انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

تولید و فروش ادوات کشاورزی مزرعه اصفهان سیکلوتیلر روتیواتور

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 14 فروردين 1401
سیکلوتیلر
سیکلوتیلر دستگاه خاکورز یا به اصطلاح قدیم همان کلوخ کوب می باشد که موجب خرد ، مخلوط و پودر شدن کلوخ ها می شود سیکلوتیلر کنترل دقیقی بر روی کار دارد و تراکم خاک را بعد از خرد ، پودر و ماله زنی کنترل می کند . مراحل کار به این شکل است که ابتدا تیغه های عمودی به صورت چرخشی کلوخ های خاک را خرد کرده و باعث ایجاد دانه بندی خوبی برای رشد بذر گیاه می گردد . سپس سطح خاک بوسیله ماله سیکلوتیلر مسطح شده و در پایان توسط غلطک انتهایی تراکم مناسب برای جوانه زنی بذر گیاه فراهم می شود و از همچنین رطوبت قسمت خاکورزی شده در لایه های پایینی خاک بهتر حفظ می شود . استفاده از دستگاه سیکلوتیلر باعث حذف تردد زیاد تراکتور بر روی زمین شده و از کوبیده شده لایه های زیرین خاک جلوگیری می شود . که باعث صرفه جویی در زمان ، سوخت و هزینه کلوخ کوبی می شود .
سیکلوتیلر یکی از بهترین ادوات کشاورزی جهت آماده سازی بستر خاک برای کاشت بذر محسوب می شود چون با تثبیت خاک توسط غلطک دندانه دار برای کشت بذر ، بهترین حالت را فراهم نموده و رطوبت خاک را که عامل رشد گیاه است بهتر از دیگر ادوات خاکورزی حفظ می نماید .
ویژگی های سیکلوتیلر
دور موتور قابل تنظیم
دارای حفاظ موتور در مقابل سنگ و حفاظ ایمنی
قابلیت نصب انواع غلتک و ماله
توانایی آماده سازی بستر کشت و پاشیدن بذر همزمان
کاهش مصرف سوخت ، استهلاک تراکتور و نیروی انسانی
حفظ میزان مناسب بقایای گیاهی در خاک
دانه بندی مناسب خاک و ایجاد فشردگی در سطح خاک
روتیواتور
روتیواتور دستگاهی است که برای مخلوط کردن خاک سطحی با خاک لایه های زیرین تا عمق مشخص و خرد نمودن کلوخ های خاک جهت آماده سازی برای رشد بهتر بذر گیاه مورد استفاده است . در صورت ریختن کود روی سطح خاک آن را به صورت یکنواخت در خاک مخلوط می نماید . همچنین ، یک راه کار عالی برای از بین بردن علف های هرز در سطح کشت و خرد نمودن و مخلوط کردن آن با خاک جهت افزایش مواد آلی در خاک می باشد . خاکورزی یا کلوخ کوبی با روتیواتور تا عمق 20 الی 22 سانتیمتری انجام می گیرد و خاک لایه های زیر دست نخورده باقی می ماند . در روش خاکورزی با گاوآهن خاک زیرین را برمی گردانده و به سطح می آورد و باعث بخار شدن رطوبت لایه های زیر می شود. حال آن که این اتفاق در زمان استفاده از روتیواتور رخ نخواهد داد و سبب حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از اتلاف آن می شود که این موضوع با توجه به کمبود آب در ایران امری ضرروری می باشد .
روتیواتور در سال 1946 توسط شارل در اروپا اختراع شد و چون برای اولین بار توسط PTO چرخانده شد روتاری یا روتیواتور نام گرفت . اما در آن سال ها استقبال چندانی نشد . به این دلیل که به تراکتورهای قدرتمند نیاز بود و از طرفی قیمت تمام شده بالایی داشت . بعد ها با توجه به مشکلات کمبود آب کم کم مورد استقبال قرار گرفت و ترویج یافت .
روتیواتور ها بسته به میزان کار بر روی زمین و ابعاد مزارع و یا باغات بر روی تراکتور و یا تیلر نصب می گردد . عرض مناسب روتیواتور بر اساس ابعاد زمین و توان تراکتور تعیین می شود و تعداد تیغه های آن نیز به این دو مورد بستگی دارد . نیروی لازم برای چرخش تیغه ها از طریق توان موتور تراکتور تأمین می شود و انتقال آن از طریق محور تواندهی ( شفت انتقال قدرت تراکتور ) با سرعت rpm 450 ( دور بر دقیقه) به تیغه‌ها ( بیلچه ها) اعمال می شود . به این ترتیب به جای استفاده از نیروی کششی از طریق چرخ ها، مستقیما از موتور تراکتور تأمین شده و توان کمتر و در نتیجه سوخت کمتری مصرف خواهد شد . از طرفی نیز کار با آن ، میزان فشردگی خاک را به طور قابل توجهی کاهش داده و پس از عبور از سطح خاک ، سطحی کاملا مسطح و عاری از هرگونه پستی و بلندی حاصل می شود .
ویژگی های روتیواتور
محفظه کارتل با آب بندی بسیار بالا
دارای قابلیت نصب ماله و قلتک بروی دستگاه
مکانیزم انتقال قدرت دقیق با هدف صرفه جویی در سوخت و توان تراکتور
قابلیت تنظیم درب پشت برای تعیین شدت کلوخه کوبی
آرایش دقیق تیغه ها جهت جلوگیری از صدمه به تراکتور
قابل استفاده در زمین های زراعی و باغی
آگهی دهنده
ادوات کشاورزی مزرعه اصفهان
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1058380
بازدید : 246
دسته بندی : كشاورزي
آگهی دهنده
ادوات کشاورزی مزرعه اصفهان
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com