کائوچوی طبیعی پر مصرف ترین مواد اولیه در ساخت لاستیک است که به مواد اولیه لاستیک نیز مشهور است. به این دلیل که این ماده دارای قدرت جهش بالا، مقاومت سایشی بسیار فوق العاده، خاصیت چسبندگی بسیار مناسب و خاصیت کشش طولی و عرضی و ضخامتی (الاستیسیته) است.

روش به دست آوردن لاستیک طبیعی:
در ابتدا برای به دست آوردن صمغ یا شیرابه درختان صمغی یا کائوچو، پوست درخت را به صورت شیاری برش می‌ دهند. که این مایع صمغی (شیرابه) از این شیارها ترشح می کند و در شیار جاری شده و به درون ظرف های کوچکی که در انتهای شیار به درخت متصل شده اند، جمع می شود. به این دلیل ظروف را کوچک انتخاب می کنند که از گندیدگی یا آلودگی شیرابه جلوگیری شود.
پس از جمع آوری، این شیرابه ها باید از صافی رد شده و با افزودن آمونیاک محافظت شوند. سپس لاستیک با افزودن اسیدها یا نمک های مختلف با فرآیندی به نام انعقاد جدا می‌ شود.
در این عمل لاستیک به شکل یک توده سفید خمیر مانند از مایع جدا شده و با غلتک به صورت ورقه ‌ای نازک در آمده و در نهایت خشک می‌-شود.
بهتر است بدانید که کائوچوی خام، ماده ‌ای چسبناک است و خاصیت کشسانی زیادی ندارد. و با اضافه کردن گوگرد، استحکام و کشسانی کائوچو افزایش پیدا می-کند. به این عمل ولکانیزه گفته می شود.
بعد از عمل ولکانیزه، مواد پرکننده مانند دوده کربن به کائوچو افزوده می ‌شود تا کشسانی و قدرت آن بیشتر شود. و در نهایت، کائوچوی خام به ماده‌ ای با خاصیت کشسانی زیاد تبدیل می ‌شود.

موارد استفاده از لاستیک:
بیشترین مصرف صنعتی لاستیک طبیعی در تولید ( تایر اتومبیل، سواری، کامیون و هواپیما، تیوپ، قطعات ویژه صنعتی، قطعات ولکانیزه، قطعات لاستیکی و قطعات ضد سایش) و همچنین ساخت کفش، تسمه و نوار نقاله، مصنوعات ابر شکل، روکش کابل و سیم، لوله ها و وسایل لاستیکی است. همچنین از این ماده ارزشمند در صنایع پالایش، شیمیایی، رنگ سازی، چرم مصنوعی، پوشش نخ و پارچه، نوارهای لاستیکی پوشش مخازن و لوله ها، لاستیک های ضربه گیر و صدا گیر، ساخت قطعات مکانیکی و واشرهای مسطح و مدور و بی شمار صنایع دیگر استفاده می شود

کامپاندینگ یا اختلاط لاستیک (Rubber Compounding) چیست؟
اگر بخواهیم به صورت ساده کامپاندینگ لاستیک یا همان اختلاط لاستيک را بیان کنیم میتوانیم بگوییم ” کامپاندینگ لاستیک در واقع فرآیند اختلاط الاستومر با مواد افزودنی مورد نیاز است که توسط کامپاندر (Compounder) یا همان اختلاط‌گر انجام میشود.
آگهی دهنده
مل رابر کو
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1016729
بازدید : 662
دسته بندی : لوازم صنعتي
آگهی دهنده
مل رابر کو
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com