انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

ترانسمیتر فشار چیست؟ (Pressure transmitters)

آگهی رایگان
بروزرسانی : سه شنبه 15 فروردين 1402
ترانسمیترها یکی از تجهیزات مهم سیستم اتوماسیون صنعتی می باشند. ترانسمیترها که یک سری اطلاعاتی نظیر اختلاف فشار ، میزان حرارت و … را به صورت سیگنال به یک مرکز کنترل ارسال می کنند .
ترانسمیتر فشار (Pressure transmitters) یا پرشر ترانسمیتر، فناوری رایج و شناخته شده در حوزه بازارهای نفت، پتروشیمی، منجمد سازی و حوزه تولید بنزین است که نسبت به سایر فناوری‌ها، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

ترانسمیتر فشار(Pressure transmitters) که اغلب برای اندازه گیری فشار گاز یا مایع به کار می رود و محل نصب ترانسمیترها روی لوله ها و مخازن میاشد
ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters) از سه قسمت اصلی تقویت کننده ، مبدل (ترانسدیوسر) و سنسور ساخته شده اند.
ترانسمیتر فشار(Pressure transmitters) برای اندازه گیری دقیق فشار مکانیزم های متفاوتی را به کار می برد که در اکثر مدل ها از نوع استرین گیج در المان سنسور ترانسمیتر استفاده می شود.
نکته دیگر که در ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters) مهم میباشد دقت اندازه گیری آن است که در ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters) آزمایشگاهی دقیق و پیشرفته تا بیست و پنج صدم درصد و یا بالاتر و در مدلهای عادی و معمولی تا نیم درصد می باشد.

ترانسمیترهای فشار(Pressure transmitters)چگونه کار می‌کند؟

پرشر ترانسمیتر(Pressure transmitters) دستگاهی است که می‌تواند تغییرات مکانیکی به وجود آمده در اثر فشار موجود در محیط را تبدیل به داده‌های دیجیتال کتد و به صورت اعداد مشخصی در صفحه نمایش بدهد. در واقع وظیفه این دستگاهها تبدیل داده‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال میباشد
تغییرات به وجود آمده در فشار محیط باعث تغییر حسگر دستگاه می‌شود.
سنسور یا حسگر ترانسمیتر ممکن است یک صفحه خاص پیزوالکتریک یا یک صفحه دیافراگم باشد.
نتیجه تغییرات مکانیکی به یک مبدل یا ترانسدیوسر ارسال می‌شود که داده‌ها را تبدیل به داده‌های دیجیتالی می‌کند.
در نهایت داده‌های به دست آمده به صورت تابعی از فشار به صورت Psi یا پاسکال گزارش می‌شوند.
باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر ترانسمیترهای فشار در شدت جریان خروجی بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر عمل می‌کند. بنابراین تغییر سنسور، به صورت تغییر در شدت جریان خود را نشان می‌دهد که نتیجه این فعل و انفعالات به صورت فشار اندازه گیری شده گزارش می‌شود. از دیگر کاربردهای ترانسمیترهای فشار میتوان به اندازه گیری فشار اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا اندازه گیری جریان اندازه گیری ارتفاع / عمق نیز نام برد.
آگهی دهنده
دلتا صنعت
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1064621
بازدید : 142
دسته بندی : برق صنعتي
آگهی دهنده
دلتا صنعت
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com