انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

همه چیز درباره نمک

آگهی رایگان
بروزرسانی : پنج شنبه 12 خرداد 1401
در شیمی، نمک از کاتیون های مثبت و آنیون های منفی تشکیل شده، به طوری که نمک نهایی خنثی بوده و هیچ گونه بار مثبت یا منفی نداشته باشد. معمولاً در انواع واکنش های شیمیایی، نمک به عنوان یک فراورده فرعی تولید می شود
از واکنش اسید با اکسید فلز، نمک و آب تشکیل می شود.
نمك خوب چيست؟
هر نمكي كه به طور سنّتي در سراسر كشور تسويّه و تهيّه مي‌شود خوب است؛نمك سالم بايد حاوي يد باشد كه به دو شكل مي‌تواند وجود داشته باشد: يُدر= يديد 2. يدات اغلب كشورها به دلايلي كه از حوصلة اين مقاله خارج است از يدات استفاده مي‌كنند. واحد اندازه‌گيري يد (PPM) مي‌باشد كه بهترين دُز يا مقدار آن زماني است كه كمتر از 2 واحد (PPM) باشد حالا شايد نظرها كمي هم متفاوت باشد. برخي مي‌گويند 5-4 واحد. ما دو نوع نمك در بازار داريم يكي نمك‌هايي كه از راه شيميايي يد‌دار شده‌اند و ديگري نمك طعام درياچه كه به صورت طبيعي يد در تركيب آن وجود دارد.
يد طبيعي، محيط را آلوده نمي‌كند و اگر بدن نياز به آن نداشته باشد به راحتي از بدن دفع مي‌شود و كساني كه يد زيادي دارند يا نياز به يد ندارند مي‌توانند به راحتي از آن استفاده كنند. ولي نمك‌هايي كه به صورت صنعتي يددار مي‌شوند به سختي در آب حل مي‌شوند كه اين مسئله نشان دهندة ناخالصيِ شديد و يكنواخت نبودن يد درون آنهاست و اين موضوع خيلي خطرناك است و دوم اينكه مقدار يد شيميايي موجود در آن به جاي حدّاكثر PPM2/4، 3/76 و 4/36 PPM است.كلسيم (Ca) موجود در نمك‌هاي بازار حدود 36 و 144 PPM است و كلسيم (Ca) موجود در نمك طعام در برخي موارد به طور باور نكردني حدود 879 PPM و آهن (Fe) در نمك طعام 2/1 واحد است و در نمك‌هاي تصفيه شده صفر است.منيزيم كه يك عنصر اساسي در بدن است و كمبود آن موجب آسم، بي‌اشتهايي، برخي سردردهاي ميگرني، كندي رشد، تغييرات در نوار قلب، مشكلات ماهيچه‌اي عصبي، تشنّج، افسردگي، ضعف عضلاني، رعشه و سرگيجه مي‌شود. جالب است بدانيد كه در نمك دريا 484 واحد PPM منيزيم وجود دارد.منگنز موجود در نمك طعام 022/1 واحد PPM است در حالي كه اين مادّه در نمك‌هاي تصفيه شده صِفر است.معمولاً نام نمک را بر حسب اجزای تشکیل دهنده آن می گذارند. جزء کاتیونی که غالباً نام یون فلز است به دنبال نام اجزای آنیونی می آید. بنابراین ابتدا نام آنیون و سپس نام کاتیون می آید. مکانیسم عملکرد غار نمكی:هوای طبیعی غارهای واقعی نمک توسط دستگاه های هواساز نمکی (Dry Saline Diffuser medical device) بصورت کاملاً مشابه ایجاد میگردد. در این دستگاه ها نمک مخصوص بوسیله هوای ایجاد شده توسط دستگاه ژنراتور به داخل غار دمیده میشود و بدین ترتیب هوا بوسیله نمک مخصوص غنی میگردد. در این غارها دمای هوا، رطوبت، تمرکز و بقیه مولفه ها بطور کاملاً دیجیتالی کنترل میگردد تا شرایطی کاملاً شبیه غارهای طبیعی نمک ایجاد گردد. نمک دمیده شده در داخل غار (اطاق) نمکی غیر قابل دیدن و کاملاً شبیه هوای طبیعی می باشد و در واقع اثر پزشکی غارهای نمکی ناشی از این هوای ایجاد شده است که هیچ بو و رنگی هم ندارد. این هوا با جایابی در منتهی الیه پایینی شش ها عملاً باعث ایجاد مکانیسم تنفس بهتر، باز شدن شریان های تنفسی میگردد. پس از جایابی این ذرات نمک معلق در هوای غار در شش ها و مجاری تنفسی، باکتری ها و میکروب ها و خلط ها توسط این ذرات جذب میشوند و پس از مدتی قسمت اعظم این باکتری ها، میکروب ها و خلط ها بوسیله سرفه دفع میگردند. دفع این باکتری ها کمک شایانی در بهبود بیماری هایی نظیر آلرژی و همچنین اثرات فوق العاده زیادی در شادابی و کاهش اضطراب و افسردگی دارند.از خصوصیات مهم دیگر نمک درمانی تاثیر شگرف آن بر روی بیماری های پوستی، افسردگی، اضطراب، ضعف اعصاب و... می باشد. همچنین استنشاق هوای غنی شده با نمک باعث بهبود و کاهش التهاب و ورم در سراسر دستگاه تنفسی خصوصاً بینی، گلو، و شش ها میگردد. همچنین کاهش ورم و آماس در غشاء های مخاطی از اثرات مفید استفاده از اتاق های نمکی است (غِشاءهای مُخاطی، لایه‌های سلولی هستند که قسمت‌هایی از بدن را که نباید خشک شوند، حفاظت می‌کنند. این غشاها، دهان و بینی، داخل پلک‌ها، مجاری تناسلی، گوارشی و تنفسی را می‌پوشانند. نمک درمانی و اسفاده از اتاق های نمکی همچنین باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری های تنفسی در افراد عادی میگردد).
تهیه کننده:شرکت نمک پاینده
تنها شرکت دارای وندور شرکت نفت
بااطمینان از ما خرید کنید.
پشتیبانی بعدازخرید
شماره تماس:
09109332773-09125321778-
02334208363-4
02334243715-16
آگهی دهنده
نمک خوراکی وصنعتی
  • قیمت : *
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : گرمسار میدان انقلاب ساختمان پاسارگاد طبقه 4 واحد16 با مدیریت مهندس علی طاهری
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1061050
بازدید : 227
دسته بندی : معدن
آگهی دهنده
نمک خوراکی وصنعتی
  • قیمت : *
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : گرمسار میدان انقلاب ساختمان پاسارگاد طبقه 4 واحد16 با مدیریت مهندس علی طاهری
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com