انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

مونومراستایرن فروشی

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 10 ارديبهشت 1402
تقریباً کل اسید ترفتالیک و دی متیل ترفتالات تولید شده در جهان به عنوان پیش سازهای پلی اتیلن ترفتالات (PET) مصرف می‌شود. تولید جهانی در سال 1970 حدود 1.75 میلیون تن بود. در سال 2006، تقاضای جهانی اسید ترفتالیک خالص PTA از 30 میلیون تن فراتر رفت. تقاضای کمتر و اما در عین حال قابل توجهی برای اسیدترفتالیک، به منظور تولید پلی بوتیلن ترفتالات و چندین پلیمر مهندسی دیگر وجود دارد.


کاربرد‌های دیگر اسید ترفتالیک عبارتند از:


الیاف پلی‌استر که بر پایه PTA ساخته می‌شوند، به تنهایی و در ترکیب با الیاف مصنوعی و طبیعی دیگر بکار می‌روند. فیلم‌های پلی‌استر به طور گسترده‌ای در نوارهای ضبط صدا و فیلم، نوارهای ذخیره‌سازی داده‌ها، فیلم‌های عکاسی، برچسب‌ها و سایر مواد مانند ورق‌هایی که هم به پایداری و هم به سختی احتیاج دارند استفاده می‌شوند.
اسید‌ترفتالیک در رنگ به عنوان حامل استفاده می‌شود. اسیدترفتالیک به عنوان ماده اولیه برای ساخت پلاستی سایزرهای ترفتالات مانند dioctyl terephthalate و dibutyl terephthalate استفاده می‌شود. این ماده در صنایع داروسازی به عنوان ماده اولیه داروهای خاص استفاده می‌شود. علاوه بر این کاربردها پلی‌استرها و پلی‌آمیدهای بر پایه اسید ترفتالیک نیز در چسب‌های مذاب داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسید ترفتالیک ماده اولیه مهمی برای تولید پلی استرهای اشباع شده با وزن مولکولی کم برای پوششهای پودری و محلول در آب است. در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، اسیدترفتالیک به عنوان جزئی برای سنتز metal-organic frameworks مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروی ضد درد اکسیکودون (oxycodone) گاهی به صورت نمک ترفتالات تولید می‌شود. با این حال، نمک معمول آن اکسیکودون هیدروکلراید است. از نظر دارویی ، یک میلی گرم terephthalas oxycodonae معادل 13/1 میلی گرم hydrochloridum oxycodonae است.
اسیدترفتالیک به عنوان پرکننده (filler) در برخی از نارنجک‌های دودزای نظامی استفاده می‌شود، که مهمترین آن‌ها نارنجک دودزای M83 آمریکا است، دود سفید ضخیمی تولید می‌کند که به عنوان مبهم‌کننده در طیف بصری و مادون قرمز نزدیک هنگام سوختن عمل می‌کند.
بطری‌های نوشابه‌ها و نوشیدنی‌ها از جنس PET هستند که با استفاده از اسیدترفتالیک تولید می‌گردند.
مشخصات:
نام ماده (فارسی): اسیدترفتالیک (ترفتالیک اسید)
نام ماده (انگلیسی): Terephthalic acid
سایر اسامی: PTA
مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده: پتروشیمی تندگویان

ترفتالیک اسید(PTA) موجود در شرکت تولیدی بازرگانی علمی سازان پارت اندیش کوشا (ELSAPA) با توجه به شرایط نگهداری مناسب و کیفیت و قیمت مناسب همواره مورد توجه و تایید مصرف کنندگان و مشتریان ELSAPA بوده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس و وب سایت شرکت ELSAPA با ما در ارتباط باشید.
02188062713
02188043093
02188617036
داخلی 310
09120644967
www.elsapaco.com
insta:@elsapa.chem
آگهی دهنده
برسام
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : میدان شیخ بهایی-خیابان خدامی-روبروی شرکت ملی نفت ایران(مدیریت اکتشاف)-پلاک 10-واحد 4
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1029877
بازدید : 304
دسته بندی : مواد شيميايي
آگهی دهنده
برسام
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : میدان شیخ بهایی-خیابان خدامی-روبروی شرکت ملی نفت ایران(مدیریت اکتشاف)-پلاک 10-واحد 4
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com